Toon posts:

Nieuwe Kast of Fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers,

Ik heb een Fractal Core 1000 alleen ik vind het geluid wat er vanaf komt veelste hard (met de stock cooler en stock casefan).

Zelf zat ik te denken aan een nieuwe kast, dan zou het budget ongeveer 60 euro zijn.
Maar een andere casefan zou dat misschien ook een goede optie zijn?

Ik weet zelf niet zo veel van casefan's maar als kast dacht ik aan een:
Silencio 550
of een
Thrio 310

De Silencio gaat weliswaar 10 euro er overheen maar dat is alleen als het echt veel verschil maakt.

Ik heb een M-ATX moederbord maar m-atx of atx kast maakt me niet uit.

Graag jullie adviezen!

Frank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2013 17:27 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Is het veel te warm in de kast?
Als dat niet zo is, zou ik gewoon de fans wat zachter laten draaien. Zo heb ik mijn 2 casefans nu op 800 toeren gezet, en de cpu fan op 1500. Nu hoor ik helemaal geen geluid meer uit de kast komen (ook een fractal). Pas als de temperatuur ergens over de 50 C gaat, beginnen de fans te blazen.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-02 01:25
Er zitten meerdere ventilatoren in je pc: 1 of meerdere casefans, de fan van je koeler, de fan van je CPU, en eventueel de fan van je videokaart. Probeer te achterhalen welke fan(s) de herrie veroorzaakt/veroorzaken, en dan kan je een antwoord op je vraag krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Znorkus schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:28:
Er zitten meerdere ventilatoren in je pc: 1 of meerdere casefans, de fan van je koeler, de fan van je CPU, en eventueel de fan van je videokaart. Probeer te achterhalen welke fan(s) de herrie veroorzaakt/veroorzaken, en dan kan je een antwoord op je vraag krijgen.
Ik heb alles wat je zegt erin zitten, alleen dan wel 1 casefan.
Morgen zou ik eens uitzoeken wat het meeste herrie maakt
Reepje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:27:
Is het veel te warm in de kast?
Als dat niet zo is, zou ik gewoon de fans wat zachter laten draaien. Zo heb ik mijn 2 casefans nu op 800 toeren gezet, en de cpu fan op 1500. Nu hoor ik helemaal geen geluid meer uit de kast komen (ook een fractal). Pas als de temperatuur ergens over de 50 C gaat, beginnen de fans te blazen.
Het is een 3-pin ventilator op een 4-pin aansluiting, maar morgen ga ik even alles uitzoeken!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:31:

Ik heb alles wat je zegt erin zitten, alleen dan wel 1 casefan.
Morgen zou ik eens uitzoeken wat het meeste herrie maakt
Kan ik met mijn glazen bol zien: de grafische kaart
.
Het is een 3-pin ventilator op een 4-pin aansluiting, maar morgen ga ik even alles uitzoeken!
Er zit misschien wel een handig programmatje bij je moederbord zodat je de fans kan aansturen van je casefans, de proc fan en de voedingsfan.