Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430
en dan de fans vervangen door stillere als blijkt dat de meegeleverde teveel lawaai maken.
5700X | RX 6600
TIME TO UPGRADE !!!
Is inderdaad prima, zeker voor dat geld. Kwalitatief merkbaar beter dan de 342/343/344. (Zo goed als) onhoorbaar met stock i5 fan (ivy) en enkel de stock case fan, toevallig ook met een Corsair CX430M. Anders dan dat kom je denk ik uit bij de 200R of de Shinobi.rickboy333 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:02:
Over de Cooler Master Force 500 is men ook heel positief over. Maar de kasten zijn meestal smaakgevoelig. Dus je moet even goed googelen over de stilte van kasten.
Maar als je je echt irriteert aan je Elite 342 zou ik of nog even goed kijken waar dat geluid nu precies vandaan komt en niet op te lossen is met een rustiger fan instelling o.i.d., want verwacht geen wonder-demping uit een relatief eenvoudige cases. Is vervanging van de case echt nodig, misschien toch overwegen een iets degelijkere kast te pakken zoals een Silencio 550 of een 300R misschien?
Zou wel wat zijn maar.. die uitstekende zijkantenPCBaas schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:52:
pricewatch: Cooler Master N200
en dan de fans vervangen door stillere als blijkt dat de meegeleverde teveel lawaai maken.
Te weinig reviews over te vinden. Kan goed zijn maar ik neem dit risico niet.rickboy333 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:02:
Over de Cooler Master Force 500 is men ook heel positief over. Maar de kasten zijn meestal smaakgevoelig. Dus je moet even goed googelen over de stilte van kasten.
Zo'n Shinobi zal ik eens goed naar kijken! Mooi ding! Zo'n Silencio of 300R wordt me dan toch echt weer te duur.Foritain schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:22:
[...]
Is inderdaad prima, zeker voor dat geld. Kwalitatief merkbaar beter dan de 342/343/344. (Zo goed als) onhoorbaar met stock i5 fan (ivy) en enkel de stock case fan, toevallig ook met een Corsair CX430M. Anders dan dat kom je denk ik uit bij de 200R of de Shinobi.
Maar als je je echt irriteert aan je Elite 342 zou ik of nog even goed kijken waar dat geluid nu precies vandaan komt en niet op te lossen is met een rustiger fan instelling o.i.d., want verwacht geen wonder-demping uit een relatief eenvoudige cases. Is vervanging van de case echt nodig, misschien toch overwegen een iets degelijkere kast te pakken zoals een Silencio 550 of een 300R misschien?
Ik twijfel nu vooral tussen de Nexus Thrio 310 en de Bitfenix Shinobi.
Ik had nog gehoord dat de Nexus veel HDD vibration geluid maakt. Ik heb een vrij stille Seagate 7200.14 1TB schijf moet ik me hier nog druk over maken?
Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430
die er ook in 2 andere uitvoeringen zijn> wit-zwart en wit, positief getest door HWI, budgetvriendelijk en USB 3.0
pricewatch: BitFenix Merc Beta is wel zonder USB3.0 op front, maar heb je dat nodig? heb je ook met 2 extra fanslots bovenop (mogelijk iets minder stil)
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
Te weinig reviews ? Hier op tweakers zijn er 2 (+6 beoordelingen). Trouwens meestal worden er geen uitgebreide reviews gemaakt over kasten als je ze vergelijkt met videokaarten en voedingen omdat dit meestal toch smaak gevoelig is.SuperChips schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:00:
Te weinig reviews over te vinden. Kan goed zijn maar ik neem dit risico niet.
Hier en daar zullen wel reviews zijn. Maar geen uitgebreide zoals je vaak ziet bij voedingen en videokaarten.
TIME TO UPGRADE !!!
Wat betreft de HDD kooi, ik heb ze geschroefd. De oranje borgplaatjes zijn echt budget.
Ik weet dat je € 50,00 als eis stelt, maar een tientje erbij heb je zeker meer keus wat je er net bovenuit tilt.
[ Voor 47% gewijzigd door Sa.Tan op 15-06-2013 17:13 ]
Is de HDD kooi verwijderbaar trouwens?Sa.Tan schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:02:
Probeer ook eens te filteren op Intake stof filters, ik weet dat die niet op de Nexus Thrio 310 zitten en vind ik een must.
Wat betreft de HDD kooi, ik heb ze geschroefd. De oranje borgplaatjes zijn echt budget.
Ik weet dat je € 50,00 als eis stelt, maar een tientje erbij heb je zeker meer keus wat je er net bovenuit tilt.
En ik kan kan geen filter in de PWW vinden met intake fan filters
[ Voor 6% gewijzigd door SuperChips op 16-06-2013 11:35 ]
Ik heb de filters hier gevonden in pricewatch onderNexus fan filter 120mm. Die wordt buiten de kast, achter het front gemonteerd. Hou er wel rekening meedat dit ook echt een budget kast is.
[ Voor 18% gewijzigd door Sa.Tan op 16-06-2013 15:07 ]
http://nl.hardware.info/r...eview-goedkoop-onderkomen
Deze kast koelt toch gewoon erg goed. En (de versie met fans in ieder geval) is ook mooi stil. De fans zijn niet zo'n probleem aangezien ik nog 3 fans heb liggen: 1 Nexus PWM fan en 2 vrij slechte fans van de Elite 342 behuizing. Deze fans zou ik graag willen gebruiken op 7V. Maar hoe verlaag je het voltage van zo'n fan? Moet daar een fancontroller aan de pas of kan je dat met wat mobo truukjes voor elkaar krijgen.
Je kunt ook een diode tussen de plus solderen.
De keus van jou kast, goed, maar geen USB 3.0 front aansluiting.
Tip: er komt nieuwe van Corsair, Carbide 330r. Lijkt mij ook een kast voor jou, met de wetenschap van degelijkheid en stevigheid. Verwisselend scharnierend (links rechts) en wat ik begrijp, Alu deur.
Wanneer ik nieuw moest wist ik het wel.
[ Voor 46% gewijzigd door warhamstr op 17-06-2013 16:54 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Die Carbide: schitterend maar die gaat duuuuuur worden. Met hoger budget zou ik die inderdaad pakken, maar ja... budget. De Rebel 9 Pro Economy heeft inderdaad geen USB 3.0. Jammer de versie met window heeft dat wel, maar ik wil geen windowSa.Tan schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:49:
Nieuwe moederborden wel en anders een fan controller, die gebruik ik. Y splitter erop en je bediend alles, met warm weer iets hoger en een rustige avond iets lager en heerlijk stil.
Je kunt ook een diode tussen de plus solderen.
De keus van jou kast, goed, maar geen USB 3.0 front aansluiting.
Tip: er komt nieuwe van Corsair, Carbide 330r. Lijkt mij ook een kast voor jou, met de wetenschap van degelijkheid en stevigheid. Verwisselend scharnierend (links rechts) en wat ik begrijp, Alu deur.
Wanneer ik nieuw moest wist ik het wel.
Even wat 7v adaptertjes maken
http://www.techpowerup.com/articles/other/137
pricewatch: Scythe Kaze Station II
Heb je ook nog weer USB3 en fan contollers.