GTX 770 en GTX 780

Pagina: 1
Acties:

• grafixcrazy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04-2021
hallo,

ik ga binnenkort deze build upgrade :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 189,90€ 189,90
1MSI Z77A-G45€ 93,-€ 93,-
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 264,-€ 264,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,39€ 54,39
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,70€ 37,70
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 61,50€ 61,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,49

ik ga een SSD er in zetten namelijk deze :
pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

en een nieuwe grafische kaart, alleen hier heb ik nog twijfels.
het wordt of deze:

pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning

of deze :

pricewatch: Asus GeForce GTX 780 3GB

nu weet ik wel wat van grafische kaarten af maar geen gigantisch hoeveelheid.

wat is nu het grote voordeel van de GTX 780 ?
hij heeft 1GB meer geheugen maar wel een lagere Nominale snelheid en een lagere turbo frequentie.
is dat 1GB geheugen zoveel beter dat het die 176 extra euro het waard is?
en wat voor effect heeft de lagere Nominale snelheid en turbo frequentie?

alvast bedankt voor de hulp :)

EDIT: ik gebruik de build om voornamelijk mee te gamen ik wil dan gewoon de nieuweste games op high setting kunnen draaien op 1920*1080 en nog steeds een goede fps zien te halen

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Vergeet snelheden vergelijken tussen verschillende chips, heeft weinig zin. Prestatie benchmarks is het enige waar je wat aan hebt. Hoeveelheid geheugen kan wel relevant zijn maar dat zijn zorgen voor en toekomstige games en als je besluit op 3 schermen te gaan gamen.

Gigabyte (mijn voorkeur) of Palit 770 kost je flink minder en doet niet onder voor de lightning, het is het prijsverschil in ieder geval niet waard. Als je die 2 naast een 780 zet betaal je (even grof) 50% meer voor nog niet half zoveel extra performance. Zeker voor 1 1080p scherm grote overkill. Wanneer je 770 echt aan vervanging toe is is de 780 dat vermoedelijk ook al zo goed als.

770 of 7970 is als je het mij vraagt het hoogst verantwoord adviseerbare :P (voor 1 scherm / als je toch een beetje redelijk naar kosten wil kijken)

[ Voor 4% gewijzigd door Foritain op 16-06-2013 07:56 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

meer geheugen betekent groter buffer voor hoge resolutie textures.
als je een multi monitor opstelling gebruikt voor gamen dan is dat nuttig.
of als je zware grafische photoshop dingen doet.

d:)b :henk d:)b

• grafixcrazy
Foritain schreef op zondag 16 juni 2013 @ 07:45:
Vergeet snelheden vergelijken tussen verschillende chips, heeft weinig zin. Prestatie benchmarks is het enige waar je wat aan hebt. Hoeveelheid geheugen kan wel relevant zijn maar dat zijn zorgen voor en toekomstige games en als je besluit op 3 schermen te gaan gamen.

Gigabyte (mijn voorkeur) of Palit 770 kost je flink minder en doet niet onder voor de lightning, het is het prijsverschil in ieder geval niet waard. Als je die 2 naast een 780 zet betaal je (even grof) 50% meer voor nog niet half zoveel extra performance. Zeker voor 1 1080p scherm grote overkill. Wanneer je 770 echt aan vervanging toe is is de 780 dat vermoedelijk ook al zo goed als.

770 of 7970 is als je het mij vraagt het hoogst verantwoord adviseerbare :P (voor 1 scherm / als je toch een beetje redelijk naar kosten wil kijken)
oke het wordt dus een 770, maar wat is nu het voordeel van de gigabyte of palit die jij aanraadt? ze hebben lagere specs, ze kosten wel iets minder maar dat is niet zo een probleem ik ben bereid wel wat meer te betalen voor wat hogere specs.

EDIT: had nog even naar review gekeken van de MSI versie van 770 en deze bleef een stuk koeler vergeleken met de andere 770 varianten dus hij is ook beter geschikt voor overclocking wat ik waarschijnlijk wel ga doen.

[ Voor 8% gewijzigd door grafixcrazy op 16-06-2013 09:47 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De nieuwe (oude ook niet overigens) windforce cooler doet echt niet onder aan de fozr, de jetstream krijgt goede reviews maar ken ik zelf niet, gevoelsmatig blijft de mens meestal toch bij wat hij kent, en gigabyte laat me zelden in de steek. Overigens was de Palit ook de eerst/snelst leverbare 770, vandaar ook dat deze zo veel direct naar voren kwam in topics/reviews. OC test resultaten van beide andere kaarten zijn echter ook (even) uitstekend, het is altijd maar hopen dat 'jouw' kaart ook goed oc'd.

De gigabyte krijg je thuis voor 370,00. De lightning van 412 in de pricewatch, geeft 450 aan als je naar de shop gaat, en is dus pas leverbaar vanaf 450,00. Zelfs -als- je al 1% meer uit die lightning zou kunnen halen zou ik never nooit meer voor betalen, en al helemaal geen 80,00. Als het nu 10 euro was geweest en je wil graag de MSI, prima, maar goed.

Heb zelf de Gigabyte 770 nu een paar dagen in gebruik, moet nog aan een reviewtje komen en de oc's goed testen. Maar voorlopig is hij naast stil, ook erg koel, de limiet van eventuele OC zal vermoedelijk ook eerder aan de chip/vram liggen dan de koeling.

In ieder geval succes met je aankoop, maak je niet teveel zorgen over die getalletjes, in de praktijk maakt het bar weinig uit. Veel meer uitgeven voor vergelijkbare producten is hier zeker niet de moeite.

[ Voor 19% gewijzigd door Foritain op 16-06-2013 10:05 ]

• grafixcrazy
Foritain schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:02:
De nieuwe (oude ook niet overigens) windforce cooler doet echt niet onder aan de fozr, de jetstream krijgt goede reviews maar ken ik zelf niet, gevoelsmatig blijft de mens meestal toch bij wat hij kent, en gigabyte laat me zelden in de steek. Overigens was de Palit ook de eerst/snelst leverbare 770, vandaar ook dat deze zo veel direct naar voren kwam in topics/reviews. OC test resultaten van beide andere kaarten zijn echter ook (even) uitstekend, het is altijd maar hopen dat 'jouw' kaart ook goed oc'd.

De gigabyte krijg je thuis voor 370,00. De lightning van 412 in de pricewatch, geeft 450 aan als je naar de shop gaat, en is dus pas leverbaar vanaf 450,00. Zelfs -als- je al 1% meer uit die lightning zou kunnen halen zou ik never nooit meer voor betalen, en al helemaal geen 80,00. Als het nu 10 euro was geweest en je wil graag de MSI, prima, maar goed.

Heb zelf de Gigabyte 770 nu een paar dagen in gebruik, moet nog aan een reviewtje komen en de oc's goed testen. Maar voorlopig is hij naast stil, ook erg koel, de limiet van eventuele OC zal vermoedelijk ook eerder aan de chip/vram liggen dan de koeling.

In ieder geval succes met je aankoop, maak je niet teveel zorgen over die getalletjes, in de praktijk maakt het bar weinig uit. Veel meer uitgeven voor vergelijkbare producten is hier zeker niet de moeite.
na nog wat reviews te hebben gelezen heb ik inderdaad gezien dat de lightning niet zo heel veel betere performance heeft het wordt toch de gigabyte waarschijnlijk.
super bedankt voor de tips en de hulp :)
Pagina: 1