Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• arjan400016
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 16:31
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv. Ik heb al een tijdje op internet en in winkels rond geneusd, maar kan er niet icht uit komen. Ik twijfel nog tussen:
Samsung UE46F6500
LG 47LA6608 of la6908
Panasonic TX-L47ET60E

Welke zouden jullie kiezen? En waarom?

Verwijderd

Welke sterke en zwakke punten per opgesomde TV heb je gevonden en waar twijfel je over?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
Dit hoort in het aankoopadvies forum gedeelte..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• arjan400016
De samsung is active 3d de andere twee passief.
De Panasonic is net wat duurder maar zag er in de winkel erg mooi uit. Al lees ik overal dat je met winkel verlichting er geen pijl op kunt trekken.

Verder zijn ze alle drie ongeveer gelijk in de reviews die ik heb gelezen. dat maakt het juist zo moeilijk.

• arjan400016
Sorry, hoe kan ik het daarheen verpaatsen?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De LG is in dit geval een minder goed model. Dit model betreft een 50Hz paneel + 50Hz backlight scanning wat het volgens LG een 100Hz paneel maakt, dat is het niet in de praktijk.

De Samsung en Panasonic hebben beide een 100Hz paneel, maar wel verschillende technieken paneel. De Samsung maakt gebruik van PVA waar de Panasonic een IPS paneel heeft. Beide hebben ze zo hun voordelen en nadelen.

PVA

+Zwartweergaven
+Snelheid pixels
+Contrast

-Kijkhoek
-Kleurreproductie

IPS

+Kijkhoek
+Kleurreproductie

-Zwartweergaven
-Contrast
-Snelheid pixels

Dit is over het algemeen.

Eigenlijk kies je dus voor het een of het ander.

Je moet inderdaad ook zeker niet in een winkel de beeldkwaliteit vergelijken. Daar staat alles heel verkeerd ingesteld en wat in de winkel mooi kan lijken, kan er thuis niet uit zien terwijl het "lelijke" beeld van de televisie ernaast thuis wel een mooi beeld kan geven. Bij plasma is dit heel sterk. In de winkels ziet het er nooit spectaculair uit, maar in een normale thuissituatie veegt het de LCD televisie van diezelfde prijsklasse aan de kant. Wat ons mooi brengt bij de vraag; waarom geen plasmatelevisie?

• arjan400016
Dank je wel. Dat van de panels wist ik niet. lg geeft aan dat het om een 400hz paneel gaat. in tests dacht ik te hebben gelezen dat het een 200hz paneel is.

Heb wel gekeken naar plasma kwam daarbij uit op de LG 50PH6708
Deze heeft buiten dat het een plasma is ook het voordeel dat hij lekker groot is en duidelijk goedkoper dan de anderen. Eigenlijk viel hij alleen maar af omdat 1 vriend zei dat als ik plasma zou nemen dan zou ik zeker een panasonic moeten kiezen. maar die werden me eigenlijk te duur (ik wil beslist full hd, 3d en media player)

Welke plasma zou je aanraden?

• Dimens
arjan400016 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:43:
Dank je wel. Dat van de panels wist ik niet. lg geeft aan dat het om een 400hz paneel gaat. in tests dacht ik te hebben gelezen dat het een 200hz paneel is.
Allemaal marketing-bullshit. Lees eens DIT om er wat meer over te begrijpen.
Heb wel gekeken naar plasma kwam daarbij uit op de LG 50PH6708
Deze heeft buiten dat het een plasma is ook het voordeel dat hij lekker groot is en duidelijk goedkoper dan de anderen. Eigenlijk viel hij alleen maar af omdat 1 vriend zei dat als ik plasma zou nemen dan zou ik zeker een panasonic moeten kiezen. maar die werden me eigenlijk te duur (ik wil beslist full hd, 3d en media player)

Welke plasma zou je aanraden?
Als ik een televisie zou aanraden, is dat de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver. Ja, hij is duurder en misschien buiten je budget, maar echt waar, hij is het geld dubbel en dwars waard. Die televisies die jij opgenoemd hebt, die komen niet in de buurt van de kwaliteit die deze televisie levert.

• arjan400016
Zit er ook zoveel verschil tussen de lg plasma en die panasonic? En wat zijn die verschillen?

Verwijderd

Dimens schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:07:
[...]
Allemaal marketing-bullshit. Lees eens DIT om er wat meer over te begrijpen.

[...]
Als ik een televisie zou aanraden, is dat de pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver. Ja, hij is duurder en misschien buiten je budget, maar echt waar, hij is het geld dubbel en dwars waard. Die televisies die jij opgenoemd hebt, die komen niet in de buurt van de kwaliteit die deze televisie levert.
Dat vind ik nou n mooie plasma. Eens kijken wat het geeft over n jaartje voor rond de duizend euro.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies kun je inwinnen in het daarvoor bestemde subforum.. ik verplaats je even! Succes :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dimens
arjan400016 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 21:18:
Zit er ook zoveel verschil tussen de lg plasma en die panasonic? En wat zijn die verschillen?
Panasonic heeft veel meer ontwikkelingen die goed zijn voor de beeldkwaliteit. Tegenwoordig heer en meester in plasma waar het nog niet zo lang geleden Pioneer Kuro was wat al jaren niet meer verkocht wordt.

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Enige voordeel van LG plasma's is dat ze zo goedkoop zijn per inch. Ze hebben zover ik weet okay-ish tot ontzettend slechte contrast, slechter nog dan IPS LCD's. Panasonic en de betere Samsungs are the way to go.

[ Voor 3% gewijzigd door basshead91 op 17-06-2013 04:06 ]

• arjan400016
Waarschijnlijk zal het de st60 worden. Alleen dan wel de 42 inch. Om toch in de buurt van mijn budget te blijven. Bedankt allemaal.
Pagina: 1