Nieuwe mobiel doorverkopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzel1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo allemaal.

Ik heb een aantal weken geleden een nieuw abbo afgesloten en daarbij een mobiel ontvangen ( via de post). Deze heb ik niet nodig en daarom heb ik deze gelijk op marktplaats gezet. Nu heb ik een koper alleen vraag ik me af wat ik moet doen met de pakbon die erbij zat. Hier staat namelijk mijn naam op. Kan ik deze erbij doen zodat de koper nog gebruik kan maken van de garantie? En zal ik dan mijn naam doorkrassen of deze erop laten staan? Het voelt niet echt fijn om iemand een bon te geven met mijn naam en adres erop, of is dat wel normaal?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hopelijk is dit de juiste sectie om deze vraag te stellen.

groeten denzel1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 17:39

mark-k

AKA markkNL

De telefoons die ik gekocht/verkocht heb heb ik gewoon de originele bon bij gekregen/gedaan, met naam en alles gewoon erop. Garantie etc. is die ene keer dat het nodig was gewoon goed verlopen voor degene die mijn telefoon gekocht had.

Wel is het verstandig om even een kopietje te bewaren, je weet maar nooit waar je t voor nodig kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:36
Wellicht is het ook nog een optie om af te spreken dat de koper voor garantie op een later tijdstip nog even kan aankloppen bij jou en dat je nu alleen een ingescande bon (waarop je je gegevens wist) mailt? Zou niet de bon meegeven en je gegevens doorkrassen, lijkt me vreemd overkomen in de winkel mocht er iets mis mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:48

dusty

Y! Celebrate Life!

V&A Feedback -> OMO. (aangezien het niet om feedback gaat, maar om advies van een of andere mobiel :) )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dagion schreef op maandag 17 juni 2013 @ 02:58:
Wellicht is het ook nog een optie om af te spreken dat de koper voor garantie op een later tijdstip nog even kan aankloppen bij jou en dat je nu alleen een ingescande bon (waarop je je gegevens wist) mailt? Zou niet de bon meegeven en je gegevens doorkrassen, lijkt me vreemd overkomen in de winkel mocht er iets mis mee zijn.
Waarom zou je je gegevens van de bon verwijderen? De koper is na de aankoop waarschijnlijk toch al op de hoogte van je naam en adresgegevens dus waarom zou je deze op die manier nog willen proberen te verbergen?

Als koper zou het bij mij wantrouwen wekken over de legitieme verkrijgen van de telefoon en probleemloze afwikkeling in geval van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats het topic naar SF, omdat het daar toch wel beter thuis hoort :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Je zou zeggen:

- koper maakt geld over (naam/rekening/evt adres bekend)
- koper komt langs (naam/adres bekend)

Ik geef persoonlijk ALTIJD kopie facturen e.d. mee waar gewoon netjes mijn gegevens op staan.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:17

JT

VETAK y0

Dagion schreef op maandag 17 juni 2013 @ 02:58:
2 jaar lang afhankelijk zijn van een vreemde voor je garantie? Dan zeg ik :w

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:13

CasGas

.

Een pakbon heeft de verkoper niet veel aan, dat is alleen voor de aflevering..

Ik neem aan dat je een factuur bedoelt? Gewoon een kopie maken met daarbij jouw eigen gegevens geblurred en je bent klaar.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440456

Kleine aanvulling voor hierboven:

Het gaat volgens mij om het imei nummer. Zorg ervoor dat deze op jouw factuur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 20:46
Hier het zelfde probleem,

dacht dat me vriendin me telefoon wel wou maar was toch in eens blij met haar eigen 8)7
Nu zit ik dus met een S4 die ik niet ga gebruiken omdat ik zelf heel blij ben met me Note 2

Nu had ik die bon bij verkoop best mee willen geven maar er staat ook mijn 06 nummer, abonnementen en sim nummer op.
Dit zijn toch gegevens die ik lekker voor mezelf wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dan maak je toch een kopie van de bon, waarop je je tel.- en simnummer en abo-gegevens onzichtbaar maakt?

Hoofdzaak is, dat merk, type en IMEI van de telefoon, aankoopdatum en bedrijf, waar het toestel gekocht is, erop staan. En ja, je naam en adres zou ik er ook op laten staan, de koper weet immers (als het goed is) sowieso, waar je woont en het komt veel vertrouwenwekkender over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:28
Het is linksom of rechtsom.

Of je levert de factuur/pakbon erbij en dan kan je de telefoon met lopende garantie verkopen.

Of je levert geen factuur/pakbon erbij en je verkoopt de telefoon tegen een lagere prijs, omdat er geen
garantie bij is.

Een naam of zo verwijderden op een factuur is mogelijk, maar vergeet niet dat uitsluitend de eerste originele koper recht heeft op garantie. Tweede hands waar valt buiten de garantie. Dus de koper van de telefoon moet zich voordoen alsof hij/zij de originele eerste koper is.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 17-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat zeker niet zo is, HTC bijvoorbeeld kijkt naar een IMEI-nummer, niks naam

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:28
Bij de fabrikant heb je geen garantie. Uitsluitend bij de winkel/webshop waar je de telefoon/abo kocht.
Dat heel veel fabrikanten niet moeilijk doen en alleen naar een IMEI of serienummer kijken is handig en heel fideel van ze, maar als er stront aan de knikker is, omdat een repair mis gaat of iets anders, komt toch weer de winkel/webshop om de hoek kijken.
En als zij vragen naar een factuur, en die heb je niet, kan je alles zelf betalen.
Pagina: 1