Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video's op tweakers kijken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:15
Tweakers heeft op de homepage nogal eens wat video's staan zoals bijv. deze: video: E3: Thief

Maar zodra ik op Play druk, begint FireFox vast te lopen en speelt de video helemaal niet, of met veel haperingen af.
Ook op hardware.info werkt youtube niet, maar de flash versie dan weer wel (vb http://nl.hardware.info/t...110-mini-pcs-video-review ) Youtube.com werkt ook prima.

Ik gebruik windows 8 64bit en heb de nieuwste adobe flash player geïnstalleerd. ( You have version 11,7,700,224 installed )

Ik heb adobe flash player al opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten. Ik heb ook adobe flash player verwijderd en de oudere versie (versie 10) geïnstalleerd, ook dat heeft geen effect.

Iemand een idee?

Het bekijken van dezelfde video's via Internet Explorer werkt wel, maar ook heel erg met haperingen. Dus niet vlekkeloos. Kan geen Firefox probleem zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Draakje5 op 15-06-2013 15:56 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
IE of Chrome al geprobeerd om te controleren of het aan Firefox ligt?

Bij mij werkt de video in FF wel, alleen krijg ik elke keer "SecurityError: Error #2048" maar de video speelt wel af als ik nog een keer op play klik...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke plugins draaien er nog meer? Begin met uitschakelen van eventuele adblockers etc.(Of tenminste door de verschillende bij Tnet relevante servers in de whitelists te zetten).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Draakje5
Heb net IE geprobeerd inderdaad, daar speelt de video zich wel af. Dus er is verbetering te zien tov FireFox. Maar ook bij IE lijkt het alsof de video wordt afgespeeld met 5 fps. Dus het probleem kan niet direct bij de browser liggen lijkt me.

Hierbij een screenshot van alle lopende plugins in firefox.
Staat hier iets vreemds tussen?
Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/o6ad5j.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Draakje5 op 15-06-2013 16:07 ]

• Draakje5
Ik heb de Windows 8 update geïnstalleerd. Nu lukt het bekijken van de video's in FireFox wel via tweakers.
Via IE gaat het nog steeds met een hoop lag. Ik ga er maar van uit dat dat een IE probleem is.

Ik moet wel de oudere versie van flash player gebruiken. Flasy player 11 werkt nog steeds niet met Win8, 64bit en Firefox op tweakers.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 18:21

thof

FP ProMod
Ik zou uit veiligheidsoverwegingen niet een al te oude versie van Flash gaan gebruiken als ik jouw was. Wat voor probelemen krijg je met de nieuwste flash player? Zelf ooit een keer artifacts gehad, toen bleek een ram module stuk te zijn...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Draakje5
thof schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:35:
Ik zou uit veiligheidsoverwegingen niet een al te oude versie van Flash gaan gebruiken als ik jouw was. Wat voor probelemen krijg je met de nieuwste flash player? Zelf ooit een keer artifacts gehad, toen bleek een ram module stuk te zijn...
Ik kan er geen touw aan vast knopen.

Zojuist Firefox opnieuw geinstalleerd ( v 21.0 ) en maar via firefox die flash plugin gedownload.
Na 1 minuut wachten begon de video dan eens eindelijk te spelen, en in principe verliep de video verder soepel.

Maar als ik nu weer een nieuwe video start, begint het gedonder weer. De muziek hapert en het beeld speelt of helemaal niet of hapert ook verschrikkelijk.

Ik had hier nooit eerder last van. Maar dat was toen ik nog W7 had zonder SSD schijf van samsung. En een oudere monitor.

Als ik op hardware.info een yt video bekijk, werkt die ook niet. Maar kies ik daarna bij hun voor de link 'bekijk FLASH VERSIE' dan werkt het wel allemaal soepel..

Wat tweakers gebruikt weet ik niet, maar dat werkt dus ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 16-06-2013 14:09 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan is het probleem niet de Flash plugin (en gooi die v10 even weg, onveilige meuk, brr) maar een probleem met HTML5 support. Wat zijn de rest van je systeem specs? Blijkbaar is 't niet krachtig genoeg voor de H.264 codec die gebruikt wordt. Hoewel dat vreemd is, want Flash kan zelfs veel meer zuipen, afhankelijk hoe de hardware acceleratie z'n werk doet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Draakje5
Intel core i7 920 @ 2,67ghz
6GB ram
64bit
Radeon HD 4800
1440p monitor
SSD 840 en een 500gb schijf
Een of ander ACI moederbord.

Ik heb youtube flash zojuist uitgeschakeld en de video's in HTML5 laten weergegeven ( YouTube: YouTube ) . Tot mijn verbazing laden de youtube video's nu wel allemaal snel en is er geen enkel probleem. Ik zou dus zeggen dat er geen probleem met HTML5 is maar wel met de flash player. Tweakers gebruikt ook flash en geen html5?

De tweakers video's vertonen namelijk nog steeds hetzelfde probleem, haperingen en zo'n beetje sluiting van mijn browser tot gevolg.

Heb flash 10 weggegooid en 11.7 geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 16-06-2013 14:34 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tweakers gebruikt wel degelijk HTML5, alleen de H.264 codec. Firefox ondersteund deze (vziw) niet. IE doet dat weer wel. Dus je kan hier prima mee testen door in IE de flash plugin uit te schakelen.

• Draakje5
Hero of Time schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:43:
Tweakers gebruikt wel degelijk HTML5, alleen de H.264 codec. Firefox ondersteund deze (vziw) niet. IE doet dat weer wel. Dus je kan hier prima mee testen door in IE de flash plugin uit te schakelen.
Dankjewel.

Ik heb de flash plugin in IE uitgeschakeld.
Nu start de video op tweakers wel zonder enige moeite. Dus met geen enkele hapering meer ( op IE). Echter in Firefox, met de flash plugin uitgeschakeld, blijven de haperingen bestaan. Lijkt wel iets beter te gaan, maar nog steeds erg slecht.

Wat kun je hier uit concluderen en is hier een oplossing voor?

[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 16-06-2013 16:07 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is je CPU gebruik ten tijde van het afspelen van de video? Bij flash staat hardware acceleratie standaard aan, maar voor FF zelf staat dit uit. Dan kan de HTML5 video mogelijk ook via software worden afgespeeld. Je CPU zou snel genoeg moeten zijn, maar dat weet je pas als je je CPU gebruik bekijkt of het daar aan ligt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Ik gebruik firefox in xubuntu 12.04 en alles werkt gewoon.
Flash 11.2 zit in firefox.

[ Voor 19% gewijzigd door jan99999 op 17-06-2013 05:51 ]

• Draakje5
Mijn CPU lijkt niet veel te merken van de video, alhoewel het & gebruik wel iets omhoog gaat.
Toen ik photoshop opstartte ging die even naar de 20-25%, maar daarna weer gauw terug naar 8.

1 is normaal. 2 is met video van tweakers aan en photoshop stond toevallig ook aan.

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/fwhxxi.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 17-06-2013 14:27 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik dacht al dat 't niet aan de CPU lag. Kan je niet verder helpen en meedenken, heb geen FF op m'n W8 werk laptop en op m'n eigen spullen heb ik Debian Unstable draaien, zonder FF (of Iceweasel).

• Draakje5
Toch bedankt voor het meedenken :)

Ik denk dat het gewoon aan Firefox ligt. Want als ik nu die tweakers video in IE afspeel gaat het vlekkeloos. Voortaan dus maar gewoon IE gebruiken..

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opera/Chrome geen beter alternatief?

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11 10:03

CorVus

Aka Thumbass

zoiets had ik ook met firefox icm youtube, alleen was het bij mij zolang ik het filmpje aan het bufferen was, dus ook al was de helft al gebufferd en keek ik het begin, het bleef happeren tot dat het gehele filmpje 100% gebufferd was, toen ook lang mee bezig geweest een oplossing te vinden, dit niet kunnen vinden dus ging wat rond vragen, kon niemand het testen omdat iedereen op chrome zat..
Sindsdien over op Chrome en geen problemen meer met filmpjes afspelen, wel jammer vond firefox wel fijn, maar Chrome bevalt me ook zeker goed, beter als IE tot nu toe in ieder geval :)

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

• Draakje5
Ik heb nu ook dit allemaal geprobeerd:
Problem: RealPlayer is not installed, Flash Player crashes in Firefox

Solution:

Troubleshoot Extensions and Add-Ons by launching Firefox in Safe Mode

1. Exit Firefox

2. Click Start > Run

3. Type the following then press [Enter]:

firefox.exe -p

4. Click Continue in Safe Mode

5. Attempt to reproduce the problem

If the problem does not occur in safe mode, please try to isolate it down to an individual plug-in.

1. Exit Firefox

2. Re-launch Firefox

3. Click Firefox > Add-Ons > Extensions

4. Click Disable on all of your extensions

5. Attempt to reproduce the problem, while enabling each extension until you can reproduce the issue

If the issue persists in Safe-Mode, please continue with the steps below:

Some users have indicated that random crashing stops when clearing their Firefox profile. This step will allow you to temporarily test with a clean set of Firefox preferences, without losing your preferences.

Exit Firefox
Click Start > Run
Type the following then press [Enter]:
firefox.exe -p
Click Create Profile
Click Next
In the Enter new profile name dialog, type "Test"
Click Finish
Select Test and click Start Firefox

Use Firefox as normal. If the problem goes away, clearing your Firefox preferences, or migrating the important settings (bookmarks, etc) to a clean Profile may be a good permanent solution.

If the problem persists, switch back to your old profile by doing the following:

Exit Firefox
Click Start > Run
Type the following then press [enter]:
firefox.exe –p
Choose your old account (typically "default")
Click Start Firefox

Solution: Try a clean Windows profile (You must be an Administrator to complete this step. If your user account is not an admin type, skip to the next section for instructions on reporting a bug.) Creating a new Windows user will rule out any account-specific preferences that may be enabled on your system.
Maar ook dit helpt allemaal niet.

Op advies ga ik chrome dan maar eens proberen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 15:16
Ik heb ook veel problemen met chrome. Veel filmpjes hier stoppen ineens met spelen. F5en, opnieuw beginnen maakt allemaal niks uit, lijkt wel of het filmpje gewoon afgelopen is. Zelfde gebeurde ook in IE maar dan op een andere plek in het filmpje. Op geen enkele site last van behalve bij tweakers.

• Draakje5
Ik zit nu op Chrome en het werkt nu allemaal vlekkeloos.

Helaas voor FF dan, maar dan ga ik inderdaad gewoon Chrome gebruiken. Dank voor de tip!

Maar inderdaad, ik had in principe ook alleen last van de video's in firefox en tweakers. Terwijl firefox en youtube bijv. vlekkeloos werkte.

[ Voor 33% gewijzigd door Draakje5 op 17-06-2013 16:14 ]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
Heb je je extentions in FF nagelopen? Dingen als ad-blocker en noscript vereisen soms dat je zo'n filmpjes expliciet toestemming verleent om te draaien. Dus niet kijken bij "add-ons" maar bij "extentions".

• Draakje5
Kosh66 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:20:
Heb je je extentions in FF nagelopen? Dingen als ad-blocker en noscript vereisen soms dat je zo'n filmpjes expliciet toestemming verleent om te draaien. Dus niet kijken bij "add-ons" maar bij "extentions".
Pas een clean W8 instal gedaan en dus niks vreemds geïnstalleerd,ook nog nooit iets dergelijks gebruikt.
Pagina: 1