Ware opslagcapaciteit SDHC

Pagina: 1
Acties:

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09-2025
Goedemiddag beste medetweaker,

Ik heb onlangs mijn twee bestelde SDHC kaartjes van voorgestelde 32GB binnengekregen, deze heb ik in een naïve bui bij de oosterse website Aliexpress aangekocht.

Nu dit was bij een grote seller en had een goede rating dus ik dacht ik zit wel veilig, maar natuurlijk wanneer je hem wilt volsteken geraakt ie maar ergens rond de 16GB en vanaf dan is het gedaan met de pret.

Ik heb dan ook H2testw laten draaien om wat duidelijke info te hebben hierover, maar deze geeft op het einde van de test aan dat deze wel een capaciteit van 32GB heeft? En bij mijn computer komt de SD er ook volledig vol op? ( wat mij manueel niet lukte)

Is ie nu een valse 16GB SDHC of een 32GB die op een bepaalde manier moet worden volgeschreven? Ik snap het niet zo goed ;)

Zou iemand mij hierbij verdere info over kunnen verschaffen?

Allesinds bedankt :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk kan het apparaat waarin je hem steekt maar omgaan met 16 GB.

Computers hebben deze beperking niet zo snel (misschien oudere exemplaren wel) en deze kunnen kaartjes met 32 GB wel ten volle gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Reepje op 16-06-2013 13:20 ]

• Pachango Boy
Maar ik test het kaartje met hetzelfde apparaat als waarmee ik hem mee probeer vol te krijgen ( recente notebook). Dus ik zou denken dat het probleem daar niet ligt?

Het zijn wel grote bestanden waarmee ik het heb geprobeerd ( +- 7gig) terwijl het programma bestanden van rond de 200mb gebruikte. Misschien ligt het hieraan? ik tast zelf in het duister..

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 22:04
Pachango Boy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:26:
Maar ik test het kaartje met hetzelfde apparaat als waarmee ik hem mee probeer vol te krijgen ( recente notebook). Dus ik zou denken dat het probleem daar niet ligt?

Het zijn wel grote bestanden waarmee ik het heb geprobeerd ( +- 7gig) terwijl het programma bestanden van rond de 200mb gebruikte. Misschien ligt het hieraan? ik tast zelf in het duister..
Zijn zo'n kaartjes niet FAT32? Dat ondersteund maar maximaal bestanden tot 4GB.

edit:
Wikipedia: FAT32

De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB. Dat kan een probleem zijn voor hd-camcorders met SDHC-kaartjes (die vrijwel altijd geformatteerd zijn als FAT32) die af en toe bestanden die groter zijn dan 4 GB moeten wegschrijven.

Als het FAT32 is formatteer je hem gewoon naar NTFS en je probleem zal opgelost zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door CedricD op 16-06-2013 15:30 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je even wat meer details geven? Want "proberen vol te krijgen" is wel erg vaag. Je zegt dat het met H2testw gelukt is 32GB te schrijven en te verifiëren dus kennelijk is het wel een 32GB kaartje. Dan is het belangrijk om exact te weten wat jij doet om hem "vol te krijgen" aangezien het daar kennelijk mis gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pachango Boy
Ik probeerde er +- 20GB aan videobestanden op te zetten, maar hij stopt er mee als ie rond 16GB zat.

Ik zal nu eens formatteren, zien wat dat geeft :)

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Aantal SD kaartjes via Ebay gekocht, 16GB, maar meer dan 2GB ging er niet op. Dit terwijl de computer wel 16GB aan vrije ruimte weergaf.

Hoe dit precies kwam weet ik niet, maar kort daarna was de verkoper geblokkeerd en heb ik via PayPal mijn geld terug gekregen. Bleken meer mensen last van te hebben wat duid op rare praktijken. Zie: http://www.ebay.com/gds/F.../10000000010533807/g.html

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-01 22:40
Zover ik weet zijn er ook firmwares in omloop die continue je data overschrijven. Stel je koopt een 500GB HDD, vervolgens kopieer je 16 GB aan data. Alles verloopt goed, todat je een bestand wil openen, maar dit kan niet omdat het bestand beschadigd lijkt te zijn. Daarna open je je HDD en zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/04/samsung_fake_hdd_2.jpg
Dan baal je... :P . Dit lijkt me ook mogelijk op je SD-kaart. Dus ik zou zeggen probeer al je bestanden eens te openen.
Daarnaast zeg je dattie bij 16 GB stopt met kopiëren. Krijg je nog een bepaalde foutmelding? Het is imho goed mogelijk dat ze 32gb firmware op een 16gb SD hebben gezet. Als dit daadwerkelijk het geval is, heb je iig nog een 16 GB SD.

Ook zou ik eens proberen op een andere PC oid bestanden te kopiëren, zodat je zeker weet dat het niet ligt aan je notebook.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pachango Boy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:40:
Ik probeerde er +- 20GB aan videobestanden op te zetten, maar hij stopt er mee als ie rond 16GB zat.

Ik zal nu eens formatteren, zien wat dat geeft :)
Welke bestanden? Hoe zet je het er op? Welke foutmelding krijg je?

Als je hulp wilt mag je ook wel wat informatie geven. Kennelijk is het geheugen getest en blijkt het daadwerkelijk 32GB te zijn, een gehackt 16GB kaartje lijkt me dus niet logisch.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pachango Boy
Sorry mijn vrienden, maar het probleem is opgelost met te formatteren ervan van Fat32 naar NTFS. dus bedankt CedricD :)

@Tsurany: sorry dat ik niet meer info had gegeven maar ik was op dat moment namelijk bezig met na de formatie de schijf vol te schrijven, wat wel een dik uur heeft geduurd. Toch bedankt voor je hulp. ( geldt tevens voor de anderen)

Ik ging er dus blijkbaar te vlug vanuit dat het over "hacked memory" ging, maar eind goed al goed :)

PROBLEM SOLVED

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 22:04
Applausje voor mezelf *O*.

Graag gedaan hoor :).
Pagina: 1