Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hey

Ik heb sinds een tijdje last van lag in games...De eerste 10 a 15 min heb ik nergens last van en daarna krijg ik lag, zelfs het geluid hapert. Als ik dan de game opnieuw opstart is het meteen weg en vervolgens na een 10 min komt het weer terug. Met andere spellen (Far Cry 3, tomb raider enz...) heb ik hier geen last van. Ik heb al verschillende settings geprobeerd zoals lagere resolutie en drivers updaten maar niets helpt.

Mijn system load is ongeveer 70 a 80 % gpu en een 70 % cpu, temps zijn: gpu: rond de 50 a 55 en cpu rond de 51.

Mijn systeem: GTX 670
AMD FX 4170
32 GB ram

Het spel: Remember me.

Imand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk ten eerste dat je twee termen door elkaar haalt. Lag is vertraging in het spel door een slechte (internet) verbinding. Als je het hebt over FPS drops dan zou dat kunnen komen door hardware/software.

Het klinkt alsof het een hitte probleem is, wat voor software gebruik je om je temperaturen te meten? Misschien is daar wel wat mis mee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Voor cpu gebruik ik asus probe wat mee geleverd wordt en voor gpu msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik denk dat je een bottleneck hebt door je FX4170.
32GB ram en een GTX670 kunnen goed met elkaar werken, mits je een goede cpu hebt

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Hmm dan ga ik daar eens even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Holy crap trouwens, 32gb ram? Waarom zoveel :X

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
MrVegeta schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:59:
Holy crap trouwens, 32gb ram? Waarom zoveel :X
Ramdisk misschien?

Hoogstwaarschijnlijk is de FX4170 de boosdoener. Een 670 vind het leuker om samen te werken met een i5 of een FX8350 oid

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het treed pas na een tijdje op. Als er een bottleneck is zou je dat meteen moeten merken. Persoonlijk verwacht ik een driver issue. Je hebt al geupdate, maar ook al gereinstalled?

Meer info over wat je hebt geprobeerd en zelf hebt gevonden mis ik trouwens wel in je topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Ik heb 32 GB ram omdat ik vrij veel doe met videobewerking (after effects) en idd soms ramdisk.

Ik heb zelf nog niet zoveel geprobeerd toen ik het topic startte. Ik heb drivers geupdate, clean install. Met taakbeheer het spel meer preoriteid gegeven, en de temperaturen gecontroleerd. Uiteraard ook andere spellen geprobeerd die naar mijn mening zwaarder zijn voor het systeem dan Remember me. Ik heb zoal geprobeerd: Far Cry 3, Tumb Raider (laatste nieuwe) en eer aantal lichtere spellen.

Het probleem komt inderdaad pas na een tijdje...vandaar dat ik het zo raar vindt...Ik ga zo even mijn computer schoon blazen met mijn compressor...misschien dat dat toch helpt...ondanks de temperaturen goed blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Tevens gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ik mis nog een hoop relevante informatie om te bepalen waar het probleem exact zich bevind.

Welke drivers heb je geinstalleerd voor je videokaart, chipset en geluid?
Op welke resolutie speel je?
Speel je op meerdere monitoren?
Komt het probleem alleen bij Remember me voor of ook bij andere?
Heb je al die games ook van de laatste patches voorzien?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een wifi adapter gebruikt beveel ik toch aan om via kabel te gaan.
de meeste wifi adapters zijn nog niet geschikt om zware games mee te doen.
tenzij je echt voor de high end adapters gaat.

ik heb zelf ook een tijd een slechte/slome internet verbinding gehad en toen had ik dezelfde problemen als jou namelijk ook lagg en grote fps drops
Pagina: 1