Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje over DDOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds dat er heel wat kiddies zijn die het leuk vinden om Low Orbit Ion Cannon o.i.d te gebruiken, vaak ook op IP adressen van livestreamende youtubers bijvoorbeeld. Is het best noodzakelijk om dit tegen te kunnen houden. Je kunt tegenwoordig niet normaal meer livestreamen zonder dat ze dit doen en waardoor je stream er steeds uitvalt.

Nu heb ik gisteren een VPN aangeschaft, maar er zijn ook mensen die wss het echte ip al hebben. Dus dan neem ik aan dat je alsnog kan DDOSen of niet? Hoe kan ik me hier tegen beschermen?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:06
hoe gaat een vpn je beschermen tegen aanvallen?

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Nieuw ip adres krijgen via dhcp. Makkelijkste en snelste oplossing.

Hacktheplanet / PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:30:
hoe gaat een vpn je beschermen tegen aanvallen?
Het beschermt je niet, maar nieuwe mensen komen niet achter je IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
Midas.e schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:30:
Nieuw ip adres krijgen via dhcp. Makkelijkste en snelste oplossing.
Is daar een tool voor?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ja, die heet: Stekker uit je modem.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:46
Ja helaas niet dus :)
Modems van tegenwoordig kijken naar je mac adres en niet of de stekker eruit is geweest.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Whatson schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:35:
[...]

Ja, die heet: Stekker uit je modem.
En dan krijg je je oude weer terug na vijf minuten.
En langer wachten lijkt me niet echt handig bij een livestream, hell vijf minuten is al te lang.
Ik weet niet precies hoe het werkt maar is het niet zo dat jij naar youtube streamt en die het dan verder verspreidt en de klappen kan opvangen? Hoe komen ze dan aan jouw IP?

Verwijderd

Topicstarter
Soldaatje schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:38:
[...]

En dan krijg je je oude weer terug na vijf minuten.
En langer wachten lijkt me niet echt handig bij een livestream, hell vijf minuten is al te lang.
Ik weet niet precies hoe het werkt maar is het niet zo dat jij naar youtube streamt en die het dan verder verspreidt en de klappen kan opvangen? Hoe komen ze dan aan jouw IP?
Ik denk dat dat via skype al vooral gebeurd is

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MAC adres van je router spoofen zodat je een nieuw ip krijgt :)

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
https://incloudibly.com/en/free-ddos-protection
Is alleen als je daar iets host 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Whatson op 15-06-2013 17:43 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jimmy87 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:38:
Ja helaas niet dus :)
Modems van tegenwoordig kijken naar je mac adres en niet of de stekker eruit is geweest.
Ligt aan je provider. Bij sommige blijf je elke keer het zelfde adres krijgen, bij andere krijg je na een half uur of een halve dag de stekker eruit een ander ip adres.

De vraag is of Denial Of Service echt het probleem is, of dat mensen dat gewoon roepen(en je wirelss toevallig rot is) . Kun je je eigen gedrag aanpassen zodat ze geen hekel meer aan je hebben? Enne, bewust iemands internet onklaar maken zou je ook op de officiele manier iets aan proberen te toen. De provider van die mensen aanspreken (staat echt meestal in de algemene voorwaarden), of zelfs politie inschakelen (probleem: bij de juiste afdeleing komen, want de wijkagent wil dit niet snappen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Ligt aan je provider. Bij sommige blijf je elke keer het zelfde adres krijgen, bij andere krijg je na een half uur of een halve dag de stekker eruit een ander ip adres.

De vraag is of Denial Of Service echt het probleem is, of dat mensen dat gewoon roepen(en je wirelss toevallig rot is) . Kun je je eigen gedrag aanpassen zodat ze geen hekel meer aan je hebben? Enne, bewust iemands internet onklaar maken zou je ook op de officiele manier iets aan proberen te toen. De provider van die mensen aanspreken (staat echt meestal in de algemene voorwaarden), of zelfs politie inschakelen (probleem: bij de juiste afdeleing komen, want de wijkagent wil dit niet snappen)
Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar dan heb je weer software nodig waarmee je kunt zien wie uberhaupt die DDOS uitvoert. Ik zal eens kijken of het IP changed bij de provider als de stekker er een tijdje uit is geweest, dat zou namelijk ideaal zijn van te voren plus een vpn als extra beveiliging. Het punt is, er zijn altijd mensen die dit willen doen wegens jaloersie ofzo. Je moet ze maar net toevallig op skype hebben al ken je ze niet en ze hebben je IP eens gechecked.

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als ik vragen mag, van welk verschijnsel heb je last dat jij weet dat ze u aan het DDOS'en zijn ?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:48:
[...]

Dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar dan heb je weer software nodig waarmee je kunt zien wie uberhaupt die DDOS uitvoert.
Lijkt me wel handig ja. Met http://www.wireshark.org/ kun je pakketjes op je lijn bekijken. (WEL SNAPPEN WAAR JE MEE BEZIG BENT). Ik zou eerst in het analyseren van het probleem tijd steken, en dan pas geld in een VPN.

Een willekeurige router die meld dat er wellicht DDOS verkeer binnenkomt, zonderdetails, zou ik niet vertrouwen, want een beetje p2p verkeer wordt al gauw verkeerd geinterpreteerd.

En dan nog, als het maar 1 figuurtje is, jouw download is meestal hoger dan de upload van een gemiddelde dsl lijn. Als je weet wie het is sta je in discussies meteen 100x sterker.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is het probleem ook dat ik een statisch (vast) ip adress heb.. hoe change ik dit?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Ik kan er eigenlijk ff geen touw aan vastknopen.
Stap 1: Leg eens uit wat nou precies het probleem is.
Stap 2: Je streamt blijkbaar iets? Leg eens uit welke stappen / hops er allemaal in je netwerk zijn en hoe het technisch in elkaar steekt.
Stap 3: Je hebt het over (D)DOS. Waarom denk je dat?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

+1: in iets andere volgorde wellicht.
ralpje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:25:
Stap 3: Je hebt het over (D)DOS. Waarom denk je dat?
Stap 1: Leg eens uit wat nou precies het probleem is.
Stap 2: Je streamt blijkbaar iets? Leg eens uit welke stappen / hops er allemaal in je netwerk zijn en hoe het technisch in elkaar steekt.
Ja, en 4) (4 komt na 3,1,2) waarom VPN in dat verhaal? (VPN voegt immers ook LAG toe)

Pagina: 1