Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweedehands laptop aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik wil graag voor naast mijn hoofdzakelijke desktop pc een laptop kopen. Gewoon om een keer mee te nemen en om op school mee te werken. Dus voor gebruik van internet, e-mail, YouTube enzovoort. Nou staat er in mijn eigen (vrij kleine) woonplaats een HP Pavilion DV9500 te koop aangeboden. Het betreft een zo goed als nieuwe, de verkoper geeft aan dat de laptop géén één gebruikersspoor heeft; geen krassen beschadigingen niks! Ophalen is geen probleem.

Het is een laptop uit 2008/2009 en het is een 17" model (ja, ik weet dat dit vrij groot is maar ben op mijn desktop ook een 23" scherm gewend). De laptop heeft de volgende specificaties:

2GB RAM
Windows 7 OS
Intel Core 2 Duo T5250 @1.5 GHz
120GB HDD
Webcam, microfoon, bluetooth etc.

Ik vroeg me af of dit een goede laptop is voor een prijs van €150,- Ik ben zelf altijd héél netjes op mijn computers/laptops/gadgets en koop deze dus ook alleen tweedehands in topstaat.

Alle adviezen zijn natuurlijk van harte welkom.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
sounds fishy, een laptop uit 2008-2009 met windows 7 & een cpu die op rank 1139 in de passmark staat (benchmark zegt natuurlijk niet alles, maar geeft wel een algemeen beeld)?
Waarschijnlijk is de resolutie ervan ook nog eens belachelijk laag voor een 17" ;)
Wie weet hoeveel Errors die HDD al heeft (S.M.A.R.T. data).

Persoonlijk zou ik er nooit 150 euro voor geven.

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 14-06-2013 22:05 ]

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:20
Prijs is inderdaad aan de hoge kant, en volgens mij zijn dv9500 laptops niet uitgegeven met windows 7, is die versie wel legaal?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zou gewoon afdingen en extra geld in ram ssd of processor upgrade stoppen :)

oja en vergeet niet de accu+lader te checken!

ora et labora

• flashingst
Wat is precies die error met SMART data? Een nieuwe harde schijf zou altijd nog wel kunnen, die zijn niet zo prijzig. Resolutie is 1440x900 dacht ik. Is naar mijn mening wel een aardige resolutie. Videokaart Geforce 8400m. De prijs is aan de hoge kant omdat de laptop echt in topstaat verkeerd. Uiteraard mag ik hem testen. De laptop is altijd op stroom gebruikt en de accu is dus bijna nieuw. Ik ga de accu wel goed testen.

Laptop werd geleverd met Vista en is officieel geüpgrade naar 7

[ Voor 7% gewijzigd door flashingst op 15-06-2013 00:50 ]

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
flashingst schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:49:
Wat is precies die error met SMART data? Een nieuwe harde schijf zou altijd nog wel kunnen, die zijn niet zo prijzig. Resolutie is 1440x900 dacht ik. Is naar mijn mening wel een aardige resolutie. Videokaart Geforce 8400m. De prijs is aan de hoge kant omdat de laptop echt in topstaat verkeerd. Uiteraard mag ik hem testen. De laptop is altijd op stroom gebruikt en de accu is dus bijna nieuw. Ik ga de accu wel goed testen.

Laptop werd geleverd met Vista en is officieel geüpgrade naar 7
YouTube: Problem z nVidia GeForce 8400M GT CPU w Sony Vaio VGN-FZ31M
YouTube: Acer 7720 + Nvidia 8400M GS

en natuurlijk:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Soldeersel is brak van die serie, dus je videokaart gaat vroeg of laat stuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 15-06-2013 01:15 ]

Verwijderd

Ik wou net zeggen.. een 2e-hands HP uit dat tijdperk. Haast gegarandeerd dat er een GT 8xxx in zit.

Wat dan ook met die videokaart: niet doen. De complete serie, inclusief de desktop en quadro lijn gebaseerd op dezelfde GPU gaat enorm vaak stuk.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
1 spelletje opstarten, en je krijgt waarschijnlijk een lekker geurtje uit je koelroostertje. Blijf weg van de GT 8xxx serie. Ik zou inderdaad even verderkijken, heb je misschien ook andere op het oog? laat het even weten kunnen we daarover verderpraten :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De accu zal ondertussen wel gaar zijn, los van het hier boven allemaal al genoemde. Als je hem specifiek voor buiten huis wil kan je er van uit gaan dat je wel 80-100 euro uit kan geven aan een nieuwe accu.

2e hands netbooks gaan voor niks tegenwoordig, reviewtjes lezen en 1tje pakken met een degelijke accu als het goedkoop moet. Kan je ook een beetje mailen en internetten op school, doe je langer mee op de batterij, en weegt niets voor onderweg.

Mocht het geld niet echt een probleem zijn; Ik heb toevallig net vorige week een 330 euro kostende nieuwe dell inspiron 17 heb opgepikt voor m'n opa, en er zijn best leuke opties in het <400 euro segment; 150 euro voor een 5 jaar oud (bak)beestje is gewoon te gek. Vergelijkbare (specs) laptops welke ik in het verleden heb weg gedaan was ik al blij als ik er richting de 100 euro voor kreeg, en die waren dan ook nog echt 100% in orde (HD Tune, Accuduur, etc)

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
De accu zal inderdaad al wel helemaal versleten zijn. Heel de tijd aan het stopcontact hangen is ook niet goed voor een accu (+ de warmte van de laptop zorgt dat de accu verslijt) Ik heb zelf ook een laptop uit 2008 nu, heeft ook vaak op m'n bureau gestaan, accu heeft waarschijnlijk nog geen 200 volledige cycles gedaan maar het ding werkt nu ook nog maar 15 minuten op accu.

Overschat trouwens niet de prestaties. Een 1.5 Ghz Core 2 Duo vind ik voor gewone dagelijkse zaken al bijna te traag. Om dan nog maar te zwijgen over de 2 gig RAM.

En om nu te investeren in zo'n laptop door een SSD/nieuwe processor / meer RAM is ook een beetje verloren geld, als je voor iets meer een veel betere laptop kan hebben.

• flashingst
Ik ga de laptop niet verdedigen oid, gezien het feit dat hij sterk afgeraden wordt, maar ik heb een keer een tweedehands Sony Vaio gekocht en die had bijna dezelfde specificaties, ook de 8400m gt. Hier heb ik nooit problemen mee gehad en flink wat games op gespeeld. Maar goed ik ga ook verder kijken natuurlijk! De verkoper zegt wel de accu nooit te hebben gebruikt, maar ja dat kan iedereen natuurlijk zeggen want in 2 minuten test je zo'n ding niet...

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

mijn zus heeft een HP dv7, en 2 klasgenoten ook, die doen het allemaal nog. (allemaal c2d, ook rond 2008)
maar als de videokaart het begeeft-> ;w latop, die zit op het moederbord vast en kan je niet los vervangen.

ik heb een acer gehad met ook de 8000 serie, is kapot gegaan, vervangen door een andere acer van het zelfde model,maar met custom videokaart (9650gt.) ben nog altijd erg blij met mn 5920. echt veel waar voor je geld,als je een nieuwe budget laptop koopt ben je veel meer geld kwijt aan een laptop die niet veel beter is dan zon oude.
Thmz159 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:38:
Overschat trouwens niet de prestaties. Een 1.5 Ghz Core 2 Duo vind ik voor gewone dagelijkse zaken al bijna te traag. Om dan nog maar te zwijgen over de 2 gig RAM.

En om nu te investeren in zo'n laptop door een SSD/nieuwe processor / meer RAM is ook een beetje verloren geld, als je voor iets meer een veel betere laptop kan hebben.
daar ben ik het niet mee eens, een nieuwe processor kost amper wat, je het al een 2.1ghz (intel t8100) voor weinig geld.Maar vooral een ssd kan ik aanraden, een ssd kan je gemakkelijk overplaatsen in een andere laptop.En die geeft meteen ook de meeste snelheidswinst. beetje ram erbij. en je hebt weer een leuke laptop.

[ Voor 58% gewijzigd door mrc4nl op 15-06-2013 12:25 ]

ora et labora

• flashingst
mrc4nl schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:25:
mijn zus heeft een HP dv7, en 2 klasgenoten ook, die doen het allemaal nog. (allemaal c2d, ook rond 2008)
maar als de videokaart het begeeft-> ;w latop, die zit op het moederbord vast en kan je niet los vervangen.
Toevallig, mijn zus heeft een HP Pavilion DV6 gehad, was destijds 600€ en is letterlijk 7 keer opgestuurd geweest naar de fabriek. Moederbord kapot, scharnieren kapot, toetsenbord kapot ga maar door... Deze had echter een AMD processor en een HD 4650 als ik het me goed herinner...

Die HP DV9500 vind ikzelf echt een mooie laptop en ik zou hem graag hebben maar als ik dit zo hoor...

• flashingst
Ik had de DV9500 toch gekocht maar heb hem een uur later weer terug gebracht want 17 inch was echt veel te groot! Ik heb nu een HP DV6 1320SD. Intel T4300 @2.1 GHz met een HD4530. 4GB RAM.
Dit voor dezelfde prijs! Veel betere machine volgens mij :)
Pagina: 1