Audio advies gevraagd, welke Sonos combinatie?

Pagina: 1
Acties:

• Peggy73
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03-2020
Hallo,

Ik wil graag een heel nieuw audiosysteem aanschaffen voor mijn woonkamer (ongeveer 30 m2). Mijn belangrijkste wensen zijn mooi geluid en gemakkelijke streaming.
Ik overweeg sowieso Sonos. Of heeft iemand echt goede ervaringen met Bluesound? Mijn budget is rond de 800 euro. Kan uiteraard goedkoper. Ik overweeg de 3 volgende opties:
1. Een sonos:amp met luidsprekers van bijvoorbeeld Dali Zensor 1
2. Twee sonos play:3 in stereo-opstelling
3. Sonos connect met aparte versterker van bijvoorbeeld Marantz (rond de 350 euro) en aparte speakers (Dali zensor 1)

De laatste optie is de duurste, maar als dit echt een flinke kwaliteitswinst oplevert dan wil ik dat zeker overwegen.

Graag jullie advies, want ik kom er via de verschillende fora niet achter wat beter is.

Bedankt alvast.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:52

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb zelf verschillende Sonos componenten ingebruik en heb geen ervaring met Bluesound.

Optie 1:
Is een goede optie. Ik zou sowieso proberen om oudere versie van een sonos connect:amp te krijgen. Volgens mij hebben de oudere versies een iets betere versterker ingebouwd. Ik heb zelf de ZP100 in gebruik met een paar Audio Physics luidsprekers en dat gaat prima voor de wat kleinere ruimte.

Optie 2:
Dit zou ik sowieso niet doen. Het geluid van de Play 3 is behoorlijk blikkerig. Als je ergens terecht kan om het te luisteren dan zul je merken dat het niet in de buurt komt van een Connect:Amp met de goedkoopste luidsprekers die je vinden kan.

Optie 3:
Deze optie is vooral verstadig als je eventueel later in de woonkamer uit wil breiden naar een surround setje. Ook zul je wat meer vermogen hebben in de amp en dus de ruimte beter kunnen vullen met het geluid.

PS: laat de hallo en de bedankt maar weg in je posts. Het is een forum en geen e-mail :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mystic Spirit op 15-06-2013 13:14 ]