Toon posts:

Op zoek naar een kleine kast.

Pagina: 1
Acties:

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde graag een desktop gaan bouwen, maar plaats is voor mij redelijk belangrijk. Momenteel ehb ik een hele grote kast een Centurion coolermaster. Huge ding, nu had ik niet gedacht dat hij zo groot zou zijn toen ik hem kocht. Hij is twee keer de grootte van mijn vorige kant en klare pc die ik heb gekocht 9 jaar geleden. :D

Maar goed er staan nergens afmetingen bij, en de foto's zeggen niet veel. Enig idee waar ik op moet letten of weten mensen een kast? Ik had een coolermaster elite 130 of zo gevonden. Een vierkantig geval, maar er paste maar een hd in en ik wil één SSD voor windows en een hardeschijf voor oplsag etc. Zodat als windows kapot gaat ik niet alles kwijt raak!

Verwijderd

Het klinkt niet echt alsof je veel onderzoek hebt gedaan.. Bovendien is mijn ervaring dat de afmetingen van behuizingen bijna altijd wel vermeld staan bij de specificaties. Ook hoor ik niets over een budget of maximale afmetingen. Zo wordt het wel lastig wat aan te raden

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:46:
Het klinkt niet echt alsof je veel onderzoek hebt gedaan.. Bovendien is mijn ervaring dat de afmetingen van behuizingen bijna altijd wel vermeld staan bij de specificaties. Ook hoor ik niets over een budget of maximale afmetingen. Zo wordt het wel lastig wat aan te raden
Mijn excuses. Budget 40-100 euro.

Qua onderzoek heb ik wel onderzoek gedaan, maar via de alternate pc builder die ik gebruik kan ik niet meer vinden. Hun zetten de afmetingen niet bij de specificaties.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nou dan kijk je toch gewoon hier? http://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/producten/
Dat zijn zo tegen de 2000 kasten die in nederland te koop zijn.
Links kan je nog sorteer kriteria opgeven zoals maximale hoogte en breedte van de kast, de form factor etc etc.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke kast je ook hebt, er past altijd wel ergens een SSD. Gewoon wat dubbelzijdig tape er op en ergens aan vast plakken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met zo weinig info kan niemand een goede suggestie doen...

Geef eens aan wat je vindt van:
- koeling
- stoffilters
- geluidsdemping
- afwerking aan binnenzijde (ruimte om kabels weg te werken)
- lichteffecten
- evt raam
- of er front USB en audio op moet
- USB3 nodig?
- lengte videokaart
- hoogte koeler
- (mini)tower, desktop of ander vorm
- kleur
- mat, glans, brushed metal?
En zo kun je vast meer kriteria bedenken waarop je een kast zou kiezen.

En is dat budget incl of excl voeding?

Er zijn duizenden kasten om uit te kiezen, letterlijk honderden die voldoen aan de zeer beperkte eisen die je stelt. Denk eens fatsoenlijk na bij wat je exact zoekt en geef mensen die je willen helpen een beter houvast :o

Oslik blyat! Oslik!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:26:
Met zo weinig info kan niemand een goede suggestie doen...

Geef eens aan wat je vindt van:
- koeling
- stoffilters
- geluidsdemping
- afwerking aan binnenzijde (ruimte om kabels weg te werken)
- lichteffecten
- evt raam
- of er front USB en audio op moet
- USB3 nodig?
- lengte videokaart
- hoogte koeler
- (mini)tower, desktop of ander vorm
- kleur
- mat, glans, brushed metal?
En zo kun je vast meer kriteria bedenken waarop je een kast zou kiezen.

En is dat budget incl of excl voeding?

Er zijn duizenden kasten om uit te kiezen, letterlijk honderden die voldoen aan de zeer beperkte eisen die je stelt. Denk eens fatsoenlijk na bij wat je exact zoekt en geef mensen die je willen helpen een beter houvast :o
Goed gekoeld.
Goeie afwerking
Geen lichteffecten
Geluidsdemping is niet echt nodig.
Raam ook niet nodig.
Front usb en audio is wel gewenst ja.
USB3 hoeft niet perse maar mag wel.
De videokaart lengte weet ik niet gezien ik nog niet uit de videokaart ben maar ik wil sowieso geen grote kast.
Koeler weet ik ook niet niet of ik de cooler bij de processor gebruik of dat ik een aparte koop.
Een kleine toren het liefst, geen bakbeest in ieder geval. Een gemiddeld torentje.

Uhm exclusief voeding het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk omdat ik hier en daar wat money kan besparen maar goed een goeie kast is ook handig.

Bedankt voor je hulp in ieder geval ik wist niet dat er zoveel kwam kijken bij het uitzoeken van een kast eigenlijk.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:13

makje

Professioneel prutser

Als ik de startpost lees dan begrijp ik dat je alleen een nieuwe kast wilt en de inhoud van de huidige kast wilt overzetten? In dat geval lijkt mij de meest belangrijke vraag:
- heb je een atx, m-atx of itx moederbord? (gegeven je huidige -blijkbaar huge- kast gok ik op atx)

Daarnaast begrijp ik dat je er een harde schijf (3,5 inch neem ik dan aan) en een SSD (2,5 inch neem ik dan aan) in de kast wilt hebben:
- Wil/heb je ook een DVD speler? (5,25 inch of slimline)
- Wil je ruimte voor toekomstige extra schijven hebben?
- Heb je PCI sloten nodig? zo ja hoeveel en moeten ze full height zijn of is low profile ook okay?

Als ik naar pricewatch link ga dan kan ik overigens aangeven alleen deksotop behuizingen te willen zien in de sortering. Dat zijn er 30 en ze hebben kleine plaatjes erbij dus je kunt vrij snel zien welke er goed genoeg uitzien (belangrijkste criterium voor een kast wat mij betreft) én je kunt erop klikken en dan naar specificaties kijken en meestal staat de url naar de website van de fabrikant er daar gewoon bij. Makkelijk zoeken toch :?

[ Voor 36% gewijzigd door makje op 16-06-2013 14:32 ]

9800x3d

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Duh 8)7

Hang hier een getal aan. Hoe warm mag het max worden bijvoorbeeld? Of hoeveel lucht moet verplatst worden? Of hoeveel fans wil je er minimaal in kunnen hangen? (en in dat geval: is het belangrijk hoeveel er al in zitten).
Goeie afwerking
Wat noem jij goed?
Geen lichteffecten
Geluidsdemping is niet echt nodig.
Raam ook niet nodig.
Duidelijk.
Front usb en audio is wel gewenst ja.
Let op dat kwaliteit van front audio nogal kan verschillen (zo is het shit in een kast die ik laatst voor EUR 20 kocht, maar goed, je krijgt waar je voor betaalt). Let op de afscherming van de kabel voor front audio.
USB3 hoeft niet perse maar mag wel.
OK
De videokaart lengte weet ik niet gezien ik nog niet uit de videokaart ben maar ik wil sowieso geen grote kast.
Koeler weet ik ook niet niet of ik de cooler bij de processor gebruik of dat ik een aparte koop.
Lijkt me geen gekke zaken om uit te zoeken voor je een kast kiest, zou zonde zijn als je en mooi compacte kast nam en vervolgens niet de videokaart of CPU koeler kon nemen die je wilde :o

Je kunt natuurlijk eerst kast kiezen en dan pas die andere, maar zorg wel dat je het dan meeneemt in je keuze.
Een kleine toren het liefst, geen bakbeest in ieder geval. Een gemiddeld torentje.
OK
Uhm exclusief voeding het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk omdat ik hier en daar wat money kan besparen maar goed een goeie kast is ook handig.
Dit is niet duidelijk.

Inclusief:
Bedrag die je noemt is voor kast EN voeding

Exclusief:
Bedrag die je noemt is enkel voor kast, voeding koop je los voor een ander bedrag (hier niet ter zake doend)

Jij zegt hier "exclusief" maar begint vervolgens wel over prijs van voeding. Does not compute :o

Als er trouwens een onderdeel is waar je niet op moet bezuinigen is het wel de voeding. Het verschil tussen EUR 30 en 60 zie je niet terug in het opgegeven vermogen van een voeding, maar merk je snel zat in de kwaliteit en dus ook de stabiliteit van je systeem.
Bedankt voor je hulp in ieder geval ik wist niet dat er zoveel kwam kijken bij het uitzoeken van een kast eigenlijk.
Tja, de eerste de beste kast die je koopt is prima geschikt om een PC in te bouwen, maar als je wilt kiezen uit honderden mogelijkheden helpt het om op meerdere vlakken een mening te hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• Paul
  • Nu online
dion_b schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:21:
Jij zegt hier "exclusief" maar begint vervolgens wel over prijs van voeding. Does not compute :o
Nee, hij zegt 'Exclusief voeding. Het liefst zo goedkoop mogelijk.' :P

@TS: Centurion, welke? Ze zijn allemaal rond de 44x20x47. Andere kasten zijn met name ondieper (en mogelijk wat smaller). Bijvoorbeeld de pricewatch: Zalman ZM-T2 is 42x17x34.

Als ze (veel) minder hoog zijn dan zijn ze weer even diep...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Heb zelf onlangs mijn veel te grote Silverstone TJ05 vervangen met de veel compactere Fractal Core 3000.
Voldoet aan je wensen, en verkrijgbaar zowel met als zonder USB3.

• Paul
  • Nu online
Die Silverstone is inderdaad een bakbeest als ik de specs er zo bij leg, die Fractal is echter net zo groot als de Centurions die in de pricewatch staan?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bem trouwens zelf laatst naar iets vergelijkbaars op zoek geweest met iets andere eisen. Mijn #3 zou interessant kunnen zijn hier: Antec NSK3480. Wordt meestal aangeboden incl voeding (EUR 85 met 380W goede Antec voeding), maar je kunt hem ook zonder vinden, zij het niet in Pricewatch:
http://www.micro-mail.nl/...7C7C859AAC12578680023E45E

EUR 46.30 ex voeding. Lijkt me binnen budget vallen. Afwerking is goed, en het is een echt kleine kast die wel nog met standaardonderdelen overweg kan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1