Toon posts:

GTX 660 TI SLI of GTX 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste dit is men systeem,

cpu: pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed

gpu: pricewatch: MSI N660Ti PE 2GD5/OC

psu: pricewatch: XFX PRO650W

mobo: pricewatch: MSI Z77A-G45

Nou zit ik zwaar in de knoop en heb ik geen idee wat te doen.

Ofwel een 2de 660 ti kopen en sli

ofwel een gtx 770 kopen.

Het probleem is dat ik geen nieuwe voeding wil en ik weet niet of men voeding een sli aankan want men cpu draait al op 4,4 ghz en men ram/mobo en grafische kaart zijn ook al licht overclockt.

Wat denken jullie hiervan, zou ik het me riskeren die sli of toch maar iets meer uitgeven voor de 770?
En wat zou de beste performance geven ?

Bedankt allen!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Bad Brains

<(0.o)>

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:18:

Nou zit ik zwaar in de knoop en heb ik geen idee wat te doen.
Explain.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Topicstarter
Ofwel een 2de 660 ti kopen en sli

ofwel een gtx 770 kopen.

Het probleem is dat ik geen nieuwe voeding wil en ik weet niet of men voeding een sli aankan want men cpu draait al op 4,4 ghz en men ram/mobo en grafische kaart zijn ook al licht overclockt.

Wat denken jullie hiervan, zou ik het me riskeren die sli of toch maar iets meer uitgeven voor de 770?
En wat zou de beste performance geven ?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Jouw voeding kan makkelijk een tweede 660 Ti aan, ook met lichte overkloks op de videokaart. 2x 660 Ti is beter dan een 770, dus de keuze is makkelijk denk ik. Meestal is het zo dat als je binnen een jaar niet voor SLI gaat dat het er dan helemaal niet meer van komt, en je staat nu voor de keuze. De rest van je systeem kan ook prima een tweede kaart aan dus ik voorzie geen problemen :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik dacht net aan bottlenecks zou ik hier geen last van krijgen bij die sli?

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Buiten de standaard multi-GPU bottlenecks niet lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ga het dan toch riskeren voor de 660ti sli hoop enkel dat dit geen problemen gaat geven met men voeding.

Verwijderd

Topicstarter
op veel sites staat er minimum 700watt.
Here is Guru3Ds power supply recommendation:

GeForce GTX 660 Ti - On your average system the card requires you to have a 450~500 Watt power supply unit.
GeForce GTX 660 Ti SLI - On your average system the cards require you to have a 700 Watt power supply unit as minimum.

:s

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:05:
op veel sites staat er minimum 700watt.
Here is Guru3Ds power supply recommendation:

GeForce GTX 660 Ti - On your average system the card requires you to have a 450~500 Watt power supply unit.
GeForce GTX 660 Ti SLI - On your average system the cards require you to have a 700 Watt power supply unit as minimum.

:s
Dan gaan ze uit van noname voedingen die nooit hun maximale vermogen stabiel en langdurig kunnen leveren.
Jouw XFX voeding komt als het goed is van seasonic vandaan en zo geen probleem hebben om 650 en zelfs meer te leveren.
Daarnaast gebruiken twee 660ti's an sich nooit meer dan 350 watt zelfs met milde overklok. tel nog een 200 watt voor de rest van je systeem en je zit er nog zeker 100 watt binnen de specs van je voeding.
Enige wat je moet checken is of je genoeg 6/8 pins aansluitingen op je voeding hebt om sli 660ti's te draaien.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een 660ti verbruikt tijdens het gamen maar 150W.
De rest van het systeem verbruikt tijdens het gamen maar 100W.
Dan zit je op 400W (piekmeting).
Wil je ook nog gaan overklokken en stresstesten komt daar misschien 100-150W bij, een goede 550W zou dan al voldoende moeten zijn, de XFX 650 voldoet ruimschoots.
Hij heeft ook 4 pcie power stekkers, dus dat komt goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan is de keuze gemaakt, allemaal bedankt!
Pagina: 1