Game PC tussen de €1000 - 1400

Pagina: 1
Acties:

• Cerci
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo Tweakers,

Binnenkort zal ik een nieuwe game pc aanschaffen en graag zal ik nog jullie mening willen hebben over de componenten die ik heb gekozen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen, het zal niet op een extreem hoge resolutie hoeven maar 1900x1200 zou ik toch wel fijn vinden met een goede FPS.
Hiernaast zal mijn vriendin er ook af en toe achter zitten voor school en dan voornamelijk met Photoshop bezig zijn.
Ik zelf "speel" nog vaak met vmware/ VirtualBox (vandaar het 16gig geheugen).
Hoofdzakelijk zal het gamen zijn en ik zal ook de CPU gaan overclocken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 - 1400

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem mijn muis en toetsenbord mee en ook zal ik mijn monitor meenemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb niet echt een voorkeur maar aangezien ik de game PC voor lange termijn wil gebruiken wil ik er wel alleen A merken in.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee maar ik zal proberen toe te lichten waarom ik deze componenten heb genomen en waar ik wellicht nog over twijfel.

CPU - Ik heb de Intel Core i5 3570K Boxed gekozen omdat ik het veel heb voorbij zien komen op het forum als er gegamed op gaat worden en ook overgeclockt. Zover ik ook uit de andere Topics heb gehaald zal een i7 niet nodig zijn aangezien deze hyperthreading zal hebben en dit niet word ondersteunt met gamen.

Mobo - Ik heb voor MSI Z77A-G45 GAMING mobo gekozen omdat het wel voldoet aan de eisen die ik heb en daarnaast vind ik het mobo er ook erg mooi uitzien. Ik weet dat ik het hele "speciaal voor gamers" verhaal met een korrel zout moet nemen maar na heel veel mobos te hebben bekeken valt deze toch het meest in de smaak. (al zal ik natuurlijk open staan voor alternatieven :*) )

Videokaart - Ik heb voor de Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB gekozen omdat ik een aantal reviews heb gelezen op Guru3d en ik erg tevreden ben over de resultaten die de kaart neerzet op de resolutie waar ik graag op wil gamen. Naast de resultaten komt de review ook naar voren dat de cooler goed zijn werk doet en ook niet al te veel geluid maakt.
Ik heb nog wel een vraag die ik 1 2 3 niet zo snel beantwoord kreeg...er is van deze kaart ook een 4GB variant, is het beter voor mij om daar voor te gaan omdat die meer "Future proof is" of zal het extra geheugen alleen op hogere Resolutie verschil gaan maken ?

Geheugen - Ik heb voor Corsair Vengeance LP gekozen, daar heb ik niet een bijzondere reden voor wel omdat het low profile is om zo conflicten met de CPU cooler te voorkomen.
De 16 gig heb ik boven al uitgelegd ivm vmware/virutalbox

Voeding - Over de voeding heb ik nog wel enige twijfel, niet of die goed of slecht is maar mss wel wat overkill.
Ik heb een modulaire voeding gekozen zodat ik wat cable management kan toe brengen in me kast.
Wellicht dat iemand nog wat kan toevoegen over me huidige voeding ? Vodoende of overkill ?

SSD - Ik heb voor de Samsung 840 PRO 256GB gekozen omdat de SSD als winnaar uit veel reviews komt, hij is wat prijzig maar dat heb ik er wel voor over. Hier komt natuurlijk windows op en me games en de standaard programma`s.

HDD - Spreekt voorzich, is eigenlijk puur voor opslag van films/muziek etc.

PC kast - zoals je ziet staat die er nog niet tussen, ik ben hier namelijk nog niet helemaal over uit..

Ik hoop een redelijk beeld te hebben geschetst over wat ik zoek en wil.
Bedankt alvast voor de input !

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI Z77A-G45 GAMING€ 127,50€ 127,50
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 359,90€ 359,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,39€ 54,39
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,20€ 25,20
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 117,40€ 117,40
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,45€ 14,45
1be quiet! Pure Power L8 630W€ 75,60€ 75,60
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 197,95€ 197,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.172,29

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

De nieuwe generatie is uit. Het is dus eig. zonde om de vorige generatie hardware te kopen, nu die prijs nog relatief hoog is. Wellicht is 2e hands nu goed spul van de vorige generatie te vinden, maar ik denk dat je toch nieuw spul wilt. Je hebt het budget ervoor.

Je set-up is niet slecht, het is nu niet de beste optie, omdat er dus die nieuwe generatie uit is. Dan is alles wat je van een tijdje terug hebt gelezen niet meer heel erg van belang, de beste keuzes verwisselen voortdurend.

Dan kom je hier op uit:"
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 209,95€ 209,95
1MSI Z87-G45 Gaming€ 138,50€ 138,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 94,-€ 94,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,80€ 15,80
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 86,95€ 86,95
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,60€ 141,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,24

SSD: Aangepast, deze biedt betere prijs/prestatie. Is een stuk goedkoper, in de praktijk merk je geen verschil.

RAM: Goedkoper en betere specs, dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.

Voeding: A merk voeding, is wel een erg goede. Kan goedkoper: pricewatch: Seasonic M12II 520W
Die ene is zuiniger en stiller en modulair. De M12 die hier gelinkt is is ook al stil genoeg, wel iets minder zuinig, dat 2 euro per jaar zal schelen, in energie kosten xD, en is niet modulair.

Moederbord en CPU: De 4e generatie variant (jij hebt de 3e generatie) Heb wel weer jouw moederbord gekozen. Echter prijs technisch gezien kan je beter deze nemen: pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3

我的名字是Mirno

Verwijderd

mirno schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:41:
De nieuwe generatie is uit. Het is dus eig. zonde om de vorige generatie hardware te kopen
Precies. Als je dat 1 maand geleden had gezegd op deze forum zou je worden aangevallen door armstoel experts hier hoe het zonde is om een tientje of 2 meer te betalen voor de nieuwe generatie. Die zijn nu stil eindelijk ;)

Goeie build heb je bijmekaar gesprokkeld, maar die Plextor SSD moet echt weg. De Samsung Pro van OP is sneller en betrouwbaarder en ze hebben doen ook niet moeilijk met garantie zoals Plextor. 30 Euro duurder maar dan heb je ook wel beter spul op alle gebieden.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:27:
[...]

Precies. Als je dat 1 maand geleden had gezegd op deze forum zou je worden aangevallen door armstoel experts hier hoe het zonde is om een tientje of 2 meer te betalen voor de nieuwe generatie. Die zijn nu stil eindelijk ;)

Goeie build heb je bijmekaar gesprokkeld, maar die Plextor SSD moet echt weg. De Samsung Pro van OP is sneller en betrouwbaarder en ze hebben doen ook niet moeilijk met garantie zoals Plextor. 30 Euro duurder maar dan heb je ook wel beter spul op alle gebieden.
Nog steeds niet helemaal stil hoor. Niet als het op de 3350P aankomt tenminste, want die is nog steeds heel scherp geprijsd.

Wat betreft de SSD: minder betrouwbaar is echt onzin, ze vallen net zo weinig uit als die van Samsung. Sneller zijn ze wel op papier, maar in de praktijk ga je er echt niets van merken. Garantie is een zaak van de winkel waarbij je hem besteld hebt, niet per definitie tussen jou en de fabrikant.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Die plextor is gewoon een Prima SSD hoor. Beter dan een gewone samsung 840. Die voor hetzelfde geld geprijsd is.
Deze plextor heeft nooit echt een doorbraak gehad, omdat deze even goed was als de samsung 830 en de crucial m4. Alleen de Plextor was altijd een stuk duurder, waardoor deze niet erg aantrekkelijk was.

Nu is deze erg afgeprijsd en het is een erg betrouwbare en snelle SSD. Heb hem zelf ook.
Wat prijs betreft zijn deze gelijk: pricewatch: Samsung 840 series 250GB
Alleen de plextor is dan gewoon de snellere en betrouwbaardere optie.

我的名字是Mirno

• Cerci
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
mirno schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:41:
De nieuwe generatie is uit. Het is dus eig. zonde om de vorige generatie hardware te kopen, nu die prijs nog relatief hoog is. Wellicht is 2e hands nu goed spul van de vorige generatie te vinden, maar ik denk dat je toch nieuw spul wilt. Je hebt het budget ervoor.

Je set-up is niet slecht, het is nu niet de beste optie, omdat er dus die nieuwe generatie uit is. Dan is alles wat je van een tijdje terug hebt gelezen niet meer heel erg van belang, de beste keuzes verwisselen voortdurend.

Dan kom je hier op uit:"
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 209,95€ 209,95
1MSI Z87-G45 Gaming€ 138,50€ 138,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 94,-€ 94,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,80€ 15,80
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 86,95€ 86,95
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,60€ 141,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,24

SSD: Aangepast, deze biedt betere prijs/prestatie. Is een stuk goedkoper, in de praktijk merk je geen verschil.

RAM: Goedkoper en betere specs, dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.

Voeding: A merk voeding, is wel een erg goede. Kan goedkoper: pricewatch: Seasonic M12II 520W
Die ene is zuiniger en stiller en modulair. De M12 die hier gelinkt is is ook al stil genoeg, wel iets minder zuinig, dat 2 euro per jaar zal schelen, in energie kosten xD, en is niet modulair.

Moederbord en CPU: De 4e generatie variant (jij hebt de 3e generatie) Heb wel weer jouw moederbord gekozen. Echter prijs technisch gezien kan je beter deze nemen: pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3
Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik heb me idd verkeken op de nieuwe generatie cpu die er is, dit lijkt me dan ook zeker de betere keus.

Die plextor SSD zie ik ook wel zitten, heb er net het 1 en ander over gelezen en doet idd niet veel onder aan de succesvolle samsung reeks.

Nog een vraagje over het geheugen, kan niet direct zien of dit Low profile is? Of is dit geheugen zowiezo al wat laag ?

Voor de voeding wil ik wel wat meer neerleggen dat is geen probleem aangezien het toch wel een belangrijk en betrouwbaar onderdeel van de PC is en moet zijn.

Mobo`s die je neergezet hebt ben ik nog even aan het vergelijken, de Gigabyte is ook zeker een goede keuze

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Nieuwe generatie heeft USB 3.0 standby bug.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 02:04:
Nieuwe generatie heeft USB 3.0 standby bug.
En dit heeft invloed op de discussie omdat? Beetje toelichting kan geen kwaad, dus bij deze:
Als je je PC in slaapstand zet (volgens mij gebeurt dat met desktops niet heel vaak bij de meeste mensen, zeker niet met een SSD) kan het voorkomen dat je aangesloten USB3 apparaten niet meer worden herkend nadat je je PC uit slaapstand haalt. Even reconnecten is dan genoeg om dat te verhelpen. Dit betreft dus alleen de slaapstand en alleen USB 3.0 apparaten.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Pagina: 1