Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Digitaal invoer, hdmi naar tv

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45
ik ben op zoek naar een reciever die video kan ontvangen via een DLNA server
en kan doorsturen naar de tv.

Audio moet ie natuurlijk naar de boxen sturen.

Ik zat een tijdje naar de onkyo's te kijken, todat ik door had dat ze alleen audio streamen, geen video, wat
voor mij een must is.

Verder heb ik een beetje ziten zoeken, op dit forum en andere forums, inclusief wat reviews.
Een van de weinige recievers die ik tegen kwam die de mogelijkheid bieden om zowel audio en video
te streamen zijn de Samsung HW-D7000 AV reciever en een sony reciever (ben model even kwijt)
Beide zitten z'n beetje rond de 650 euro (het max wat ik aan een reciever kan uitgeven is 700).

Hiernaast moet ik nog een setje boxen kopen, maar goed, dat komt in een andere periode (heb niet het geld om alles in 1 keer aan te schaven).

Zijn er op het moment van schrijven andere recievers die wel de mogelijkheid bieden om zowel video als audio te streamen? Ik hoef niet perse een br speler te hebben (samsung geval heeft het ingebouwd).

De eisen van de reciever zijn:

ethernet poort.
video via dlna
5.1 opstelling.

Al mijn media zit momenteel op een synology diskstation waarvan alles gestreamed gaat worden (80% van de films/series zitten op het mkv formaat opgeslagen).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vraag me af of dit gaat lukken. Ja, er zijn genoeg receivers met DLNA maar met video... Zal niet zeggen dat het onmogelijks maar heb het in ieder geval nog niet gezien.

Er zijn wel tv's die via DLNA vanaf een NAS kunnen streamen. Ik denk dat je hiermee nog het meeste kans maakt om zonder extra apparaat je MKV's te bekijken. Dit gaat ook op mijn Panasonic. Niet dat ik het gebruik van video streamen via DLNA heeft meer nadelen dan voordelen. Het werkt niet zo geweldig goed.

Je zou het beste een goedkope mediaspeler kunnen kopen. Voor zo'n € 100 zijn er genoeg te krijgen die werkelijk alles probleemloos afspelen. Nu maak je het voor jezelf nogal moeilijk in mijn ogen.

• fcs
ben met je eens dat het idd wat moeilijker wordt.
geluid is geen probleem, kan gewoon gestreamed worden. Kwam er pas (vorige week ofzo)
achter dat video wel een probleem is. Had anders natuurlijk alang een reciever aangeschaft.

Mijn issue is dat ik zo min mogelijk "onnodige" apparatuur wil hebben. Ik geef bijvoorbeeld liever 200 € extra uit aan boxen dan dat ik dat moet inleveren voor een squeezebox of wd media player of welke dan ook. ps die 200 is maar een voorbeelt.

Heb ook een aantal winkels benadert om te kijken wat voor oplossing zij voor mij kunnen bedenken.
Ze hebben me gevraagd om te bellen. Eens kijken wat ze aangeven.. Morgen doen (nu is het te laat).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een SMART TV die DLNA snapt en een receiver die dat ook doet. Kost je twee apparaten, problem solved :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fcs
The Eagle schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:01:
Koop een SMART TV die DLNA snapt en een receiver die dat ook doet. Kost je twee apparaten, problem solved :)
:) heb geen smart TV, maar wel een TV die DLNA snapt.
Anders had ik nooit films kunnen kijken via de synology wat ik nu doe.

Mijn huidige setupje:

Synology -> router -> TV.
Anders gezegd, synology via netwerk kabel (cat6) aangesloten op router. TV dmv cat6 aangesloten op
router.

DMV de tv kan ik zo bladeren in de film/serie/musiek folder van mijn Diskstation.

De tv pakt alle files op die op mijn diskstation staan. Zijn allemaal MKV.
Voor de musiek heb ik verschillende formaten, tv speelt 95% van de musiek formaten af.

Ik zou graag een volgende voorbeeld willen hebben:

Synology via netwerk kabel naar router. reciever via netwerk kabel naar router.
TV aangesloten dmv HDMI op reciever. Boxen aangesloten op reciever.

Dit zou ik graag willen, om het geluid dat van de films/series af komt, beter tot zijn recht komt.
Musiek kan zonder problemen naar de reciever gaan. Elk netwerk reciever speelt musiek af.
Niet elk netwerk reciever speelt films af...

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
fcs schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:46:
[...]
Ik zou graag een volgende voorbeeld willen hebben:

Synology via netwerk kabel naar router. reciever via netwerk kabel naar router.
TV aangesloten dmv HDMI op reciever. Boxen aangesloten op reciever.

Dit zou ik graag willen, om het geluid dat van de films/series af komt, beter tot zijn recht komt.
Musiek kan zonder problemen naar de reciever gaan. Elk netwerk reciever speelt musiek af.
Niet elk netwerk reciever speelt films af...
Wat jij wilt kan prima als:
- je receiver en tv, ARC via hdmi 1.4 kabel met elkaar verbonden zijn
- of je receiver en tv met digital coax verbonden zijn
- of je receiver en tv met een optical link kabel verbonden zijn

Voor zowel tv programma's of films van je nas wordt het geluid van je tv dan naar je receiver gestuurd.

• fcs
spettersplat schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Wat jij wilt kan prima als:
- je receiver en tv, ARC via hdmi 1.4 kabel met elkaar verbonden zijn
- of je receiver en tv met digital coax verbonden zijn
- of je receiver en tv met een optical link kabel verbonden zijn

Voor zowel tv programma's of films van je nas wordt het geluid van je tv dan naar je receiver gestuurd.
spettersplat,

dank voor je uitleg. Ik was idd ook zover gekomen.
In mijn geval denk ik dat het makkelijkste met optical link kabel verbonden gaat worden, aangezien
ik ze al in huis heb, en dus een koste post minder wordt.

Nu dus alleen de reciever uitzoeken met bijpassende boxen. Dat gebeurt in de winkel na een hoop
reviews gelezen te hebben (argh, waarom zijn er 8000000 recievers en boxen??? :P :+)

Maar goed, ik wou de aangegeven construktie voorkomen, maar schijnt dat het momenteel
nog niet mogelijk is. Ik moet schijnbaar wat consecies maken...

Volgende week ben ik thuis, en heb ik 2 dagen om te luisteren voordat ik weer aan het werk moet.
Helaas kunnen jullie mij daarbij niet echt goed helpen, aangezien ik in portugal woon 8)

Wel, in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken!!
Pagina: 1