Hulp bij aansluiten videokaart op de voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521597

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb mijn onderdelen binnen van mijn nieuwe pc en ik ben nu bezig met het systeem in elkaar te zetten.
Alleen ik weet niet hoe ik mijn videokaart moet aansluiten. In de handleiding staat niets hierover beschreven.
Het gaat om de gigabyte radeon hd 7950 windforce x3. Die heeft een 8pin en een 6pin aansluiting nodig.
De voeding die ik heb is de xfx 550w pro. Deze heeft de volgende aansluitingen: één 8pin, één 6+2pin, één kabel die uit 2 keer een 4pin bestaat en één 6pin aansluiting. (en nog wel meer, maar dat is niet relevant voor de gpu lijkt mij?)

Welke kabels moet ik nu gebruiken om aan te sluiten? Ik heb al gezien dat die 8pin niet in de gpu past. Dan blijft over de 6+2 en de 6. Of die 4+4 en die 6 pin. Maar ik weet niet zeker of dit de bedoeling is, want dit is pas de eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar zet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
4+4 pin moet op je moederbord voor de voeding van je CPU. De andere 8-pin is een EPS stekker voor moederborden met een extra CPU aansluiting. Op je videokaart komt een 6+2 en 6 pin.

[ Voor 62% gewijzigd door Nielson op 14-06-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:26

Quad

Doof

Er staat op de blokjes van de connectoren trouwens of gpu of PCIe en CPU.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik zie op de 6+2 pcie staan. Die ga ik dan op de gpu zetten. Op die van 6pin zie ik niets staan. Moet die er dan wel in?

Maar ik heb op mijn moederbord ook al de power1 atx stekker zitten. Dat is een 24 pins stekker. Is het dan ook nog nodig dat die 4+4pin op het moederbord komt?

Alvast bedankt voor de hulp Nielson en Quad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-07 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, de 4+4 moet ook op het moederbord, die powered de CPU. En er is maar één vorm van 6-pin, en dat is idd óók PCI-E. Zoals je ziet is 6+2 een andere combinatie geel & zwart dan de 8pin EPS en de 4+4-pin; we hebben hier op GoT regelmatig dat mensen toch videokaarten poef laten zeggen. Zes pin kan gelukkig maar op één manier. Geel = +12V; zwart = 0V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dan heb ik nu dus de volgende situatie:
Op het moederbord die 24pin én de 4+4 pin (heb ook nog een 8pin. moet het dan 4+4 of 8 zijn?)
Op de gpu de 6+2pin én de 6pin

Dit is nu correct?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 521597 op 14-06-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zou moeten werken!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, dan weet ik genoeg!
Ik wil graag iedereen bedanken die mij heeft geholpen met dit 'probleem' :) :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousekraker
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:52
Anoniem: 521597 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:37:
Oke dan heb ik nu dus de volgende situatie:
Op het moederbord die 24pin én de 4+4 pin (heb ook nog een 8pin. moet het dan 4+4 of 8 zijn?)
Op de gpu de 6+2pin én de 6pin

Dit is nu correct?
Volgens de site van XFX heb je de keuze om de 4+4 of de 8 te gebruiken voor op je moederbord. Wat je ook doe, probeer deze 8 pin niet in je gpu te steken. Dat vindt je gpu niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké dan weet ik genoeg. Bedankt dat je het hebt uitgezocht! :)
Pagina: 1