Dir-655 achter router - instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi,

Allereerst, titel klopt niet, moet zijn Dir-655 achter modem/router - instellingen?

Heb mijn Dir-655 richting schoonouders gedaan die een Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway hebben die in de meterkast staat en die een belabberd draadloos bereik heeft.
Nu was mijn idee om deze dir-655 hierop aan te sluiten om zodoende in de kamer (waar hij geplaatst wordt) een goed bereik te hebben. Zo stond het bij ons thuis ook, werkend.
Heb een reset gedaan van de dir-655 en sluit hem op de cisco aan op 1vd4 LAN poorten.
De kabel sluit ik weer aan op de dir-655 LAN poort.
Daarvoor had ik het WiFi gedeelte op de dir-655 al ingesteld.
Ik zie op de Dir-655 het lampje van LAN1 branden, verbinding is er dus.
Draadloos signaal is ook prima maar ik kan geen internet krijgen. Ik verbind mijn telefoon of tablet met de dir-655, dat gaat prima, hij krijgt een IP-adres van de dir-655 maar vervolgens laadt hij geen enkele app of internetsite.

Instellingen van dir-655:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rr8op0.jpg
Instellingen van Cisco:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/noeh5w.jpg

Ik weet dat ik iets over het hoofd zie, maar ben de gehele dag al aan het "klooien" maar kom er niet uit.
Wat mij opvalt is de IP-adressen.
-Heb DHCP op de dir-655 ook al eens uitgezet, kwam ik ook niet verder mee.
-Dir-655 IP-adres al eens naar 192.168.178.120 gezet (ivm de instellingen van de cisco), geen succes
-

Heeft iemand de gouden tip?
Het werkte bij mij namelijk prima, ook ziggo abonnement maar wel een andere modem. En daar heb ik toen ook wel het 1 en ander moeten instellen maar die instellingen zijn verdwenen ivm de factory reset.

[ Voor 5% gewijzigd door pduh op 16-06-2013 15:56 . Reden: titel is eigenlijk fout ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet je Cisco in bridge mode zetten, anders krijgt je dir655 geen wan IP adres.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 18:42
Ik zou:
1) de DIR655 een IP-adres geven in de Cisco-range (maar buiten Cisco-DHCP), bijv. 192.168.178.2
2) DHCP server van de DIR655 *UIT* zetten.

Dan een LAN van de DIR655 aan een LAN poort van de Cisco en dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En sowieso, je Dlink krijgt zo te zien ook geen dhcp adres van je Cisco. Heb je het IP adres vast ingesteld?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
@ microkid, Thanks, hoe doe ik dat?
@vanaalten, ga ik proberen, had ik geprobeerd met 192.168.178.120
@redfoxert, IP vast van Dlink? instellen in Cisco bedoel je?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Een beetje opletten welke oplossing je kiest, er zijn twee handige mogelijkheden:
1) De cisco door de helpdesk in bride laten zetten; dan de WAN van de DIR655 aan LAN1 van de Cisco
... of
2) De cisco laten zoals 'ie is, en de DIR655 - zoals ik beschreef - enkel als wireless access point gebruiken. Zie ook dit topic.
Bij oplossing (1) is de Cisco enkel een modem geworden en doet de DIR655 het routeren & DHCP-server zijn;
bij (2) is de Cisco een modem en router (incl. DHCP server spelen) en doet de DIR655 enkel wat wireless access regelen.

Je wil maar 1 DHCP server actief hebben - bij (1) is dat de DIR655, bij (2) is dat de Cisco.

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 16-06-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ziggo bellen en zeggen dat je modem in bridge mode moet. Dan wordt ook direct het wireless deel uitgeschakeld.

Daarna kabeltje vanaf de Cisco in de WAN poort van je Dlink. Zo zou het nu ook gewoon moeten werken maar heb je een dubbele NAT wat problemen kan opleveren met gamen of games hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
@vanaalten, dat topic heb ik gelezen en geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik heb dir-655 nu ingesteld op 192.168.178.2 en DHCP uit.
Krijg nog steeds geen internet verbinding.

Misschien toch ziggo bellen..... hmmmm tegen mijn principes. (iets van eigenwijs??)

[ Voor 19% gewijzigd door pduh op 16-06-2013 16:12 ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Je geeft ook te weinig info. Kan je ip adressen op het web pingen? 8.8.8.8 bijvoorbeeld. Dit is een DNS server van google. Als dat al niet eens kan dan moet je kijken of de gateway in je Dlink wel klopt, en of de gateway op het systeem dat je gebruikt het IP is van de Dlink.

Teken het voor jezelf eens uit en zet de ip adressen erbij. Wellicht begint het dan te dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
De TS heeft de router nu als router ingesteld (niet als accesspoint) terwijl de kabel van het Cisco modem in 1 vd lan poorten gaat.

2 oplossingen:
Op je Dir655 de kabel van je cisco modem in je wan poort steken. Maar dan heb je nog wel 2 DHCP servers.

De andere oplossing is niet zo zeer makkelijker qua instellen maar wel makkelijker qua gebruik. Computer achter je Dlink steken en dan je Dlink een ip geven in de range van je Cisco. Bijvoorbeeld als je cisco IP 192.168.1.1 je Dlink het ip 192.168.1.2 geven. Daarna je DHCP server uitzetten en je kabel van je cisco in 1 vd lan poorten steken. Dan heb je 1 DHCP server in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
@balckwhizz, die eerste oplossing werkt dus niet. Geen idee wat ik daarbij fout doe.
de tweede oplossing probeer ik dus de hele tijd in te stellen maar blijkbaar zie ik daar iets over het hoofd.

Heb hem maar weer meegenomen naar huis, kijken of ik de situatie hier ter plekke weer werkend kan krijgen alvorens ik weer naar mijn schoonouders toe aangeef dat ik dat "wel even zal doen".

Eigenlijk wilde ik het modem niet als bridge laten instellen door Ziggo, dan verdwijnt het wifi gedeelte toch (zoals @redfoxert zegt) en behoud ik dan de LAN verbindingen dan wel?

2DHCP servers, kan dat eigenlijk kwaad?

Extra info, wellicht verduidelijkend voor jullie.
Als ik de UTP van de PC (die wel werkend is) in de dir-655 LAN stop, dan krijg ik wel een verbinding.
Die UTP kan ik op het modem in alle 4 posities steken en op de router ook in alle 4 LAN posities.
Pak ik een nieuwe kabel, dan werkt het niet.

Dus: Modem LAN1 --> PC = OK, internet op de PC
Modem LAN1 --> Dir-655 LAN1 = OK, WiFi verbinding en internet werkt
Andere kabel (=een goede, modem en router geven door lampjes ook aan dat er verbinding is!)
Modem LAN1 --> Dir-655 WAN = geen knipperend lampje
Modem LAN1 --> Dir-655 LAN1 = brandend lampje, WiFi verbinding perfect, geen internet!

Zoals jullie al wel merken ben ik niet echt thuis in dit netwerk gedoe maar ik kan er niet over uit dat dit zulke moeilijke materie moet zijn! Hier moeten toch heel veel mensen mee te maken krijgen!

Erg frustrerend is het! Pfoe.

Edit:
Lees ik dit nu goed en kan ik de dir-655 gewoon resetten naar fabrieksinstellingen en dan de UTP van LAN2 van de modem (LAN1=PC) in de WAN-poort drukken en dan zou het moeten werken?
Dat heb ik dus niet geprobeerd.
Heeft dat IP nummer 192.168.0.1 van de Dir-655 daar nog enig invloed op? Dat snap ik dus niet helemaal.
Dit omdat de Cisco een IP van 192.168.178.1 heeft en de DHCP server daarvan begint bij 192.168.178.10 en er 119 uit kan geven.
Heb ik dat correct? 192.168.0.1 ligt niet binnen de range van 192.168.178.10 en 119 verder?
Of moet ik een cursusje IP adressen volgen? (Indien ja, wie heeft er een zeer korte versie beschikbaar?)

Nogmaals: Pfoe!

[ Voor 18% gewijzigd door pduh op 16-06-2013 20:12 . Reden: zie bericht ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
pduh schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:03:
2DHCP servers, kan dat eigenlijk kwaad?
Eh, ja. Niet doen, geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Nou word ik er niet goed van!!!
Rest de router, sluit hem aan op de Ubee van mijzelf via WAN en het werkt.
Ik zie bij de Ubee trouwens wel het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/34sla9s.jpg

Dat zag ik bij de Cisco niet, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
Heb nu dus DHCP op de Ubee en de Dir-655 aan staan, op de Dir-655 zou DHCP dus zonder problemen uitgezet kunnen worden?
Net getest en dat werkt.

Edit2:
Dit wilde ik vanmorgen dus ook doen!! Wat ging er dan mis?

Edit3:
Toch maar even terug gereden, heb de cisco helemaal gereset,
Alles aangesloten als thuis, WAN lampje brandt op de Dir-655, ik probeer te connecten en krijg op mijn telefoon alleen de melding: IP-adres ophalen ....
Daarna: slechte internetverbinding vermeden en hij probeert een ander draadloos netwerk.

Lijkt erop dat de cisco geen ip adres geeft aan de Dir-655. Hoe dit op te lossen?

Laatste Edit4: WAN Adres
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2qv84ye.jpg
Nog tips?

[ Voor 43% gewijzigd door pduh op 16-06-2013 21:27 . Reden: Een heel erge spelfout! Edit2, zie bericht Edit3, zie bericht ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Top dat je screenshots stuurt! Dat maakt voor ons een heleboel duidelijk! Wan adres heb je in jouw geval geen donder aan. Dit is het IP adres wat je modem doorgeeft naar het internet. Je LAN adres heb je wel wat aan.

uitgaande van dat het screenshot in je Edit3 van de Cisco is (de locatie waar je het wil installeren iig) dan moet het IP adres van je Dlink (invullen bij Router IP adress) 192.168.178.2. Subnetmask moet hetzelfde zijn als dat op je Ziggo Cisco modem (255.255.255.0). Dan de kabel in je LAN poort en klaar is pduh.

Bij het testen, zet alle apparatuur uit die ook maar een verbinding maakt met het internet en test maar met 1 apparaat.

[ Voor 10% gewijzigd door BlackWhizz op 16-06-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
@balckwhizz, je bedoelt screenshot bij edit4 WAN adres?
Screenshot waar bij staat: Gateway is bij mij thuis, de Ubee.
Screenshot waar boven staat: Edit4 WAN adres is van de Cisco, die op locatie staat waar het moet werken.

Die 192.168.178.1 is het IP-adres van de Cisco.
Lees ik het nu goed en moet ik de Dlink het IP-adres 192.168.178.2 geven (dus veranderen IN de Dlink) en dan dat IP-adres wijzigen bij LAN IP-adres in het screenshot hierboven?
Of stel ik nu een heel domme vraag?
Ik wilde de 4 poorten van de Cisco overigens wel blijven gebruiken.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Screenshot hierboven zie ik niet; maar wat je zegt klopt wel. je moet het idd in de config van je Dlink veranderen. DHCP uitzetten en controleren of het subnetmasker van je Cisco gelijk is aan je Dlink.
Pagina: 1