Internet databundel voor korte periode in België op mobiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik ga binnenkort 5 dagen naar België en ik wil daar graag op een "normale wijze" gebruik maken van internet op mijn mobiele telefoon. Hier versta ik onder: veel op internet surfen, regelmatig social media apps checken en misschien af een toe een nummer streamen op Spotify. Ik vermoed dat ik aan 500-700MB genoeg heb.

Ik woon in Nederland en heb de provider Vodafone. Ik heb hun gebeld met de vraag of er mogelijkheden zijn om tegen een fatsoenlijk tarief wat extra data in te kopen. Helaas hebben zij alleen de zogenaamde Alles-in-1 op Reis Dagbundel waarbij je per dag 2 euro betaalt voor 35 MB internet, en betaal je 83 eurocent per MB die erboven komt. Dit reset om 12 uur 's nachts.

Dit is leuk om minimaal bereikbaar te zijn, maar als ik meer wil dan houd het al snel op. Ik heb hier totaal geen verstand van dus ik geef hier misschien een onmogelijke suggestie. Maar ik ben nieuwsgierig of er andere mogelijkheden bestaan buiten Vodafone? Zijn er third-party providers/bedrijven die onder hun instellingen databundels in het buitenland verkopen of iets dergelijks?

Ter info: ik wil mijn SIM-kaart niet vervangen want ik wil bereikbaar blijven onder mijn eigen nummer.

[ Voor 4% gewijzigd door delta1 op 14-06-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:26
Misschien een prepaid kaartje in België halen?
Is er misschien WiFi beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
xares schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:01:
Misschien een prepaid kaartje in België halen?
Is er misschien WiFi beschikbaar?
Ik had net een edit gemaakt aan mijn originele post voordat ik je bericht las, maar een simkaart vervangen is geen optie want ik wil graag bereikbaar blijven op hetzelfde toestel, op hetzelfde telefoonnummer. En internet ook uitsluitend op dezelfde mobiele telefoon.

WiFi is niet tot nauwelijks beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door delta1 op 14-06-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij mobile vikings kun je een prepaid kaart bestellen: https://mobilevikings.com/bel/nl/

Edit: en anders DROAM gebruiken: http://www.droam.nl/

[ Voor 24% gewijzigd door ieperlingetje op 14-06-2013 20:07 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
DROAM lijkt me een ideale oplossing. Bedankt voor de tip! :)

Als er nog mensen zijn met een goedkopere oplossing dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:37
Behalve dat dit prima in het Mobiel internet in het buitenland ervaringen topic past, denk ik inderdaad ook dat een Mifi+Mobile Vikings of Generation Connect kaartje de beste oplossing is. Een mifi nu los aanschaffen via eBay is wellicht heel iets duurder dan een Droam huren maar daar heb je op vakantie ook nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Thanks voor de tips! Ik zal binnenkort een overweging maken.

Nog een aansluitende vraag: Ik ga naar een festival (Graspop) die dagen waar ongeveer 100.000 mensen komen. Ik bedacht me zojuist dat dit waarschijnlijk voor constante overbelasting zal zorgen op de belgische telefoon masten. Met andere woorden: 3g/4g is waarschijnlijk sowieso niet beschikbaar. Kan iemand dit bevestigen? Of zijn er mensen die hier meer over weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In Belgie zijn abonnementen elk moment opzegbaar, dus dat kun je ook prima doen voor een maand. Alleen kom je denk ik niet door de aanmelding met een NL-bankrekening.

Maar er is ook genoeg prepaid, Belgie is beter als Nederland tegenwoordig qua aanbod. Stuk goedkoper geworden en Nederland alleen maar duurder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

delta1 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:04:
Thanks voor de tips! Ik zal binnenkort een overweging maken.

Nog een aansluitende vraag: Ik ga naar een festival (Graspop) die dagen waar ongeveer 100.000 mensen komen. Ik bedacht me zojuist dat dit waarschijnlijk voor constante overbelasting zal zorgen op de belgische telefoon masten. Met andere woorden: 3g/4g is waarschijnlijk sowieso niet beschikbaar. Kan iemand dit bevestigen? Of zijn er mensen die hier meer over weten?
Providers regelen daar meestal wel wat voor. Maar ik zou dan voor Vodafone kiezen; als het ene Belgische netwerk het niet doet dan werkt het andere wel waarschijnlijk. Gewoon met je eigen simkaart. Alleen niet boven die 35 MB per dag komen omdat het dan duur wordt. Ook veel goedkoper dan alle andere oplossingen lijkt me.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zorg anders voor een Fon-accountje. Bij elke Belgacomklant staat een Fon-hotspot. Ik kan zelf op de Telenet en Belgacom hotspots inloggen en heb bijna overal wifi. Kans is wel groot dat het overbelast is natuurlijk met zo'n festival.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Marzman schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:55:
Zorg anders voor een Fon-accountje. Bij elke Belgacomklant staat een Fon-hotspot. Ik kan zelf op de Telenet en Belgacom hotspots inloggen en heb bijna overal wifi. Kans is wel groot dat het overbelast is natuurlijk met zo'n festival.
Ik denk niet dat je midden op een festivalterrein een Fon-hotspot gaat vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:58:
[...]

Ik denk niet dat je midden op een festivalterrein een Fon-hotspot gaat vinden :+
Voor Graspop;
4. Free wifi
Last but not least kunnen festivalgangers hun sociale media zorgeloos updaten in de Metal Plaza, waar gratis wifi te rapen valt. Het overdekt terras biedt plaats aan 2.000 mensen en zal helemaal in een nieuw kleedje gestopt worden, net als de Metaldome.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gratis wifi rapen :D
Anyway, da's geen Fon-hotspot denk ik. En op die plekken even uitkijken als je mail zonder beveiliging ophaalt enzo :)

Pagina: 1