Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor casemod

Pagina: 1
Acties:

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 15:12
Ik heb een oude pc staan en ik vind hem een beetje saai worden. Dus vraag ik jullie een beetje om casemod advies. Ik heb niet erg veel materiaal tot mijn beschikking maar ik wil gewoon iets doen. Wat raden jullie aan om te doen? Ik wil bijvoorbeeld extra fans in kunnen bouwen maar hoe maak je je case daar voor klaar? Ook wil ik hem misschien een ander kleurtje geven maar wat is daar het handigste voor?

[ Voor 27% gewijzigd door Jochemd13 op 16-06-2013 16:55 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 11:59

Perkouw

Moderator General Chat
Dit is wel een erg brede vraag natuurlijk. Op GoT verwachten we toch wel eigen inzet, we zijn immers geen helpdesk. Wat heb je dus zelf al gezocht en gevonden ? Er is genoeg te vinden m.b.t. casemods.

• Jochemd13
Ik heb iets meer details erbij gezet

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Jochemd13 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:56:
Ik heb iets meer details erbij gezet
Ik dacht al dat dit je originele startpost was, maargoed...
Ik wil je iets vragen: wat mag het kosten, wat voor materialen kun je bewerken, wat wil je ermee doen, welke kleuren vind je mooi, welke verlichting vind je mooi, welke fans heb je/wil je, heb je al eens überhaupt op het woord "casemod" gezocht op google, kun je goed spuiten of verven, kun je solderen, wat voor pc is het?

Dit zijn zo een paar dingen die in mij opkomen... En heeeeeel belangrijk: foto's!!!

• Jochemd13
http://www.superwarehouse...products/ibm_m50_8189.jpg
http://www.pacificgeek.co...es/xl/8189-P3U-LNX-1R.jpg

Dat is die behuizing. Een gewone desktop volgens mij. Als je wil kan ik ook ff me camera erbij pakken en dan een foto maken.

Het liefst heb ik dat het niet al teveel kost maar ik wil er maximaal 50 euro aan uitgeven. Dus nieuwe fans kopen is voor mij geen probleem. Fancontroller kan ik over nadenken.

Solderen ben ik wel redelijk goed in. Maar kan je hem beter spuiten of gwn verven? En ik weet best wel wat een casemod is.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Jochemd13 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:02:
En ik weet best wel wat een casemod is.
Ik bedoel: inspiratie opdoen...

• Jochemd13
Ook gedaan maar dan krijg je allemaal van die extreme dingen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Een casemod is ook een doorzichtig paneel in je zijkant zetten, ander kleurtje geven omdat je bijvoorbeeld een witte kast hebt, maar de rest van je spullen is zwart.

• Jochemd13
Tja ik ga hem misschien blauw verven/spuiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, wat vind je leuk om te maken? Het ding gewoon een kleurtje geven is natuurlijk leuk maar stelt weinig voor op zich. Laat je fantasie de vrije loop en kijk wat daaruit komt.

• Jochemd13
Maar hoe maak je dan bijvoorbeeld zo'n window er in? Met een speciale zaag? En welk materiaal moet dat raam zijn?

Verwijderd

Jochemd13 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:31:
Maar hoe maak je dan bijvoorbeeld zo'n window er in? Met een speciale zaag? En welk materiaal moet dat raam zijn?
Eh, een metaalzaag? Raam van plexiglas, wat anders?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jochemd13 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:31:
Figuurzaag.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoeft niet persé van plexi te zijn hoor, wat dacht je van echt glas, of polycarbonaat? Zoals gezegd wordt, laat je fantasie de vrije loop gaan. er zijn maar weinig dingen die niet kunnen.

People as things, that’s where it starts.

• Jochemd13
Kan een figuurzaag echt wel door metaal heen?

• breinonline
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je geen houtzaagje erin hangt wel :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jochemd13 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:41:
Kan een figuurzaag echt wel door metaal heen?
Als je 't juiste zaag je gebruikt wel hoor. Ik gebruik de mijne in principe voor van alles. Hout, plexi, metaal, PCBs. Lukt allemaal prima.
Pagina: 1