Toon posts:

Amd processors t.o.v intell processors

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views

Verwijderd

Topicstarter
AMD Phenom II X4 965 - 3.4Ghz | Club3d Radeon HD7770 | 8GB DDR3 1333Mhz | 500GB HDD

Link: http://www.flexcomputer.nl/x/4/game/computers/

is dit vergelijkbaar met ene i3 of i5?

er staat bij dat ik alle spellen op ultra kan spelen met deze setup....

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De meeste spellen zijn met name afhankelijk van de grafische kaart, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je met een HD7770 'alles op ultra' zou kunnen spelen.

Verwijderd

De X4 965 is ongeveer net zo goed als de Intel I3- 3220:

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Wat betreft qua spellen kan de 7770 eigenlijk ieder spel op ''hoge'' details spelen. Ultra zal er niet in zitten maar dat staat er ook niet. Ligt overigens ook aan je monitor grootte.

Verwijderd

Topicstarter
ah ok...dus het is een redelijke pc

ik ga dit gebruiken voor counter strike global offensive

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:58

auto660

1991 240 GL Brick

Voeding: MS-Tech N450
Die zou ik meteen vervangen, ze zijn gewoon gevaarlijk voor je hardware. Waarschijnlijk kan die voeding maar 250watt continue leveren en daarboven zal hij de geest geven. Maar dat wel op een goedkope-voeding manier: Je hele pc meenemen/veel rook/knal en bedenk het maar... De kans is niet altijd aanwezig maar zo'n voeding mist gewoon belangrijke beveiligingen en gaan ook niet lang mee. Dus als je die pc koopt, gooi er dan een 300watt voeding in van een a-merk. Deze gaan langer mee, zijn stiller, zuiniger en als het hem te veel wordt gaat hij gewoon netjes uit.

EDIT:
Een paar reviews (van betrouwbare sites) over voedingen die vergelijkbaar zijn met de ms-tech:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=123
http://www.jonnyguru.com/...DReviews&op=Story&reid=71
http://www.hardwaresecret...-Power-Supply-Review/1212
http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/668/8

En hier een review van een voeding die niet meer dan 4 tientjes kost maar toch van een goed merk is:
http://www.hardwaresecret...-Power-Supply-Review/1200

Het is wel duidelijk denk ik :9

[ Voor 35% gewijzigd door auto660 op 15-06-2013 12:31 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Ik wou dat ik je kon laten zien hoeveel systemen ik al met deze soort gelijke voedingen heb geleverd en hoeveel klachten dat heeft opgeleverd.

Geen 1 om precies te zijn.

MS-TECH is een goed merk, ze leveren wat ze beloven en voor deze videokaart kun je prima deze voeding gebruiken.

Ze hebben geen 80% certificering maar ze leveren voldoende wattage om dit systeem te laten draaien.

Voor de krachtigere systemen zit er ook een andere voeding in.

Overigens er zit een 550 watt voeding van MS-TECH in maar dat moet nog worden aangepast op de website.

Verwijderd

Topicstarter
erg bedankt mensen ik waardeer dit erg jullie adviezen nu snel de knoop doorhakken.....

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Hmm,
Die voedingen gaan ook wel een tijdje mee maar als je eenmaal hun gelabelde vermogen vraagt gaat het vrijwel altijd mis. Want waarom zijn alle a-merk voedingen van 550watt duurder? Juist, ze gebruiken onderdelen die echt 550watt continue kunnen leveren en niet piek. MS-Tech voedingen doen het vaak wel in kantoor systemen maar als hij zijn videokaartje gaat upgraden naar bijvoorbeeld een 7870xt gaat het geheid mis. Maar het is maar een tip.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:51:
Ik wou dat ik je kon laten zien hoeveel systemen ik al met deze soort gelijke voedingen heb geleverd en hoeveel klachten dat heeft opgeleverd.

Geen 1 om precies te zijn.

MS-TECH is een goed merk, ze leveren wat ze beloven en voor deze videokaart kun je prima deze voeding gebruiken.

Ze hebben geen 80% certificering maar ze leveren voldoende wattage om dit systeem te laten draaien.

Voor de krachtigere systemen zit er ook een andere voeding in.

Overigens er zit een 550 watt voeding van MS-TECH in maar dat moet nog worden aangepast op de website.
Dankjewel, jij hebt als eerste vandaag mij laten lachen, 9GAG lukte het niet, maar jij wel, dankjewel!

You've got to be joking man, MS-Tech is shit. Echte shit. Laat maar eens 550w door een 550w voeding lopen, dan zegt ie vrolijk "ploef", Ze hebben vaak amper beveiliging, gebruiken barslechte elco's die na een paar jaar stuk gaan, voltage duikelt omhoog en omlaag, je 12v lijn zal bij zware belasting naar beneden donderen waardoor je pc simpelweg uitvalt, en nee, dan verbruik je niet het maximale, maar 400w.

Er is een reden waarom een niet-gesponserde site zoals Tweakers altijd kwaliteits merken als XFX, Antec, Seasonic en Superflower adviseert. Dat doen we niet omdat wij een hekel hebben aan Trust, Sweex en MS-Tech, dat doen we omdat we liever niet hebben dat iemand een kat in de zak koopt.

Een HD7770 is een vrij simpel mainstream kaartje. Leuk voor iemand die zo af en toe een spelletje speelt, maar op FullHD haal je High bij de meest moderne games niet met een lekkere fps. misschien als je AA enzo uitzet.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
o ja zou ik de videokaart en processor kunnne vervangen na een aantal maanden of kan dat niet met deze computers??

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:05:
o ja zou ik de videokaart en processor kunnne vervangen na een aantal maanden of kan dat niet met deze computers??
Waarom zou je dat willen?

Koop dan in 1x een echte computer, dat is veel goedkoper namelijk.

People as things, that’s where it starts.

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Je kan natuurlijk gewoon onderdelen vervangen, voor de cpu moet je naar de cpu-support van je moederbord zoeken. Verder zou er gewoon elke videokaart in kunnen die pci-express heeft. Maar upgrade asjeblieft die voeding ook als je je cpu of videokaart upgrade. Verder is het wel een leuk systeem voor die prijs, al beter dan gamepc.nl Maar die gebruiken wel weer betere voedingen..

EDIT:
Nou moet ik wel toegeven, dat sweex, ms-tech, allied, deer enz... vaak wel 3 jaar of meer mee gaan als je er maar 200watt van vraagt. Ik heb hier nog een goedwerkende deer build (l&c) voeding liggen die 7 jaar is gebruikt als voeding voor een basic pentium 4 systeem, met een verbruik van zo ongeveer 150watt.

Ik heb ook 2 goedkope voedingen opengemaakt om te kijken wat ze letterlijk kunnen leveren, de voeding moet 300watt kunnen leveren met een 12v lijn van 15 ampére (180watt). Het kwam er uiteindelijk op uit dat de 12v lijn maar 10 ampére kon leveren (120 watt) ipv 15 ampére (180watt). Dus als je onder die 10A bleef kon die voeding wel een aantal jaar mee gaan, maar zodra je dus het gelabelde vermogen vraagt dan zou die dat nog geen minuut doen zonder cruciale onderdelen op te blazen. Het kwam er uiteindelijk op uit dat de voeding in werkelijkheid maar 200watt kon leveren zonder zichzelf op te blazen. :'(

[ Voor 55% gewijzigd door auto660 op 15-06-2013 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow ok wel lekker dat deze website er is aan zulke adviezen heb ik wat aan.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:42:
De X4 965 is ongeveer net zo goed als de Intel I3- 3220:

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Wat betreft qua spellen kan de 7770 eigenlijk ieder spel op ''hoge'' details spelen. Ultra zal er niet in zitten maar dat staat er ook niet. Ligt overigens ook aan je monitor grootte.
Voor gaming is een x4 965 beter want die rent een Intel i3 er echt wel uit bij games die quad-core cpu's ondersteunen (recente high-end en toekomstige games). Daarnaast kun je deze, indien je goede (aftermarket a 20/30 euro) koeling hebt, overklokken tot bijna een vergelijkbaar prestatieniveau als een wat oudere instap i5.
Voor single-/dualcore games is de intel beter en ook op energieverbruik scoort die een stuk beter. Een i3* is modern. een 965 is 4 jaar oud ;)

Voor gaming zou ik in de volgende volgorde kiezen, waarbij de 965 mijns inziens nog steeds de beste bang/buck bied (niet slecht voor een 4 jaar oude processor):
i5k*>i5*>x4 965/FX>i3

*sandy bridge of nieuwer

BTW gaat ultra op 1080p je daarmee niet lukken met het systeem in de startpost, tenminste niet recente games;)

Beter bouw je zelf zo iets: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013 Ook geen ultra systeem, maar voor een goed ultra systeem ben je bijna 1000 euro kwijt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 15-06-2013 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die is 430 euro en daarbij komt nog: windows 7 home dan word het wel erg duur voor me.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik het op hoog kan spelen is al voldoende voor mij hoor

Verwijderd

Topicstarter
mensen kan ik bij het best buy gamesysteem basis Mei van 610.93 zelf de videokaart upgraden naar nvidia gtx 660 of 650?

en ik moet er zelf een windows 7 bij kopen he?

Verwijderd

Topicstarter
en de bios alles is goed ivm cpu updates enzo?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) 1 topic over een vraag is meer dan voldoende: AMD Athlon quadcore processor goed? of toch i3 of i5
2) Geen vraag is voor GoT te simpel, wel verwachten we dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. Dat betekent minimaal zelf op zoek gaan naar reviews e.d. Als daar dingen in staan die je niet begrijpt of waar je meer over wil weten mag je rustig een topic openen, maar geef dan aan waar je gezocht hebt, links naar wat je vond en exact wat onduidelijk is.

Omdat je dat niet gedaan hebt en omdat dit topic dubbel is, gaat dit topic dicht. Overigens vinden veel mensen het erg hinderlijk als je meerdere keren achter elkaar post, aangezien je daarmee steeds je topic omhoog schopt in de topiclist boven die van anderen. Graag de 'wijzig'-knop gebruiken als je iets toe te voegen hebt voordat iemand op je post gereageerd heeft :o

Zie voor meer tips over hoe op GoT een topic te starten:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.