Opzoek! Extern digitaal versterkertje.

Pagina: 1
Acties:

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09-2025
Oke mensen, ik ben opzoek naar een vreemd appraatje, ik heb eigenlijk geen weet of deze bestaat.
Misschien kunnen jullie mij helpen.

Edit;

Simpeler: Ik ben opzoek naar een goedkope receiver die een Spdif dolby signaal kan omzetten naar front, rear, center/sub ( 3,5mm jack) Signaal.

[ Voor 48% gewijzigd door j0ren op 14-06-2013 17:57 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaat het nou om de omzetting naar 5.1 onversterkt, of moet ie ook versterken?
In het eerste geval ben je op zoek naar een DAC met analoge 5.1 output. Die zijn er wel, maar daar mag je je portemonnee voor trekken.
In het tweede geval ben je met een willekeurige goedkope 5.1 receiver klaar. Heb je ook geen versterking meer nodig. Waarom trouwens dat 3,5mm jack signaal :? Moet je speakers van een logitech setje aansturen ofzo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• j0ren
Dat laatste ja. Wil er logitech setjes aan hangen.
Opzich geven die namelijk prima geluid, en prima bass.
Wil ik een set met spdif ingang ben ik minimaal 300euro verder of moet zelf een set samenstellen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SPDIF optisch of coaxiaal? Klein verschilletje slechts.

Deze misschien?

• j0ren
Ja, dat is precies wat ik zoek! Dank.
Opzich nog wel prijzig, ik ga er eens over nadenken.
Eerst even uitvogelen of mijn Tv decoder nog het een ander 5.1 uitstuurt, anders heb ik er weinig aan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo'n logitech setje heeft een actieve sub. De speakerpluggen die aan de speakers zitten kun je in principe afknippen en dan de losse draadjes aan een normale receiver hangen. Blijft over: de aansturing van je sub.
Aangezien de meeste beetje receivers over een subwoofer pre-out beschikken zou je die ook gewoon aan moeten kunnen sturen, al dan niet met een verloopje van tulp naar 3,5mm :)

Question: welke Logitech set heb je?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1