Windows XP account verdwenen incl. instellingen en emails

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:47
Beste mensen,

Ik heb een zeer vervelend probleem met de computer van mijn vader. Hieronder zal ik het probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Mijn vader heeft een computer waar nog Windows XP op staat met 1 hardeschijf. Deze hardeschijf heeft 2 partities, een voor windows en programma's en een waar ik de 'documents & settings' map naar verplaatst heb.

Nu werd Windows XP een beetje traag, komt ook omdat de Windows die hier opstaat er al ongeveer 5 jaar opzit. De computer is wel helemaal naar zijn wensen is ingericht, denk aan emails, programma's etc. dus even formateren was geen optie.

Het leek mij daarom verstandig om een extra SSD te installeren met Windows 7 en middels EasyBCD bij het opstarten te kunnen kiezen voor Windows 7 of Windows XP, zo zou hij mooi kunnen wennen aan Windows 7. Dit gedaan en werkte probleemloos.

Op zijn oude Windows XP maakte hij nog gebruik van Outlook Express, degene die standaard bij XP zat. Op de Windows 7 schijf heb ik Windows Live Mail geïnstalleerd en wilde de pst bestanden kopiëren naar Windows Live Mail. Heb ik eerder bij iemand anders ook gedaan en dat werkte perfect.

Via Windows Live mail heb ik geprobeerd de bestanden uit de welbekende station:\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook map te halen. Toen ik de <gebruiker> map wilde openen stond daar volgens Windows Live Mail niks. Ik heb toen verkenner geopend en ben naar deze map gegaan, Windows gaf aan dat ik mogelijk administrator rechten nodig had, ik klikte op doorgaan en hij bleef enkele minuten denken. Dit heb ik eerder meegemaakt bij mijn eigen PC dus leek mij normaal. Na ca. 10 minuten kon ik in de map. Terwijl ik aan het klikken was naar het PST bestand kreeg ik in eens de foutmelding dat de map niet meer toegankelijk was. Toen ik de melding wegklikte en opnieuw naar de <gebruiker> map wilde gaan bestond deze niet meer.

Ik heb vervolgens Windows 7 afgesloten en Windows XP weer opgestart. Toen Windows XP starte ging het mis; het leek alsof Windows XP voor de eerste keer opstarte. Ik kreeg de melding 'wilt u de rondleiding in windows xp starten', bureaublad achtergrond was verdwenen en een flink aantal snelkoppelingen waren verdwenen. De map <gebruiker> bestond weer maar de map favorieten was leeg en de pst bestanden (de hele map outlook eigenlijk) was weg.

Nu ben ik dus zowel het windows xp account als de email van mijn vader kwijt (en dat gaat hij niet leuk vinden ;( ).

Heeft iemand enig idee hoe ik het profiel weer terug kan halen? Systeemherstel werkt niet, welk herstelpunt ik ook kies ik krijg de melding dat windows niet kan worden hersteld ook zoeken met verkenner (waarbij zoeken in verborgen mappen en bestanden etc) aan staat levert ook geen pst bestanden op.

Wie kan mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
misschien is je harddisk aan overlijden. Installeer eens HDtune voor de smart status van de harddisk.

Wat ook kan, is dat de bestands/mappen rechten zijn veranderd toen je ze in windows 7 wilde bekijken.

[ Voor 38% gewijzigd door mysterieworld op 14-06-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
Beste mysterieworld, dank voor je reactie. Enig idee hoe ik ze dan weer terug zou kunnen veranderen?

Op dit moment laat ik Recuva draaien om te kijken of dit programmaatje ten minste de pst bestanden nog kan terugvinden.

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinvdC op 14-06-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:47
Zet je backup terug op de XP schijf. De enige oplossing.
Systeemherstel is om systeeminstellingen en systeemdrivers terug te zetten.
Niet om applicaties of documenten te backuppen.

Geen backup gemaakt?

... tja...

Dan lijkt mij Recuva de enige hoop voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
misschien de mappen weer voorzien van nieuwe bestands rechten. (misschien everyone instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
je hebt ook een register tweakje, waardoor je in de explorer met 1 klik de ownership kan overnemen.

Rechte knop op de gebruikers map, en dan Take Ownership

http://www.howtogeek.com/downloads/TakeOwnership.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinvdC
Nogmaals dank mysterieworld. Recuva is nog 35 minuten bezig dus moet nog even wachten. Kan je iets meer uitleg geven hoe dit tweakje werkt? Nadat ik deze geïnstalleerd heb, wat moet ik dan precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Niet online
Start het bestandje, en voeg het toe aan de register,

ga dan naar gebruikers map van XP, en klik op de rechte knop op de muis en kies Take Ownership als je in windows xp bent. (log dan uit, en probeer weer in te loggen)

Voor het gemak, kun je wanneer je weer toegang hebt of de volgende keer beter http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4503

Easy Transfer gebruiken, dit is een programmatje van Microsoft. Daarmee kun je bestanden van een account op een bestand zetten en deze uitpakken in windows 7

[ Voor 4% gewijzigd door mysterieworld op 14-06-2013 22:52 ]

Pagina: 1