Ubuntu met AMD A10-5600K aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
Ik ben van plan een AMD pc te maken. Ik wil ook graag Ubuntu naast Windows draaien. Sommige raden het mij af, maar ik zie wel filmpjes met mensen die zo'n set-up draaien, en dat ziet er oké uit. Daarnaast komen er binnenkort nieuwe drivers voor de Richland cpu's. Hoe zien jullie dat?

Ik hoef geen extreme performance, voor ubuntu gewoon lekker browsen, en muziek draaien.

http://www.phoronix.com/s...page=news_item&px=MTMyODg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je maar niet de fglrx driver probeert is er niets aan de hand en kan je 't prima gebruiken. De (gesloten) ATi driver kan soms een drama zijn. Als je van Ubuntu dus de melding krijgt dat er een 'betere' driver beschikbaar is, kan je die beter negeren. Zal je wat geëtter schelen ;).

Echter, voor een spelletje of hardware decoding van video heb je die driver weer wel nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
Oke, dat is mogelijk wel aan te raden. Aan de ene kant vind ik het nog spannend om amd te nemen. Maar volgensmij is goed voor wat ik er mee doe, en stabiel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn PC is een AMD, alleen de GPU is nVidia. AMD doet 't prima verders. Heb een laptop gehad met ATi kaart (en van m'n werk nu weer een) waar ik in eerste instantie niet heel veel issues mee had. M'n werklaptop heb ik de fglrx overgeslagen, was niet echt nodig namelijk voor kantoorzaken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik moet zeggen dat ik op mijn HTPC (AMD E350) eigenlijk nog nooit echt gezeik heb gehad met fglrx.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 12:15
Heb mint geinstalleerd op een systeem met AMD A10-5800K en dat draaide prima. Ook fglrx werkte gewoon.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1