Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Server 2012 from external USB HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al heel veel gezocht, o.a. via Google, maar heb het niet kunnen vinden. Dus, iemmand hier die me kan helpen?

Ik wil Windows Server 2012 evaluation installeren op een externe USB hd. Dus, niet installeren vanaf een USB stick, dat lukt me wel, maar installeren op een USB HD.

Het probleem is, als ik in mijn mobo Virtualisation in de Bios aanzet, verlies ik een aantal van mijn USB externe schijven, dus ik wil Windows Server 2012 niet in een VM op mijn Windows 8 installeren. Misschien wel dualboot, maar eerst moet ik het dan voor elkaar krijgen Windows Server 2012 op een van mijn externe USB disks te installeren. Wie kan me hier de oplossing voor geven?

Wil het alleen maar installeren, zodat ik thuis ook voor mijn mcsa een beetje kan oefenen op een Windows Server 2012 systeem.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56

TheVMaster

Moderator WOS
Move >> WSS

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Deze handleiding heeft iemand ooit gemaakt voor Server 2008R2:
http://blog.frankovic.net...r-windows-7-on-usb-stick/

Wellicht werkt het ook met Server 2012.

Maar dit wordt totaal niet ondersteund door Microsoft. Je kan dus met problemen te maken krijgen die niet voorzien zijn.

Wat is er op tegen om een VM te gebruiken? Dat lijkt me veel eenvoudiger. Het is toch een speeltuin voor je MCSA.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
De zoekterm is: Windows to go
Wikipedia: Windows To Go

Windows 8 ondersteunt het in elk geval dus wie weet kun je hetzelfde trucje uithalen met Server 2012.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Omdat als ik Hyper-V gebruik, en dus virtualisatie aanzet in het bios van mijn pc, ik 3 van mijn externe usb-disks "kwijt" raak. Ik weet niet waarom, maar die worden dan in WIndows 8 niet meer gezien, en ook niet in mijn Windows Server 2012 instance.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het gaan proberen. Bedankt voor de antwoorden.!
Pagina: 1