Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik heb sinds jaren een Marantz SR6003. Deze speelt op een Quad 21L2 en Quad centre en surround speakers (9L2).

Het geluid vond ik altijd wat te dof, afwezig klinken. Waarschijnlijk het gevolg van een combinatie van een receiver met een warmere klank en een set speakers met dezelfde klankkleur.

Toen ik de receiver kocht, had ik nog Tannoy luidsprekers, die veel directer en opener waren.

Nu kan ik mijn Marantz goed verkopen en kan ik uitzien naar een andere receiver.
De keuze valt hierbij in de prijsklasse 600-800 euro.

Ik wil graag een wat opener en direct klinkende receiver, met wat meer vermogen.
Voornamelijk stereo heb ik iets meer mee als met surround (de sr6003 was daarin best goed).
4K ondersteuning is prettig, omdat ik toch verwacht jaren met de receiver te gaan doen.

De keuze is een beetje gevallen op deze modellen.

Onkyo TX-NR818 €699
Marantz SR7007 €999
Denon AVR-3313 €774
Yamaha A1010 (€1049, geen 4K)

De Marantz SR7007 wordt vaak genoemd door winkels als een beregoede receiver. Ik ben bang dat dit weer wat warm gaat klinken.
Van de AVR-3313 wordt beweerd dat dit een SR7007 in een ander jasje is (van dezelfde holding), ik vrees dus een warme klankkleur.

Welke receiver raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Even de klank buiten beschouwing gelaten, want ik ben nog steeds van mening dat elke versterker gelijk moet klinken in hun werkende segment en dat er ook geen verschil mag zijn. Maar goed, die discussie laat ik achterwege. De AVR-3313 is een ouder model en opgevolgd door de AVR-X000 serie. De X4000 is al te krijgen voor onder de 1000 euro (net als de SR7007) en is ook een mooie machine. Wel de vraag of het nieuwere model de 225 euro meer waard is. Denon en Marantz zouden mijn voorkeur hebben boven de Onkyo. Maar dat is omdat ik alleen slechte ervaringen met Onkyo heb. Yamaha kan ik geen uitspraken over doen van de hogere modellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Ik heb even gekeken naar de prijs van de X4000, maar ik vind hem alleen rond de 1399.

Wat waren je negatieve ervaringen met onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Mail maar eens naar HcHifi.nl, die kan de AVR-X4000 leveren voor 995 euro. Is via HT Forum, maar als niet lid kan je die advertenties niet zien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
De Yamaha A1010 is al voor 799 te koop. Puur op basis van uiterlijk en gebruikte materialen schat ik de Yamaha wat hoger in als de rest, is echt een fraaie metalen machine zonder plastic en super afwerking. Qua geluidskwaliteit zal de Marantz het waarschijnlijk wel winnen van de rest, al zullen de verschillen klein zijn.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op HTforum gekeken naar HcHifi.nl, maar als ik naar die website via HTForum ga is de Denon AVR-X4000 ook gewoon €1399?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Account aangemaakt?
Zo ja; dan naar de markt --> Sponsoren --> Marantz & Denon acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
Ik zou naar een goede hifi winkel gaan en vragen of je de receivers thuis mag uitproberen. Dan weet je zeker of je de juiste keuze gemaakt hebt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Het blijft lastig kiezen van dit soort smaak gebonden producten.

Bij wat rondvraag wordt mij tekens de SR7007 aanbevolen. Een prijs van 850 euro is niet verkeerd.

Het luisteren / lenen van een receiver komt er op neer dat dit de hoofdprijs kost, ipv de aantrekkelijke prijzen op internet.

Wat betreft Yamaha, Pioneer en Onkyo.... Welke modellen zijn interessant als alternatief voor de SR7007 en zitten rond hetzelfde bedrag? Zit er nog verschil in klank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
De genoemde Yamaha is er al voor €799,- overigens, volgens de pricewatch. Ik weet niet precies wat het grote verschil is tussen Yamaha's Aventage-serie en hun RX-V75 serie. Uitt de laatst genoemde heb je bijvoorbeeld de pricewatch: Yamaha RX-V775 Zwart die wel 4k biedt en nog €100,- goedkoper is.
Mijn grote vraag zou dan zijn wat de Aventage-serie meer biedt tov de RX-V-serie. Dingen zoals een H-frame en dubbele bodem zitten volgens mij alleen op de/het topmodel(len) uit die lijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
De keuze is tot op heden beetje hetzelfde gebleven.

De AVR3313 kost 774,-
De SR7007 875,-
De A1010, vervalt een beetje, daar de A1020 nu 899 euro kost.
Tevens heeft Pioneer nu een SC-LX75 die maar 899 euro kost.

Ergens zou ik liever geen Marantz meer willen, de AVR3313 is immers 100 euro goedkoper. De A1020 lijkt mij een stapje onder de SR7007. De SC-LX75 is een wat overjarig model, welke 4K mist...maar hoe belangrijk is dit? De RX-V775 lijkt mij een stap terug t.o.v. genoemde modellen.

Ik denk dat het dus de AVR3313, de SR7007 en de SC-LX75. Welke zijn in stereo het beste? Zitten er nog klankverschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Klank verschillen zouden niet te horen moeten zijn bij receivers in deze klasse als je alle DSP, Audyssey, etc technieken uitschakelt.

Ik heb zelf de SC-LX75 in een 5.0 setup en ben er heel erg tevreden mee. Vergelijken met de andere door jouw genoemde merken kan ik niet. Ik gebruik trouwens altijd de Pure Direct setting, met MCACC aan klonk het echt nergens naar.

Ondersteuning voor 4k zou ik voorlopig niet als dealbreaker zien. Die tv's zijn voorlopig toch niet te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door MewBie op 24-06-2013 11:57 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Ik lees vaker dat het automatische afstellen van de SC-LX75 problemen geeft. Heb jij daar ook problemen mee gehad?

Ik zag trouwens dat de Arcam AVR360 in Engeland slechts 880 euro kost. Wellicht een optie voor mij.
Daarnaast zag ik een Anthem MRX500 voor 1299 ergens in Nederland. Dat laaste is wellicht beetje te duur voor mij.

[ Voor 48% gewijzigd door HeyJIJdaar op 25-06-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Het automatisch afstellen zelf gaf geen problemen. Dat is een kwestie van de microfoon op een statief op de luisterpositie plaatsen en MCACC starten. Ik was alleen niet tevreden met het resultaat.

Ik heb een Dali Ikon MkII set (2x Ikon 6, 2x Ikon 2, 1x Ikon Vokal 2) staan en vind deze speakers heel erg helder klinken vergeleken met anderen (bijv B&W speakers uit dezelfde prijsklasse). Die helderheid werd gewoon compleet weg gefilterd door MCACC door de EQ in het hoog helemaal naar beneden te draaien, net als de bas trouwens.
Ook werden de vertragingen in de kanalen heel erg vreemd ingesteld. Mijn luisterpositie zit precies op de middenlijn tussen de front speakers maar het ene kanaal kreeg een positieve vertraging en de andere een negatieve. En zo waren er nog wel meer rare instellingen gedaan door MCACC.

De calibratie heb ik meerdere keren uitgevoerd maar telkens zonder bevredigend resultaat. Toen maar MCACC uitgezet en Pure Direct gekozen en het volume van de rears handmatig ingesteld.

Heb je een receiver van 1300 euro met nog meer afkortingen als een gemiddelde auto van tegenwoordig, schakel je alle meuk uit en gebruik je hem wat audio betreft puur als versterker :P
Maar eigenlijk is dat een goed iets.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Ik ben nu toch serieus aan het twijfelen geslagen. Ik kan een Sony FA-F590ES stereo versterker krijgen, welke ik overweeg om aan te sluiten op de pre-out van bijvoorbeeld een Marantz NR1603.

Weet iemand mij ervan te overtuigen dat dergelijke combinaties kan werken, of juist moet vermijden?
Hoe verhoudt zich dan de kwaliteit van die Marantz met de rest van de set?

Ik overweeg ook mijn HTPC dan aan te sluiten met een DAC...
Pagina: 1