Goedemiddag, ik heb vaak mijn CPU hele nachten (8-12 uur) op 100% load aanstaan. Hierbij is de maximum temperatuur 67 C in core #0 in het begin als en 70 C als ik 's ochtends kijk. Dit zijn dan ook wel de max temps tijdens een piekje + fan speeds staan op low. Mijn vraag is nu of lopen op 100% voor een lange periode het leven van je CPU beïnvloed. Ik heb hem vaak meerdere dagen achter elkaar aanstaan (overdags niet altijd op 100%, maar soms wel).
Ik heb ook niet gekozen om te overklokken desondanks dat ik een 3570k heb doordat dan de garantie vervalt (3 jaar). Ik heb daarintegen ooit gehoort dat de garantie aangeeft hoe lang een stuk hardware het moet volhouden. Garandeert Intel hiermee dat de CPU het 3 jaar volhoudt op 100% 24/7, of kijken ze naar gemiddeld gebruik?
Ik heb ook niet gekozen om te overklokken desondanks dat ik een 3570k heb doordat dan de garantie vervalt (3 jaar). Ik heb daarintegen ooit gehoort dat de garantie aangeeft hoe lang een stuk hardware het moet volhouden. Garandeert Intel hiermee dat de CPU het 3 jaar volhoudt op 100% 24/7, of kijken ze naar gemiddeld gebruik?