PC valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Topicstarter
Dag samen,

Heb hier zojuist een PC-tje binnen gekregen van een kennis die na anderhalf jaar goed draaien regematig zonder waarschuwing uit gaat.

Gewoon, UIT.

Niet leuk natuurlijk, maar mogelijke nog minder leuk om uit te vissen waar dit aan zou KUNNEN liggen. Is het wellicht een brakke voeding? Defecte DIMM? lastig.

Vandaar dat ik hier even een balletje opgooi alvorens ik morgen (liever : straks) het apparaat eens openschroef.

BVD

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm... heeft mijn bak ook gedaan.... ff denken waar het ook al weer aan lag....

Oh ja... hat was of een brakke dimm, of dat ie te ver overclocked was....
Ik neem aan dat die pc niet overclocked is, dus je zou es kunnen proberen met een ander dimmetje (heb je vast nog wel liggen...)

Verwijderd

Mijn pa had ooit ook zo'n probleem, bleek aan een zekering ("smeltveiligheid") in de meterkast te liggen die een beetje lam was!!!
En wij die pc maar onderzoeken en testen, LOL :+ :+ :+

Er ging bij mij een lichtje branden toen de lamp af en toe wat begon te flikkeren...

Maar eh, ik schat dat het de voeding is... even een dagje de jouwe eraan en je weet het...

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Zal eens kijken. Gelukkig denken jullie in de zelfde richting als ik (DIMM, Voeding).

De spanning op het lichtnet zou ook een rol kunnen spelen? Klinkt logisch eigenlijk...;-)

Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt!

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Er ging bij mij een lichtje branden toen de lamp af en toe wat begon te flikkeren...
mooie uitspraak :)

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 01:48
Paradox
Denk ik

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

ik heb heel af en toe dat het anders om gebeurt ik zet mijn PC UIT en kom smorgens op dan staat hij netjes te wachten of ik in wil loggen ik heb er geen modem op zitten wel een Trust netwerk kaartje voor de kabel modem maar die ondersteunt geen wake on land OiD

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

zit de powerkabel wel goed vast?

(ik weet het, het klinkt stom.)

Verwijderd

Misschien is je koeler niet helemaal lekker. MijnPC PIII 550 wil ook nog wel eens uitvallen omdat de processor te warm word. misschien werkt de koeling niet goed meer. Ook kan je in je BIOS de max. temp. instellen die de processor mag worden.

Succes! :)

Verwijderd

realcoyote: Dat heb ik nou ook! :)
Hoe komt dat nou in vredesnaam?

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Heb ondertussen een andere DIMM er in gehad: geen resultaat.

Draait nu net op een andere voeding, gaat goed tot dusver (10 minuten).

Gisteren draaide ie gewoon de halve dag en viel toen uit. opnieuw opstarten hielp ook niet meer, viel steeds uit. Waardeloos probleem om uit te zoeken vindt ik :(

Verwijderd

Dit is juist een leuk probleem. 2 hele dagen werken, en uiteindelijk het probleem vinden. Mooier kan niet.

- Probeer eens om alles eruit te gooien (kaarten)
- In de bios zet je alles op default
- APM uitzetten
- WakeOnLan voor de zekerheid ook uitzetten

Doet ie het ??? Dan ligt het aan een van de kaarten die je er uit hebt gehaalt.
Pak maar eens een voedings kabel, en sluit de gele en de zwarte draad kort. Dan treed de automatische stop van de voeding in werking. Waarschijnlijk maakt een kaart na een tijdje kortsluiting (of trekt hij teveel stroom).

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het aan de koeling.

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Toverstaf: Die tijd van twee dagen klooien en dan de oplossing vinden heb ik wel gehad zo langzamerhand. Met de huidige prijzen en marges van hardware doe ik liever wat leukers met mijn tijd.

- Kaarten zijn er uiteraard direct uitgegaan
- BIOS is direct op default gezet
- APM zet ik altijd uit op mainbords van 1 jaar of ouder.
- WakeOnLan zowieso uit in een standalone situatie.

Heb hem nu enkele uren draaiende op een andere voeding. Ligt het probleem toch schijnbaar daaraan. :)

But thanks for te Tips! :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

als je een cyrix hebt weer ik al waar het probleem ligt :D
heb zelf deze cpu ook gehad en daar kun je alles mee verwachten...
mvg FFF :D

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

realcoyote > Even in je mainboard-handleiding kijken, het gaat om AC Power Loss restart, die moet in je BIOS op Disabled staan en liefst ook nog es met een jumper gedisabled op je mainboard.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Dus realcoyote heeft geen last van vervelende kaboutertjes die met zijn kast zitten te spelen? :P

Check gewoon ff het boekje van je mobo zou ik zeggen. (Dus zelfde als deheer Vroon)
Pagina: 1