• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
Beste tweakers,

Ik zou graag deze opstelling willen realiseren:
- Mijn PC, die ook de graphics moet renderen, moet op de huidige plaats blijven staan.
- Op de TV, aan de andere kant van het huis, wil ik kunnen gamen. Het gaat hier niet zo zeer om spellen die met toetsenbord en muis te spelen zijn, maar meer in de richting van racegames die ook met controllers te spelen zijn.

Weet iemand op welke manier dit te realiseren is? Er hangt zoiezo een draadloos netwerk in huis, en indien nodig dan kan er ook een kamer komen te liggen.

De moeilijke punten in dit geval zijn:
- Hoe krijg ik de output van mijn PC naar de TV?
- Kan mijn PC op de resolutie van de TV gaan renderen, aangezien scherm als default staat en je normaalgesproken een kabel tussen PC en 'scherm' hebt?
- Hoe krijg ik de input van de TV naar de PC?
- Is de latency voldoende om lag te voorkomen? Het gaat om een 801.11n draadloos netwerk, en bedraad kan de snelheid up to 1 Gbit lijkt me.

Het is oke als er een 'mediabox' bij de TV moet. En de TV is geen Smart TV, maar wel een Philips TV met Net TV.

Met vriendelijke groeten,

Frank

• Marco1994
  • Laatst online: 14:48
Er zijn een aantal manieren voor, maar voor jouw toepassing is Marmitek een kanshebber
Die zijn heel goed in signaal A naar B te krijgen via een draadloze manier.

Andere mogelijkheid is hdmi via 2 internetkabels. Had graag even wat linkjes gegeven maar ik zit op mn telefoon.

Gr.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit lijkt me niet echt een topic voor EL, tenzij je zelf een oplossing inelkaar wilt klussen. Schopje naar LCD, ik denk dat ze je daar beter kunnen helpen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik ben hier ook wel benieuwd naar.

voor het streamen van het beeld naar je tv zijn zo te zien wel oplosssingen, bv via VLC en dlna
http://alenblog.wordpress...ng-dlna-tversity-and-vlc/

Audio schijnt al wat lastiger te worden.

Het probleem gaat denk ik meer worden om 't signaal van je gamepad o.i.d. weer terug te krijgen bij je PC...
+ eventuel lag door 't coderen van 't beeld naar een (compressed) stream.

[ Voor 21% gewijzigd door J2pc op 16-06-2013 12:16 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 15:21

amx

Ik heb hier ook over nagedacht, en de mooiste oplossing tot nu toe is een coax modulator die op de analoge kabel een kanaal vrijmaakt zoals vroeger ook de super ninendo. Voor zover ik begrijp inclusief geluid. Het kastje zet je op de plek in het huis neer waar de pc staat, en door je coax bekabeling erop aan te sluiten, krijg je op de analoge kabel zonder draadloos je gaming. Zonder lag.

Waar ik nog mee bezig ben, is het idee welke controller is goed genoeg, en is er zoiets als usb over ethernet dat dit kan fiksen...

linkje

http://www.allekabels.nl/...stereo-uhf-modulator.html

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-02 23:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

Coax modulator?! Daar zit je dan met je mooie HDTV... HDMI over ethernet zoals eerder genoemd lijkt me een prima oplossing.

Op werk hadden we een PConTV kastje wat eigenlijk precies claimt te doen wat je zoekt. Nooit getest dus geen idee van lag, maar daar is vast meer over te vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door mr.paaJ op 21-06-2013 10:19 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 15:21

amx

volgens mij ga je je racegame nooit in full had kunnen spelen, met dezelfde reactiesnelheid als met hdmi. beeld is best te finetunen op een goede tv. Welke bandbreedte heb je eigenlijk nodig om over het netwerk te gamen? Ik herinner me van Dirt2 dat zodra je op internet ging, je de helft van de graphics nog niet had, over met je mooie hd tv gesproken...

offtopic: is microsoft iets vergelijkbaars van plan met cloud gaming?

[edit]

dan mis ik ook nog de controller. is het over usb? usb verlengkabels verlengen normaal max 5 meter, 40 meter zag ik vandaag gaat ook gewoon.

[ Voor 20% gewijzigd door amx op 21-06-2013 11:29 ]

• Marco1994
  • Laatst online: 14:48
Er kan heel veel, de vraag is wat wil je er aan uitgeven, hdmi over ethernet, usb x aantal meters.
Is bijna goedkoper om een 2e PC neer te zetten.
En dan heb je nog geen idee van possible lag?
Pagina: 1