iMac (core duo, 1.8GHz, wit) biept nu en dan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hoihoi

bij mijn ouders staat een old-skool iMac (wit, 1.8GHz core duo) van een jaartje of 5-6 oud, die at random biepjes geeft als het OS draait.

Nu heb ik al wat gegoogled en deze blijken vooral te biepen bij het booten danwel het vervangen van wat onderdelen, maar dat is hier niet het geval geweest. De machine biept namelijk onregelmatig, met een redelijk hoge toon, als je gewoon aan het werk bent. Ik heb wat gegoogled en je vindt vooral 3-beep-bij-boot issues, maar wat deze kerel heeft lijkt er enigszins op: http://macosx.com/forums/...ro-beeping-like-bomb.html

Wat wel opvalt is dat ik het idee heb dat het load-afhankelijk is; als je gewoon typt op een webpagina valt het wel mee, maar ga je nieuwe schermen openen of page-up/page-down doen dan piept hij vaker.
Wat opvalt is trouwens dat het twee toontjes zijn, maar dat terzijde.

Mijn indruk is, zeker gezien de leeftijd van de box, dat de machine gewoon toast is. Iemand anders nog een idee? Echt tijd voor een reinstall heb ik/mijn ouders niet, maar dat zou evt wel tot de mogelijkheden behoren als iemand daar echt fiducie in heeft.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:19
Het zijn piepjes die uit de speakers komen en niet het gepiep dat je wel eens van spoeltjes hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Er staan geen spelletjes op die box, en ik merk op dat het bij browsen gebeurt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Heb je toevallig Voice Over ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Vziw niet, maar het lijkt ook load-gerelateerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Boudewijn schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:03:
Er staan geen spelletjes op die box, en ik merk op dat het bij browsen gebeurt ;).
Ik zei spoeltjes, niet spelletjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
nineball schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:13:
[...]

Ik zei spoeltjes, niet spelletjes. :)
Woops, lekker brak gelezen. Het zouden spoeltjes kunnen zijn, maar het geluid is door de weggewerkte speakers heel lastig te localiseren.

Qua toon zou het kunnen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
Dat zijn wel typisch van die geluidjes die met wisselende load kunnen varieren. Ik heb een keer een moederbord vervangen omdat het vreselijk piepte als ik met het scrollwieltje van de muis draaide. En dat was best nog een hard geluid, ik werd er echt knetteridioot van.
Pagina: 1