Toon posts:

Twijfel tussen twee videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond iedereen,

Ik ben dus opzoek naar een nieuwe video kaart. Ik vind dit best wel een lastige klus omdat er zoveel verschil en aanbod is dat er vaak nauwelijks verschil tussen zit.

Anyway, ik zit te twijfelen tussen twee videokaarten. Ik heb veel over beide kaarten gelezen maar kan er gewoon niet uitkomen welke beter zou zijn. Ik heb daarom hulp nodig van deskundige. :P

GeForce GTX 660 Ti Of de Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 with Boost

Groetjes,

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Ik zou mijn keus al zo gemaakt hebben na het zien van dit :*) En dan vergelijken ze nog alleen de gewone 7950. Dus met boost heb je een iets snellere videokaart.

[ Voor 25% gewijzigd door rickboy333 op 14-06-2013 21:49 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Tja, ze zijn ongeveer even snel.
In de ene game is nvidia iets sneller, in de andere is amd iets sneller.

Verwacht je veel BF3/4 te spelen? Dan is AMD aan te raden.
Ga je veel games met PhysX spelen? Dan Nvidia.
rickboy333 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:48:
Ik zou mijn keus al zo gemaakt hebben na het zien van dit :*)
Nee, mensen die op die site kijken voor vergelijking zijn geen tweakers :)
Wil je vergelijkingen, ga dan reviews zoeken.

[ Voor 47% gewijzigd door unfor op 14-06-2013 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel niet echt heel erg veel games ik speel eigenlijk alleen maar een beetje Arma2: Reinforcements & World of Warcraft.

Ik ben wel van plan Arma3 te gaan spelen zouden die videokaarten die game trekken op vrij hoge settings?

Btw, bedankt voor de snelle reacties super tof.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Ja hoor, met beide kun je prima op hoge settings draaien.
Arma 2/3 zijn overigens niet bepaald geoptimaliseerd, of ik nou op ultra of low speel, beide keren haal ik de zelfde fps.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

rickboy333 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:48:
Ik zou mijn keus al zo gemaakt hebben na het zien van dit :*) En dan vergelijken ze nog alleen de gewone 7950. Dus met boost heb je een iets snellere videokaart.
Kunnen we die hardwarecompare troep aub never nooit meer linken? Wat een troep is dat, zet gewoon een beetje nummertjes naast elkaar = appels met peren vergelijken.

Zegt niet dat je conclusie verkeerd is, ik zou tussen deze 2 ook de 7950 pakken. Benches/reviews zat, prestaties zit marginaal net hoger. Verschil is echter klein genoeg dat wanneer 1 van deze 2 aan vervanging toe is, de ander dat ook is. Maakt dus weinig uit, kan je misschien nog beter naar de prijs kijken, of een leuke aanbieding van de AMD met wat games erbij, die voordeeltjes zijn nog relevanter.

[ Voor 4% gewijzigd door Foritain op 14-06-2013 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:53:
Arma 2/3 zijn overigens niet bepaald geoptimaliseerd, of ik nou op ultra of low speel, beide keren haal ik de zelfde fps.
Okay nice, maar het lijkt me dus verstandiger om voor die Radeon HD 7950 te gaan? Zijn er eventueel nog anderen videokaarten voor hetzelfde geld met betere prestaties?

Verwijderd

unfor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:53:
Omdat Arma echt zeer zwaar op de Cpu leunt en niet op de Gpu.

Overgeklokte i5 of zelfs i7 zijn zeker aan te raden als je op high/ultra wilt spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:02:
[...]

Omdat Arma echt zeer zwaar op de Cpu leunt en niet op de Gpu.

Overgeklokte i5 of zelfs i7 zijn zeker aan te raden als je op high/ultra wilt spelen.
Ik heb niet zo'n heel peppi CPU hoor

[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Intel Core i5 3350P Boxed[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 147,90[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 147,90[/td]
[/tr]

Good enough?

Verwijderd

Topicstarter
Ooh beetje gefaald met wensenlijstje je kunt hem nog steeds zien. hehe

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Foritain schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:55:
[...]

Kunnen we die hardwarecompare troep aub never nooit meer linken? Wat een troep is dat, zet gewoon een beetje nummertjes naast elkaar = appels met peren vergelijken.
Mwa ik kijk daar altijd op omdat het sneller gaat dan de pricewatch. Moet je 2 modellen opzoeken. (En ook nog opletten of je geen overgeklokte versies pakt) En dan met elkaar vergelijken enzo. Ik vind tevens de review voor de videokaart belangrijker dan de review over de videochip.

Maar ik vind het best De videokaarten met de beste reviews zijn (voor de 660 Ti deze En voor de HD 7950 deze

Dat wil tevens ook niet alles zeggen. Sommige videokaarten zijn erg goed maar hebben nog nooit een review gehad. Maar verder je hoeft niet bang te zijn. Ik heb nog nooit/zelden een videokaart gezien met een onvoldoende. De meeste zijn voldoende goed of zeer goed.

TIME TO UPGRADE !!!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik zou zelf de Gigabyte 7950 pakken omdat deze de beste/stilste koeler heeft en het beste overklokt daarom. Ook zijn AMD's erg bang for the buck.

Verwijderd

Topicstarter
hydrargyrum schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:33:
Ik zou zelf de Gigabyte 7950 pakken omdat deze de beste/stilste koeler heeft en het beste overklokt daarom. Ook zijn AMD's erg bang for the buck.
Ik ben enkel een leek op het gebied van computers dingen zoals overclocken etc. gaan allemaal veel te ver voor mij ;D

Verwijderd

Dat gaat wel lukken als je view distance niet extreem hoog zet.
Pagina: 1