Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hyper-V Time sync problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met 70-411

Nu heb ik de vorige serie van 70-410 gedaan in Virtual box, maar inmiddels op mijn pc Server 2012 geïnstalleerd.

Ik heb hierop Hyper-V geïnstalleerd, en in Hyper-V een Domain Controller geïnstalleerd, en een Windows 8 Client.

Zodra ik de Win8 client toevoeg aan het domein, verandert de tijd van de client, en daar klopt niets van. Ik heb al bij de integrated services time sync uitgezet, maar dit hielp ook niets.Wil ik de tijd aanpassen of time sync via command prompt doen, krijg ik "access denied".

Even voor de duidelijkheid: Ik heb dus Server 2012 net als de Windows 8 client beide in Hyper-V geïnstalleerd.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit goed krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2013 23:35 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sync in de DC ook uitgeschakeld en laten lopen via een NTP server, ipv Hyper-V? Dan moet de W8 client 't prima doet. Heb ook de meest voor de hand liggende verklaring bekeken: tijdzone? Want in hoeverre klopt 't niet? Is 't uren of enkele minuten verschil?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vreemd genoeg heb ik hier geen last van op mijn eigen Hyper-V cluster. De VM's synchen hun tijd met de Hyper-V host zonder vreemde zaken. Hyper-V host syncht op zijn beurt gewoon met de tijd op het internet.

Als alle machines vanaf dezelfde bron hun tijd krijgen moet er niets mis gaan, tenzij je tijdzones niet kloppen. Dan rekenen de machines die tijd om naar de betreffende tijdzone.

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Precies wat CMD-Snake zegt... Ook op ons Hyper-V cluster nergens last van. Ons cluster draait in een apart management domein en de domain controllers van dit domein synchroniseren de tijd via ntp.org. Het cluster synchroniseert hiermee de tijd, zodat alle VM's in het AD domein van de productieomgeving automatisch de juiste tijd hanteren. Daarnaast hebben we nog een fysieke domain controller in de productieomgeving, die ook de tijd via ntp.org synchroniseert...

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het nu opgelost... heb voordat ik de machines toegevoegd heb de tijdzone aangepast naar amsterdam.... toen toegevoegd aan domein, en nu staat de tijd goed.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CMD-Snake schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:09:
Vreemd genoeg heb ik hier geen last van op mijn eigen Hyper-V cluster.
Even uit nieuwsgierigheid, maar waarom op deze manier en niet via de domain hierarchy? Da's bij mijn weten nog steeds recommended.

Running Domain Controllers in Hyper-V
For virtual machines that are configured as domain controllers, it is recommended that you disable time synchronization between the host system and guest operating system acting as a domain controller. This enables your guest domain controller to synchronize time from the domain hierarchy.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Question Mark schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:54:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid, maar waarom op deze manier en niet via de domain hierarchy? Da's bij mijn weten nog steeds recommended.

Running Domain Controllers in Hyper-V

[...]
Nou ik accepteer gewoon de defaults. Als je de integration services installeerd staat deze feature standaard aan. Overigens syncht (time.windows.com) alles vanaf dezelfde bron dus er ontstaan geen verschillen. Ik zie het dan meer zoals het OS de tijd overneemt uit de BIOS.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CMD-Snake schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:25:
[...]

Ik zie het dan meer zoals het OS de tijd overneemt uit de BIOS.
Niet helemaal. Want met de tijd uit het BIOS halen, gebeurt alleen bij het opstarten. De tijd wordt dan bij uitschakelen weggeschreven en dat is 't. Met Hyper-V timesync (evenals hoe het bij elke andere virtualizer gaat), is een constant proces. Het synct niet eenmalig, maar elk uur bijvoorbeeld. Dit omdat het regelmatig gebeurt dat een VM te snel of te langzaam loopt met z'n klok. Maar daarvoor helpt deze sync niet altijd. NTP sync is veel betrouwbaarder in zo'n geval, en dat is precies wat je moet hebben voor een DC.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En daarom is het eigenlijk ook recommended om de default methodieken hiervoor te gebruiken (w32time/NTP).

Overigens, onder VSphere staat timesync met de host default disabled binnen de vmware tools, maar sterker nog: een domainjoined client synced zijn tijd nooit met de host (ongeacht settings in de VMWare tools).
If the virtual machine is attached to a domain, but the host machine is not, the virtual machine synchronizes time with the domain controller irrespective of the options selected in tools. This prevents login issues if the virtual machine's time is significantly different than the domain controller. You must adjust the time of the domain controller or remove the virtual machine from the domain controller to maintain a specific time within the virtual machine.
Timekeeping best practices for Windows, including NTP (1318)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1