Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] Android in C#, hoe draai ik het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb een vraag die voor jullie allemaal waarschijnlijk erg dom gaat klinken. Vergeef me, ik weet vrijwel niets van programmeren.

Ik heb iets gedownload dat XobotOS heet. Het is feitelijk gewoon Android maar dan geprogrammeerd in C#. Dit schijnt enorm veel sneller te zijn. Dat is ook logisch aangezien het dan niet meer in een sandbox hoeft te draaien.

Nu is mijn vraag: hoe draai ik zoiets? In welk programma? Kan dat ook op een random Android-telefoon? Ik heb nu deze folder: https://github.com/xamarin/XobotOS

Wat moet ik hiermee doen? Mijn doel is dus eigenlijk om door het draaien van deze code een GUI van Android te krijgen op mijn pc of telefoon, maakt niet uit waarop als het maar werkt.

Kunnen jullie mij op weg helpen of mis ik de basiskennis?

dbhuis

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:51
Je kan toch ook gewoon de android simulator pakken?

en als je het draaiend wilt krijgen gewoon https://github.com/xamarin/XobotOS/blob/master/README.build volgen.

(oja en btw C# draait ook gewoon in een sandbox/vm)

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Bluestacks: http://www.bluestacks.com/. Kun je uitleggen waarom je C# wilt? Bluestacks is gewoon de Android Emulator, is dat niet goed genoeg?

[ Voor 57% gewijzigd door Cor453 op 14-06-2013 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cor453 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:19:
Bluestacks: http://www.bluestacks.com/. Kun je uitleggen waarom je C# wilt? Bluestacks is gewoon de Android Emulator, is dat niet goed genoeg?
Ik wil graag het in c# omdat dat Android retesnel zou moeten maken, en omdat het leuk is om uit te proberen ;) Ik heb Android zelf al vaak zat in een VM gedraaid, dat is niet iets nieuws meer en daarom weinig interessant. Ik kom van een HD2 af dus ervaring met Android heb je dan wel ;)

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Waarom? C# is, zoals justahuman zegt, ook gewoon een VM, maar dan .NET. Ik weet niet precies wat je extra zou winnen aan het op "C#" draaien, wat je daar ook precies mee bedoelt.

En als je van een HTC HD2 komt weet je zelf ook dat het niet zó makkelijk gaat allemaal. Je kunt dus in ieder geval niet Xobot op een Android device draaien. Puur en alleen vanwege het feit dat Android-devices allemaal ARM zijn, en C# daar in dit opzicht niet voor bedoeld is.

• justahuman
Maarja als je het perse wilt gewoon de build instructies volgen en dan ben je klaar. (het is wel een research project dus het draaiend krijgen kan wat dagen kosten)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Als je dan toch hiermee bezig bent. Wellicht vind je http://xamarin.com/ wel interesant..

Verwijderd

Topicstarter
Cor453 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:39:
Waarom? C# is, zoals justahuman zegt, ook gewoon een VM, maar dan .NET. Ik weet niet precies wat je extra zou winnen aan het op "C#" draaien, wat je daar ook precies mee bedoelt.

En als je van een HTC HD2 komt weet je zelf ook dat het niet zó makkelijk gaat allemaal. Je kunt dus in ieder geval niet Xobot op een Android device draaien. Puur en alleen vanwege het feit dat Android-devices allemaal ARM zijn, en C# daar in dit opzicht niet voor bedoeld is.
Wat ik bedoel is eigenlijk gewoon dat ik de GUI van Android heb op mijn pc, maar dat de basis eronder op C# draait. Dat schijnt namelijk spectaculaire verschillen in snelheid op te leveren en dat lijkt me wel interessant. Nogmaals, ik weet bijna niets van programmeren, dus het kan goed zijn dat ik het verkeerd begrijp.
justahuman schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:34:
Maarja als je het perse wilt gewoon de build instructies volgen en dan ben je klaar. (het is wel een research project dus het draaiend krijgen kan wat dagen kosten)
Ik heb Eclipse al gedownload, het zou daarin moeten werken. Nu krijg ik een of andere error over een .DLL die niet goed is, maar dat valt vast simpel op te lossen. Het gaat mij inderdaad ook meer om het kijken wat het nou eigenlijk is, wat het doet en hoe ik het aan het werk krijg.
D-Raven schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:27:
Als je dan toch hiermee bezig bent. Wellicht vind je http://xamarin.com/ wel interesant..
Ik had hier inderdaad ook even naar zitten kijken. Het leek me vooral makkelijk om apps makkelijk over te kunnen zetten van iOS naar Android en vice versa.

• justahuman
Terugkomend opdat research project het blijft een grote hax, ze hebben namelijk een parser gepakt die java code omzet in C# code. dit word allemaal automatisch gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
justahuman schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:24:
Terugkomend opdat research project het blijft een grote hax, ze hebben namelijk een parser gepakt die java code omzet in C# code. dit word allemaal automatisch gedaan.
Dan is het weinig indrukwekkend, maar het kan op zich nog wel interessant zijn vanwege de snelheidswinst.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

C of C++ misschien, maar C# is niet sneller dan Java en als het dat wel is in sommige gevallen verwaarloosbaar. Het zijn min of meer de zelfde dingen. C kun je op alle mobiele platforms gebruiken, volgens mij als enige. Maar ik gok dat je daar nog even niet aan toe bent.

iOS developer

Verwijderd

Topicstarter
BikkelZ schreef op zondag 16 juni 2013 @ 03:57:
C of C++ misschien, maar C# is niet sneller dan Java en als het dat wel is in sommige gevallen verwaarloosbaar. Het zijn min of meer de zelfde dingen. C kun je op alle mobiele platforms gebruiken, volgens mij als enige. Maar ik gok dat je daar nog even niet aan toe bent.
Dat is raar, in de uitleg stond dat het echt erg veel sneller was. Wat je laatste opmerking betref: klopt helemaal, maar je moet ergens beginnen ;)

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Artikel over dit project: nieuws: Xamarin ontwikkelt port van Android naar C#
Het is een onderzoeksproject wat niet doorontwikkeld wordt. De conclusie van de grote snelheidswinst is gebaseerd op een benchmark van een paar zeer specifieke punten. Als het echt zoveel sneller zou zijn zou er echt wel iets meer mee gedaan zijn.
Lees de comments onder het artikel maar eens, staan wel wat interessante dingen in.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Je ziet ook dat de laatste commits van een jaar geleden zijn, dat project is verlaten..

|>

Verwijderd

Topicstarter
IngmarBlonk schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:23:
Artikel over dit project: nieuws: Xamarin ontwikkelt port van Android naar C#
Het is een onderzoeksproject wat niet doorontwikkeld wordt. De conclusie van de grote snelheidswinst is gebaseerd op een benchmark van een paar zeer specifieke punten. Als het echt zoveel sneller zou zijn zou er echt wel iets meer mee gedaan zijn.
Lees de comments onder het artikel maar eens, staan wel wat interessante dingen in.
Dat is waar, met synthetische benchmarks is er nog steeds geen real-life performance. De grote reden dat Android relatief sterke hardware nodig heeft is toch dat het in Dalvik draait?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:29:
[...]

Dat is waar, met synthetische benchmarks is er nog steeds geen real-life performance. De grote reden dat Android relatief sterke hardware nodig heeft is toch dat het in Dalvik draait?
Meer omdat het gewoon een vrij uitgebreid besturingssysteem is. Zoals in dit topic al een aantal keer gezegd is voor Android draait de Java code in de Dalvik VM alleen ook C# code draait in een VM. de 'ernorme snelheidswinst' waar je over spreekt zal dus niet enkel en alleen komen doordat het van Java naar C# is omgezet.

C# en Java verschillen onderling niet bijster veel van elkaar, niet in syntax en ook niet in werking.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
Ozzie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:39:
[...]

Meer omdat het gewoon een vrij uitgebreid besturingssysteem is. Zoals in dit topic al een aantal keer gezegd is voor Android draait de Java code in de Dalvik VM alleen ook C# code draait in een VM. de 'ernorme snelheidswinst' waar je over spreekt zal dus niet enkel en alleen komen doordat het van Java naar C# is omgezet.

C# en Java verschillen onderling niet bijster veel van elkaar, niet in syntax en ook niet in werking.
Dat is wel apart dan. Dan vraag ik me toch af wat ik gelezen heb en waarom dat niet klopte.
Pagina: 1