Wat is een betere amp, Quad of Pioneer sa series

Pagina: 1
Acties:
  • 1.739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469979

Topicstarter
Ben al een tijdje bezig met een platencollectie en het wordt tijd dat ik een betere geluidssysteem aanschaf.
Van de week heb ik een Dual 701 gekocht en ben nu aan t kijken naar versterkers.
Vriend van me raad mij steeds Pioneer sa series aan. (9500 9800 enz)
Terwijl een andere vriend zegt dat ik moet gaan voor een Quad 303 + 33
Heb er zelf nou niet zo veel verstand van. 8)7
Kan goede geluid van het slechte wel onderscheiden na al deze jaren maar heb liever een wat professionelere advies.

En heeft iemand enige tips voor speakers? Niet enorme maar wel lekker luide geluid
Ik luister vooral naar 60's 70's rock en psychedelic

Alvast bedankt voor uw tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kwestie van smaak, zelf uitproberen dus. :) De verschillen in geluid tussen verschillende (solid state) versterkers zijn helemaal niet zo groot, ik zou er dus niet al te veel geld in investeren. Dat geld kan je beter in luidsprekers stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5907

Zoals TBTL al zegt, het enige wat echt werkt is zelf naar de versterkers gaan luisteren.

Quad echter is een High-End merk, terwijl Pioneer dat niet is. Maar ook dat zegt niets over wat jij beter vindt.
Ik denk als je voor Quad gaat, moet je voor een echt High-End systeem gaan, terwijl je met je Pioneer setje - in mijn optiek - veel minder "extreem" hoeft te gaan.

Ga je voor Quad, neem dan ook goede speakers, dus niet van een Samsung, Klipsch of whatever, maar ga voor de "echte" High-End merken. Ga je voor de Pioneer dan kan je eigenlijk iedere speaker die je bij een Mediamarkt , Saturn etc. kunt kopen ook wel goed aansturen.

Mijn mening dus is om voor de Quad te gaan, met High-End speakers, maar smaak is persoonlijk, dus luisteren zou ik zeggen.

Dan denk je bijvoorbeeld aan Mark Logan, Avalon, Sonore. Maar dat zijn maar een aantal voorbeelden. Schrik echter niet van de prijs :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 5907 op 15-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 5907 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:46:
Zoals TBTL al zegt, het enige wat echt werkt is zelf naar de versterkers gaan luisteren.

Quad echter is een High-End merk, terwijl Pioneer dat niet is. Maar ook dat zegt niets over wat jij beter vindt.
Ik denk als je voor Quad gaat, moet je voor een echt High-End systeem gaan, terwijl je met je Pioneer setje - in mijn optiek - veel minder "extreem" hoeft te gaan.

Ga je voor Quad, neem dan ook goede speakers, dus niet van een Samsung, Klipsch of whatever, maar ga voor de "echte" High-End merken. Ga je voor de Pioneer dan kan je eigenlijk iedere speaker die je bij een Mediamarkt , Saturn etc. kunt kopen ook wel goed aansturen.

Mijn mening dus is om voor de Quad te gaan, met High-End speakers, maar smaak is persoonlijk, dus luisteren zou ik zeggen.
Dat zijn boude uitspraken... Pioneer is echt geen rommel en hoeft niet per definitie onder te doen voor een merk als Quad. Tis natuurlijk wel zo dat Pioneer wat lager in de markt instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen boude uitspraken hoor.... Audiofiele uitspraken :)

Maar je begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel, Pioneer zal ongetwijfeld - zeker in zijn topsegment - heel goede versterkers produceren, maar Pioneer is niet echt een High-End merk, maar zoals ik nu net zeg, misschien zijn een aantal van hun top-versterkers minimaal gelijkwaardig aan High-End, daar heb ik verder geen oordeel over, ken Pioneer niet zo in dat segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73017

Kijk een quad 33-303 setje zal vrij oud zijn. Tenzij deze gereviseerd is zal het ws niet meer optimaal klinken door bijv versleten condensatoren. Het zal minder "fris" klinken dan bijv. een pioneer versterker. Maar icm met een mooie dual plaatjesdraaier zal de quad de pioneer wegspelen. Quad is lekker muzikaal/ relaxed. Heb zelf een 44-405-2 (iets jonger) en een 606mk2 EV gehad.

V.w.b. de luidspekers: De drie merken die genoemd worden , zijn idd high end, en daar hangen stevige prijskaartjes aan. Maar voor een 33-303 combi zou ik gewoon ook eens op de 2ehands markt kijken. Er zijn zoveel merken....... Ohja, en klipsch heeft ook mooie modellen in hun gamma. En door het hoornprincipe hebben ze ook een hoog rendement, wat ze weer makkelijker aanstuurbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn trouwens ook heel mooie speakers, de Quad's!

Wat ik er van begrijp klinken Klipsch iets "scheller", wat volgens mij niet ideaal is voor de soort muziek die sinaay wil gaan beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 10:57

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Zowel die Quad als die Pioneer zijn minstens 30 jaar oud dus die hebben beide wel een revisie nodig om op niveau te spelen. Welke beter is is niet op voorhand te zeggen, het moet bij het karakter van je luidspreker passen.
Anoniem: 5907 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:58:
Geen boude uitspraken hoor.... Audiofiele uitspraken :)
Een audiofiele uitspraak doen en dan Klipsch niet high-end noemen en naast Samsung zetten? Zoek eens iets over de geschiedenis van dat merk en kijk eens naar modellen als de Klipschorn, de LaScala en de Heresy... Legendarisch spul hoor ;)

TS; wat voor luidsprekers heb je nu?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je gelijk geven. Ik kende Klipsch niet, alleen maar van de Mediamarkt spullen. Maar ik zie nu dat ze ook High-End speakers hebben. Sorry voor mijn onkunde over Klipsch.

Maar, voor mij kan de Pioneer versterker niet aan de Quad tippen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 5907 op 15-06-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469979

Topicstarter
Beste mensen,
Bedankt voor al jullie tijd!!
Heb een boel geleerd nu :)
Ik heb zowel naar pioneer als naar quad geluisterd, maar verschillende locaties en flink wat tijd tussen. Dus niet de beste manier om een vergelijking te maken.

Ik ben nu zeker van dat ik voor de Quad ga. En dan eentje die gereviseerd is! (goede tip hifiman)

De afgelopen jaren heb ik onwijs veel geld ingestoken in mijn platencollectie. Met het idee dat ik pas een systeem zou aanschaffen wanneer ik ga verhuizen, ben ik nooit aan toe gekomen om een mooi geluidssysteem op te bouwen. Dus ik heb nu een dure collectie, maar geen waardig genoeg setje om ze erop af te spelen (belachelijk, weet ik :p )

Wat speakers betreft; die high end speakers zijn net "ietsje" te duur voor mij op het moment :P
Wat vinden jullie van Pioneer HPM 100 of HPM 150? Heb gehoord dat die best oke zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook voor speakers geldt; vooral gaan luisteren.
Zou daarbij wel gaan voor een speaker-merk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou ook eens naar The Pied Piers kunnen kijken. Zijn zeer goede speakers, en zijn 2de hands goed betaalbaar. Maar, zoals MikeyMan zegt, luisteren :)
Studio de Schop heeft ook heel mooie speakers, alleen zijn die 2de hands wat moeilijker te krijgen, maar ze zijn er ongetwijfeld wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 10:57

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Zowel over die HPM100 als die Pied Pipers hoor je zowel goede als slechte verhalen. Daarom inderdaad: ga luisteren. Kijk eerst wat je voor budget hebt en ga je dan verdiepen in de karakters van verschillende speakers. Kijk dan wat er op marktplaats te koop staat en probeer een vrijblijvende luisterbeurt te regelen :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvds50
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05-2022
Kijk eens op de tweedehands-markt naar een setje als de Q5 of de Q7.
Dan heb je een goed begin.

Als je wijst, wijzen er drie vingers naar jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13

FeaR

In GoT we trust

Een topic uit 2013 kicken voor een TS die sinds 2018 niet meer op GoT is geweest voegt niet veel toe.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.