Snel internet, problemen met meerdere apparaten tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:32
Gegroet :)

Heb thuis een probleempje, volgende setup:

* Kabelmodem ==> Switch ==> Pc / Xbox / Digicorder / Router (Wi-Fi)

Een internet test op eender welk apparaat zet uitstekende scores neer. Maar, als ik bv. de vaste PC in gebruik heb en m'n vriendin gebruikt de Ipad via Wi-Fi, heeft zij problemen met internet. Signaal is 5/5, maar het openen van pagina's gaat vreselijk langzaam. En andersom is het probleem ook maar wat minder. Wanneer er 1 apparaat gebruikt wordt doet dit probleem zich niet voor.

Ik haal 57 Mbps download snelheid en 3.5 Mbs upload snelheid dus de lijn is prima, en moet zeker wat internet gebruik op meerdere plekken kunnen handelen.

Zo'n beetje verdenk ik de switch die ertussen zit, dat die wat moeite heeft met alles mooi te verdelen. Probleem is echter dat de Digicorder van Telenet enkel werkt met een switch en niet met m'n router :-/

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Alvast bedankt!

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Verwijderd

Vervang de switch voor een goede kwaliteits- switch. Een echte Cisco 5 poorts switch kost rond de 40 euro. En dat is dan een Gbit ook nog.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

elimineer de switch voordat je verder probeert, sluit je router direct aan op je "Modem" (die wel een modemrouter zal zijn gezien je configuratie)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:14:
Vervang de switch voor een goede kwaliteits- switch. Een echte Cisco 5 poorts switch kost rond de 40 euro. En dat is dan een Gbit ook nog.
We weten geeneens wat voor switch hij heeft, en nu al weet jij dat hij kwalitatief slecht is :?

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 14-06-2013 23:19 ]

Iperf

Verwijderd

OK fish, je hebt gelijk.

Mijn conclusie is misschien wat voorbarig.

En nu ik het nog een keer lees: Als de TS op de vaste PC zit (dus LAN kabel) gaat de iPad van zijn vriendin over de zeik (WiFi). Dat heeft niets met de switch te maken.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Welke apparatuur heb je exact? En hoe is deze aangesloten?

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:32
In de kelder hangt de Telenet modem/router, die is vorig jaar nog vernieuwd voor hogere snelheden aan te kunnen. Hiervan gaat er een Ethernet kabel naar een D-Link 10/100 Ethernet Switch DES-1005D (Ook indertijd via Telenet ontvangen). Deze voorziet dan rechtstreeks via Ethernet kabel de vaste PC, Xbox 360 en Digicorder van internet. Ook gaat er een kabel vanuit de switch naar m'n Router (Linksys/Cisco E3200 Wired/Wireless) maar deze gebruik ik dus enkel voor de Wi-Fi momenteel, aangezien m'n Digicorder er niet mee overweg kan..

En wat is er dan aan de hand, internet doet het prima, maar zodra we hier met 2 mensen aan het surfen zijn (meestal is dat dan 1 iemand via Wi-Fi), dikke problemen (sites blijven eeuwig laden, niets wil openen.. ook al is er 5/5 signaal kwaliteit). Zet ik m'n PC uit, gaat de Wi-Fi weer prima.. Ik merk ook hoe intensiever ik internet soupeer (filmpje kijken bv. ) hoe erger het op de Ipad werkt. Maar m'n verbinding (57mbps gemeten gisteren) zou hier niet teveel moeite mee mogen hebben toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Darks op 15-06-2013 14:52 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Verwijderd

Probeer eens een andere PC. Als je die niet hebt, of niet aan kan komen, probeer dan een Live CD met Linux. Dat is een CD met Linux erop, waarmee je opstart, en alles vanaf de CD doet, zonder iets te installeren op de harde schijf. Als je de PC uit zet, is hij alles vergeten.

Maar dit als test om te zien of het door Windows komt, of door de PC.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Welk type is het telenet modemrouter? Doet die ook echt routeren (krijg je een 192.168.xxx.xxx ip op apparatuur direct op je switch)?

Als je je kabel naar je wifi router ontkoppelt krijg je dan nog vastlopers als je je PC en Xbox en mediabox flink van het internet gebruik laat maken?
Pagina: 1