Toon posts:

Onbekend netwerk, netwerkkaart problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al geruim een week loop ik tegen de volgende situatie aan:
  • De desktop is lang (ong. 1 minuut) bezig met identificeren van het netwerk, en dan komt bij de status van de netwerkadapter te staan: "Onbekend netwerk, geen internettoegang". Toen het voor de eerste keer gebeurde heb ik de spanning even van de router gehaald, en het probleem was opgelost (lees: hij maakte weer verbinding met het netwerk). Echter de volgende dag was er hetzelfde probleem weer, en de dag erop weer. Het lijkt ook erger te worden, want om nu de netwerkverbinding te krijgen, schakel ik meerdere malen de netwerkadapter in/uit, net zolang tot de verbinding wel wordt gevonden. Ik blijf verbinding houden met het netwerk wanneer ik eenmaal verbinding heb (computer staat dan nagenoeg de hele dag aan).
Hoe is de configuratie hier opgezet:
  • Maak gebruik van een desktop (Dell Inspiron 580 ~ong 3 jaar oud, Windows 7)
  • Verbonden met router middels ethernet kabel.
  • Heb inmiddels al een nieuwe router gekregen van Telfort, een P-2601HN-F1, maar probleem is gebleven.
  • Aanwezige netwerkadapter: Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet. Locatie PCI-bus 3
Wat heb ik er zelf al aan gedaan?
  • Verschillende dingen geprobeerd samen met medewerker Telfort, zoals wisselen van poort, router gereset, andere kabels geprobeerd, instellingen op pc doorgenomen. Dit alles leek niet te helpen, waarna ik een nieuwe router (P-2601HN-F1) toegezonden heb gekregen (het idee was dat de netwerkkaart kapot zou zijn, wireless internet middels telefoon/tablet/laptop deed het namelijk wel gewoon). Dit heeft echter niets verandert aan het probleem.
  • Drivers van netwerkadapter verwijderd, en opnieuw laten installeren. Toen dit niet hielp met Driver Genius de nieuwste drivers geïnstalleerd.
  • Wanneer ik de laptop aansluit middels een ethernet kabel heeft deze direct verbinding.
  • Desktop even goed stofvrij gemaakt.
Eigen gedachten over de situatie:
Alle externe factoren (invloeden buiten desktop om) lijken nu te zijn uitgesloten. Hier ben ik ook als eerste naar gaan kijken omdat ze in de hoek waar de router staat het glasvezel hebben aangesloten (maken er geen gebruik van maar is gewoon in huis geïnstalleerd).

Nu denk ik dus aan problemen met de netwerkkaart, alleen verklaart dit voor mij niet waarom ik constant verbinding blijf houden op het moment dat ik verbinding heb.

Mijn vraag is: Kan het inderdaad de netwerkkaart zijn, hoe kan ik dit controleren/nagaan? Zijn er nog andere oorzaken die ik eens na zou moeten gaan?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 19:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:17:
Mijn vraag is: Kan het inderdaad de netwerkkaart zijn, hoe kan ik dit controleren/nagaan? Zijn er nog andere oorzaken die ik eens na zou moeten gaan?
Zet een directe verbinding op tussen de laptop en de desktop met een vast ip.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ze verbonden.
Ze zien elkaar ook.
Bij status van het netwerk zie ik nog wel steeds hetzelfde gebeuren, eerst een hele tijd"identificeren, geen netwerktoegang", en uiteindelijk "onbekend netwerk, geen internet toegang".

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:03:
"identificeren, geen netwerktoegang", en uiteindelijk "onbekend netwerk, geen internet toegang"
Dat klopt..
identificeren heb je niet (dat is voor o.a. IEEE 802.1X) geen netwerk toegang betekend dat je gateway niet bereikbaar is (klopt ook met een 1:1 verbinding), onbekend netwerk klopt ook wanneer je een ip in een een nog niet bekende (dhcp dns suffix) range hebt gekozen en geen internet toegang klopt ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de netwerkkaart lijkt goed te functioneren, of is dat een te snelle conclusie?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hangt er vanaf wat je met "zien elkaar" bedoeld.. maar als er data heen en weer gaat dan lijkt het erop dat je NIC's in orde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Met "zien elkaar" bedoelde ik dat ik met de laptop door de mappen heen kan gaan die op de pc als "gedeeld" staan.

Maar... wat nu?
Pagina: 1