Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2010 speciale karakters in accepted domains

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

iemand een idee hoe Exchange kan gemanipuleerd worden om domeinen te accepteren met speciale karaters?

Heb een klant die net een domein geregisteerd heeft met ô erin; maar Exchange aanvaard deze niet:

in Management Console:

Some controls aren't valid.
- Error while converting string 'domainwithô.be' to result type Microsoft.Exchange.Data.SmtpDomainWithSubdomains: "domainwithô.be" isn't a valid SMTP domain.

in Exchange Management Shell:

command:
New-AcceptedDomain -Name domainwitho.be -DomainName domainwithô.be

result:
Cannot process argument transformation on parameter 'DomainName'. Cannot convert value "domainwithô.be" to type "Microsoft.Exchange.Data.SmtpDomainWithSubdomains". Error: ""domainwithô.be" isn't a valid SMTP domain."
+ CategoryInfo : InvalidData: (:) [New-AcceptedDomain], ParameterBindin...mationException
+ FullyQualifiedErrorId : ParameterArgumentTransformationError,New-AcceptedDomain

FYI: server is volledig up-to-date, reeds gegoogled zonder resultaat

thx!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Speciale karakters worden nooit gebruikt in domeinen en worden verder ook niet ondersteund in Exchange. Dit gaat je niet lukken. Veel speciale tekens worden ook niet door IDN geaccepteerd.

Meestal kiezen bedrijven ervoor om het karakter dan te nemen zonder bijvoorbeeld umlaut of andere extra's of zoals veel Duitstalige bedrijven dan doen is bijvoorbeeld ue in plaats van ü.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Snake,

sorry om je te moeten "tegenspreken", maar sind dinsdag 11/06 kunnen we in België domeinnamen met een accent registeren.

zie: http://dns.be/nl/nieuws/r...egende-start#.UbzecpxZ5G0

11 jun 2013
Deze ochtend om 10:00 CEST werd de IDN-functionaliteit toegevoegd aan het .be-domein, waardoor het voor iedereen mogelijk wordt om .be-domeinnamen aan te vragen met accenttekens. De lancering van IDN kende meteen een vliegende start; na het eerste half uur stonden er al meer dan 3.000 geregistreerde IDN-domeinnamen op de teller.

Het is natuurlijk maar al te gek om een domein naam te kunnen registeren, maar dan geen mail te kunnen ontvangen op je eigen Exchange server.

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Persoonlijk vind ik het raar dat je tegenwoordig domeinnamen met accenttekens erin kan registreren. Voor zo ver ik weet is dat nog nergens ingeburgerd, ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen. Ik vind het dan ook erg onpraktisch en ik snap dan ook dat Microsoft het (nog) niet ondersteunt...

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:39:
Het is natuurlijk maar al te gek om een domein naam te kunnen registeren, maar dan geen mail te kunnen ontvangen op je eigen Exchange server.
misschien uitzoeken voordat je een domeinnaam registreert? de belgen zijn gewoon dom bezig aangezien veel software dit gewoonweg niet ondersteund.

Verwijderd

Oid schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:13:
[...]

misschien uitzoeken voordat je een domeinnaam registreert? de belgen zijn gewoon dom bezig aangezien veel software dit gewoonweg niet ondersteund.
Dat valt mee, postfix, dovecot, courier, qmail ondersteunen allemaal speciale tekens in domeinnamen

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:39:
Hey Snake,

sorry om je te moeten "tegenspreken", maar sind dinsdag 11/06 kunnen we in België domeinnamen met een accent registeren.

zie: http://dns.be/nl/nieuws/r...egende-start#.UbzecpxZ5G0

11 jun 2013
Deze ochtend om 10:00 CEST werd de IDN-functionaliteit toegevoegd aan het .be-domein, waardoor het voor iedereen mogelijk wordt om .be-domeinnamen aan te vragen met accenttekens. De lancering van IDN kende meteen een vliegende start; na het eerste half uur stonden er al meer dan 3.000 geregistreerde IDN-domeinnamen op de teller.

In Nederland kan dit niet voor zover ik weet. En helaas veranderd dat er weinig aan dat Exchange het niet zal ondersteunen. Dat hoort namelijk bij je vooronderzoek. Je weet welk product je wil gebruiken voor je mail, en daarop plannen.

Overigens kunnen speciale karakters in domeinnamen ook leiden tot phising. Sommige speciale tekens in bepaalde alfabetten lijken sprekend op de "normale" tekens die wij kennen. Zo zou je dus een website kunnen registreren die visueel lijkt op de URL die het moet imiteren. Echter kan het slachtoffer dan zo naar je eigen website geleid worden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Thx voor de replies, maar zoals gezegd, de klant registreerde het domein.
Nuja, dat natuurlijk ter zijde. En ja, Belgen blijven Belgen, de reclameslogan van DNS.be was: het klinkt niet zonder accent, ook niet op het internet.

Blijft nog steeds het probleem openstaan, ik bel morgen wel even met MS en laat jullie de afloop weten.

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
Hey Guys,

probleem opgelost:

eerst even je domein naam converteren naar "IDN"

vb:
ilôveàccent.be → xn--ilveccent-t1a1t.be

Exchange aanvaard deze laatste wel; en bij ontvangen mails ziet het email adres van de afzender er uit als ilôveàccent.be.

Grtz
Pagina: 1