Op dit moment draait mijn ASUS M51Sn nog braaf... na ruim 5 jaar begint het display te flikkeren (verbinding bij het scharnier) en zijn alle bij mij bekende M51's in mijn omgeving (vier stuks) al lang overleden.
Tijd om eens serieus naar een opvolger te gaan kijken.
(Deze laptop heeft 6 maanden lang gedraaid onder omstandigheden van minimaal 26 graden, met waarden op het moederbord van rond de 95 graden, een wonder dat deze het nog doet).
Mijn gebruik is als volgt:
De laptop staat langdurig aan, wordt gebruikt om op de server te kunnen en als internet toegang.
Daarnaast nog tekstverwerken en foto's sorteren/ uitzoeken.
Wat moet de laptop hebben:
-15" Full HD scherm
-Betrouwbaar zijn; eigenlijk business laptop eigenschappen.
Wat is verder van belang:
Laptop blijft op 1 plek, opslag niet interessant, waarschijnlijk bouw ik een ssd/ extra ram in na aankoop,
Budget gelijk aan de voorganger; 1000 euro.
Wat heb ik op de shortlist staan: lenovo thinkpad serie, (waarschijnlijk buiten budget)
Dell, insperion serie. Hiervoor ga ik op de expertise van darkstone af.
Een ASUS N5x serie laptop. (mits net zo'n topper als deze nu).
Jullie inbreng van een outsider.
Wat zoek ik: real life input van jullie. Ervaringen en outsiders.
Tijd om eens serieus naar een opvolger te gaan kijken.
(Deze laptop heeft 6 maanden lang gedraaid onder omstandigheden van minimaal 26 graden, met waarden op het moederbord van rond de 95 graden, een wonder dat deze het nog doet).
Mijn gebruik is als volgt:
De laptop staat langdurig aan, wordt gebruikt om op de server te kunnen en als internet toegang.
Daarnaast nog tekstverwerken en foto's sorteren/ uitzoeken.
Wat moet de laptop hebben:
-15" Full HD scherm
-Betrouwbaar zijn; eigenlijk business laptop eigenschappen.
Wat is verder van belang:
Laptop blijft op 1 plek, opslag niet interessant, waarschijnlijk bouw ik een ssd/ extra ram in na aankoop,
Budget gelijk aan de voorganger; 1000 euro.
Wat heb ik op de shortlist staan: lenovo thinkpad serie, (waarschijnlijk buiten budget)
Dell, insperion serie. Hiervoor ga ik op de expertise van darkstone af.
Een ASUS N5x serie laptop. (mits net zo'n topper als deze nu).
Jullie inbreng van een outsider.
Wat zoek ik: real life input van jullie. Ervaringen en outsiders.