NAS voor streamen en backup mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 22:54
Na diverse reviews hier op tweakers gelezen te hebben van de hoofdmerken Synlogy en QNAP en diverse b-merken toch maar even een topic aangemaakt aangezien ik door de hoeveelheid producten de bomen door het bos niet meer zie...

Mijn eisen zijn:
-Backup instellen van computers in het netwerk op zelf te kiezen dagen en tijden. (tijdschema).
-Media streamen naar mijn raspberry pi, iPads en telefoons. (1080p)
-2Bay aangezien ik hem later wil uitbreiden (heb al een 2tb schijf ter beschikking).
-App beschikbaar in appstore en google play om hem te benaderen.
-Bittorrent server (geen must)
-Via extern netwerk te benaderen met verschillende accounts (1 voor broertje, moeder, vader etc)

Graag hoor ik tips en adviezen van jullie mede-tweakers ! (:

Verwijderd

Je maakt je er wel gemakkelijk van af op deze manier. Welke NAS-sen heb je gevonden die aan je eisen voldoen en over welke voor- en nadelen per NAS twijfel je? De gemiddelde NAS kan in elk geval alles wat jij eist.

Ook niet onbelangrijk: wat is je budget?

• MrTuinstra
Mijn budget is maximaal 100 euro.. denk dat ik het hiermee niet ga redden echter heb ik een systeempje over staan met een sandybridge G620 pentium proc met 4GB RAM dus dat moet geen probleem zijn. Alleen nu het volgende probleem de software.. heb begrepen dat software op bestaande NAS systemen beter werken dan software voor zelfgemaakte systemen iemand ervaringen hiermee ?

Zag zelf bijvoorbeeld dit product: pricewatch: Freecom Silver Store 2-Drive NAS

Graag hoor ik van jullie (:

EDIT: Wil het vrij makkelijk houden zodat ik niet uren bezig moet zijn om de juiste software te installeren..

[ Voor 8% gewijzigd door MrTuinstra op 16-06-2013 02:09 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
MrTuinstra schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:21:
de hoofdmerken Synlogy en QNAP en diverse b-merken
MrTuinstra schreef op zondag 16 juni 2013 @ 01:19:
Mijn budget is maximaal 100 euro..
MrTuinstra schreef op zondag 16 juni 2013 @ 01:19:
Wil het vrij makkelijk houden zodat ik niet uren bezig moet zijn om de juiste software te installeren..
-O-

Volgens de pricewatch is de goedkoopste Synology/Qnap 144 euro.
Je hebt diverse topics gelezen en komt tot de conclusie dat het een van deze merken moet zijn? Althans, de rest noem je b-merken, dus kwalitatief minder waarschijnlijk ;)

Dan de vraag of zelfbouw vs aankoop het beste is, met als opmerking dat je geen tijd wilt besteden aan installeren....... Uhm...

Advies: Spaar nog even door en neem een Synology/Qnap (ik heb zelf voorkeur voor die 1e).
De DS212j voldoet aan je verdere eisen en is een goedkoper model. De bittorrent server heb ik geen ervaring mee overigens. (Of bedoel je een client??)

Zoals hierboven: Voor verder advies moet je iets specifieker zijn.

• MrTuinstra
Miyamoto schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:07:
[...]

[...]

[...]

-O-

Volgens de pricewatch is de goedkoopste Synology/Qnap 144 euro.
Je hebt diverse topics gelezen en komt tot de conclusie dat het een van deze merken moet zijn? Althans, de rest noem je b-merken, dus kwalitatief minder waarschijnlijk ;)

Dan de vraag of zelfbouw vs aankoop het beste is, met als opmerking dat je geen tijd wilt besteden aan installeren....... Uhm...

Advies: Spaar nog even door en neem een Synology/Qnap (ik heb zelf voorkeur voor die 1e).
De DS212j voldoet aan je verdere eisen en is een goedkoper model. De bittorrent server heb ik geen ervaring mee overigens. (Of bedoel je een client??)

Zoals hierboven: Voor verder advies moet je iets specifieker zijn.
Bedankt voor de tips en adviezen !
Heb inmiddels een zelfbouw systeempje gebaseerd op sandy bridge (G620T) werkend met alles wat ik wil via Windows home server 2011 dus als mensen daarover nog vragen hebben kunnen ze het hier stellen. ;)