Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een van deze beamers aan te schaffen:
Epson EH-TW9100 of Panasonic PT-AT6000
Ik zal de beamer voornamelijk gebruiken voor het kijken van films in mijn woonkamer. Soms een beetje gamen maar dat is niet zo heel belangrijk voor me. De beamer zal geplaatst worden achter mijn bank op een in hoogte verstelbaar projectorplateau (4.80 meter afstand) of voor mijn bank op de salontafel (3 tot 4 meter afstand). Ik heb thuis al een aantal high end tv's (21:9 tv's in zowel woon- als slaapkamer) dus beeldkwaliteit is voor mij belangrijk.
Qua specs voldoen ze beide aan mijn voorwaarden:
Verder belangrijk om te weten:
Ik sta op het punt een van deze beamers aan te schaffen:
Epson EH-TW9100 of Panasonic PT-AT6000
Ik zal de beamer voornamelijk gebruiken voor het kijken van films in mijn woonkamer. Soms een beetje gamen maar dat is niet zo heel belangrijk voor me. De beamer zal geplaatst worden achter mijn bank op een in hoogte verstelbaar projectorplateau (4.80 meter afstand) of voor mijn bank op de salontafel (3 tot 4 meter afstand). Ik heb thuis al een aantal high end tv's (21:9 tv's in zowel woon- als slaapkamer) dus beeldkwaliteit is voor mij belangrijk.
Qua specs voldoen ze beide aan mijn voorwaarden:
| Epson | Panasonic | |
| Full HD 3D | Ja | Ja |
| HDMI | 2 | 3 |
| Lens Shift | Ja | Ja |
| Cinemascope mogelijkheid (21:9) | Ja | Ja |
| Keystone Correction | Ja | Ja |
| Hoge levensduur lamp | 5000 uur | 5000 uur |
| Hoge lichtopbrengst | 2400 | 2400 |
| Hoog contrastt | 320.000 | 500.000 |
| Garantie | 3 jaar op hardware & lamp | 3 jaar op hardware & lamp |
Verder belangrijk om te weten:
- De prijs is hetzelfde, ik kan ze voor 2300 euro incl BTW kopen.
- Epson komt met twee 3D brillen, Panasonic zonder brillen. Brillen zijn ongeveer 70 euro p/stuk
- Over het algemeen krijgt de Panasonic betere reviews. De beamer lijkt het toch wel aardig te winnen op het gebied van beeldkwaliteit. Hierdoor krijgt op dit moment de Panasonic mijn voorkeur.
- Ik heb links en rechts vernomen dat de service van Epson erg goed is.
- Qua uiterlijk wint de Epson het voor mij, maar dat is niet heel belangrijk