Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Dell Laptop geeft schok.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Inspiron 17. Ik zit momenteel bij een vriend en als ik mijn adapter er in heb steken krijg ik een schok als ik de aluminium rand rond het toetsenbord aanraak. Zonder adapter heb ik er geen last van. Voor zo ver ik weet heb ik er nooit thuis eerder last van gehad. Iemand een idee hoe ik de kan verhelpen? Best irritant steeds zn schok.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
Het stopcontact is waarschijnlijk niet geaard.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 13:17
Ik zou wel even voor de zekerheid contact opnemen met Dell, just to be sure. Het stopcontact is zoals hierboven gezegd waarschijnlijk niet geaard, maar bij mijn oude Dell XPS M1530 was het voor Dell reden om mijn laptop in zijn geheel terug te nemen en een nieuwe te versturen. Daarna heb ik er geen last meer van gehad: er zat dus wel echt ergens een defect.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 21:28

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Adapter even omdraaien in het stopcontact wil ook vaak helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:39:
Adapter even omdraaien in het stopcontact wil ook vaak helpen :)
Is het echt zo simpel? Ik heb er namelijk al meerdere keren in en uit gehaald. Lijkt me sterk dat ik telkens op dezelfde manier hem erin gestoken heb.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
Lijkt me raar als omdraaien verschil uitmaakt, aangezien het lichtnet wisselspanning levert.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

g0tanks schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:44:
Lijkt me raar als omdraaien verschil uitmaakt, aangezien het lichtnet wisselspanning levert.
Je kijkt er nog raar van op hoe vaak dit problemen voor mij heeft verholpen. Sommige stopcontacten of stekkers hebben slechts aan een van de 2 metalen pinnen de aarde zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 11:29
Hierover ben ik het eens met D4NG3R, ook mij heeft het vaak geholpen. Het is tenminste het proberen waard.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 21:28

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

g0tanks schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:44:
Fase en nul :) Scheelt bij veel apparaten.
D4NG3R schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:47:
[...]

Je kijkt er nog raar van op hoe vaak dit problemen voor mij heeft verholpen. Sommige stopcontacten of stekkers hebben slechts aan een van de 2 metalen pinnen de aarde zitten.
Dat zou raar zijn en bijzonder onveilig. Tijd voor nieuwe stopcontacten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alles gedraaid en geen resultaat. Of ja, in sommige gevallen een sterkere schok.

Ik ben wel vergeten te vertellen dat ik via een verdeeldoos speel. Mijn vriend zit ook op deze te spelen en nergens last van, terwijl hij wel schokken krijgt op een andere stopcontact (in de muur).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

sebastius schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:51:
Dat zou raar zijn en bijzonder onveilig. Tijd voor nieuwe stopcontacten ;)
Stopcontacten hier niet, echter wel de stekker van een wat oudere versterker en een wat oudere verdeeldoos. Ik kwam er achter nadat ik de versterker openhaalde om stof er uit te halen. En de stekkerdoos openhaalde om hem te bevestigen aan een plank :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1