Toon posts:

foutmelding pcmcia netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: een Wisecom pc400 pcmcia kaart instaleren. Ik vermoed dat dit hem is, het exacte type is nergens op het kaartje terug te vinden, en op hun site is dit de enigste die ze gemaakt hebben.
Dit is de volgende melding uit /var/log/messages
eth0: smc91c??? rev 13: io 0x100, irq 3, hw_addr FF:FF:FF:FF:FF:FF
Het kaartje werkt onder windows wel goed, dus een echt hardware defect kan ik uitsluiten.

Iemand een goed idee ???? Na 4 dagen speuren krijg ik langzamerhand de neiging om de Distributie als onderzetter te gaan gebruiken
:(

Verwijderd

Welke kernel?
De rden warom ik het vraag is, dat sinds kernel 2.4.X er ook support in de kernel zelf zit voor pcmcia kaartjes.

Ik heb bij mij support in de kernel zelf helemaal uit moeten zetten en vervolgens zelf pcmcia-cs moeten installeren.
Zie ook (uit m'n hoofd) pcmcia-cs.sourceforge.net of www.sourceforge.net/projects/pcmcia-cs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kernell 2.2.14-5.0 (RH 6.2) disributie... Die nieuwe kernell is wellicht wel de oplossing, maar ik heb nog niet de ervaring kennis om dit vlot te doen

Verwijderd

Heb je al eens op die sites die ik gaf gekeken of de kaart ondersteund werd?
Heb je verder de laatste rpm geinstalleerd staan? (Vast niet aangezien je nog een tamlijk oude kernel draait).

Tja er zit denk ik toch maar 1 ding op.
Kernel up daten en ook pcmcia-cs updaten
Of een nieuwere versie van RH eroverheen zetten (aangenomen, dat jouw pcmcia-kaartje niet wordt ondersteund door de versie die je nu gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ga kijken of ik die nieuwe ergens vandaan kan toveren... overigens zou dit kaartje wel ondersteund moeten worden.