Toon posts:

Winkels die PC voor je bouwen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik zou graag een nieuwe game pc kopen, maar verkies het als de winkel deze zelf bouwt.

Welke winkels zouden jullie aanraden (die ook in Belgie leveren) ?

alvast dank :)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27

scorpie

Supra Addict

Bijna alle bedrijven waar je componenten kan kopen doen aan assemblage, dus lijkt me niet moeilijk om dit zelf te bepalen? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

CD rom land Breda bijvoorbeeld ook ?

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
In België:
https://www.aios.be/diens...mf8656bnaq561k79shu9sh973
http://www.tones.be

Alternate heeft ook een Belgische vestiging:
https://www.alternate.be/.../pc/page.html?tk=8&lk=397

En zo zijn er nog heel wat.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
In de geest van het DAA-beleid, waarin duidelijk staat dat een beetje eigen werk ook wel verwacht wordt, kan je gewoon hier eens kijken.

Verder is een computer in elkaar steken tegenwoordig een eitje, zelfs als je het nog nooit gedaan hebt. Kwestie van legogewijs de dingen in elkaar te steken en eventueel de handleiding te volgen, al wijzen de meeste dingen zichzelf wel uit. Als je het toch niet ziet zitten, kan je ook altijd een Tweaker aanspreken die in de buurt woont (je kan ook assemblage aanvragen via V&A), die het waarschijnlijk gratis voor je doet.
Als er één ding is dat je niet wil doen, is het onderdelen bestellen bij een Belgische winkel. Ik heb goede ervaringen met vb. Alternate.be voor kleine spullen, begrijp me niet verkeerd. Maar als je ziet dat een Nederlandse webshop tot 20% goedkoper is, zelfs mét leveringskosten....

[ Voor 76% gewijzigd door Aertsvijand op 16-06-2013 10:46 ]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 11:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:42:
bedankt

Waarschijnlijk wel, vraag het ze gewoon :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:42
http://www.cdromland.nl/info/reparatie
Compleet computersysteem assembleren: € 70,-

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info

ik denk dat het me wel zou lukken om een pc zelf te maken, behalve die cooler op de processor

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:01:
bedankt voor de info

ik denk dat het me wel zou lukken om een pc zelf te maken, behalve die cooler op de processor
Dat is echt een eitje, zeker aangezien er meestal geen pasta meer op moet omdat dit al op de CPU zit. Wat ik vroeger altijd deed (toen vond ik dat ook lastig) was alles bij 1 winkel bestellen en ophalen en dan vroeg ik of ze dat vast voor me wilden doen. Zo kreeg ik een mobo met CPU+koeler al geassembleerd. Is 2 minuten werk en vragen de meeste winkels dan ook geen geld voor. Misschien kun je dat overwegen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08

Zenix

BOE!

bedankt voor de info

Waarom denk je dat het moeilijk is?
Om alles goed te monteren heb je moederbord handleiding, en bij CPU zit ook handleiding voor koeler. En als je andere koeler hebt, zit daar ook handleiding bij. Bij stock Intel koeler of AMD is het gewoon vastklikken en klaar ( koelpasta zit er al op ) met een aftermarket koeler is het wat anders en moet je een rijstkorrel koelpasta er zelf tussen doen.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Afuture is in veel gevallen de goedkoopste qua onderdelen.
Ze leveren ook in België.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat Digital zegt ^^
Heb bij Afuture eens een pc laten assembleren en die is was top qua kabelmanagement etc ;)
Zeer vaak de goedkoopste in een volledige build ook, kost wel 5 euro meer om naar België te leveren (nog steeds goedkoper)

(ben zelf van België)

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 16:07
Zelf bestel ik meestal bij 4Launch en laat dan opsturen naar België. In hun winkelwagen kan je kiezen voor 'service' en dan op pc/schroevendraaier icoon drukken. Vervolgens kan je kiezen om dingen door hun te laten assembleren. Bv. Cpu + koeler montage is 15€. Voor een volledige assemblage tellen ze 50€, maar dit is precies niet nodig in jou geval.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
bedankt voor de info

Die cooler zit er meestal al op. Je kan dan het hele geval zo op het moederbord prikken.

Nu moet je er wel rekening mee houden dat goedkoop kopen (bijv bij afuture, een prima shop met goede service overigens) wel een nadeel voor je is met betrekking tot de afstand. Want stel nu eens, er gaat iets kapot, of je maakt iets kapot. Wat dan?

Ik wil niet overmatig bezorgd doen, maar het is je eerste build, en je bent wat onzeker. Vandaar.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:42:
bedankt

Ja, zij ook.

Kunt ook vragen of ze alleen de processor op het moederbord, en de koeler op de processor willen monteren. Dan is het wellicht wat goedkoper en kun je de rest alsnog zelf doen.

[ Voor 34% gewijzigd door frickY op 16-06-2013 18:50 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Reepje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:48:
[...]

Die cooler zit er meestal al op. Je kan dan het hele geval zo op het moederbord prikken.
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat jij een pc in elkaar geschroeft hebt maar een koeler zit echt niet al op de CPU wanneer je hem koopt :)

Vroeger in het DX2-66 tijdperk zat er inderdaad al een heatsink op de CPU en koelers had je nog niet echt nodig. Tegenwoordig is de cpu en koeler echt gescheiden! Wanneer je de CPU boxed koopt zit er een koeler bij en heeft de koeler vrijwel altijd al koelpasta voorgesmeerd. Wel kijken of er nog plastic tussen zit, dat hoort er niet tussen te zitten na montage.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1