Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbru
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 08:45
Ik ben opzoek naar een nieuwe home cinema set om de huidige 5.1 te vervangen. Op dit moment staat er een dvd speler, welke met een kabel naar de subwoofer gaat waar vervolgens alle boxen op aangesloten zijn. Hierdoor kan ik dus de subwoofer niet meer hergebruiken, maar de overige speakers wel. Ik zoek een a/v receiver waarop de huidige aparatuur aangesloten kan worden, zodat alles goed samenwerkt.

Huidige aparatuur:
Samsung UE40es7000
Humax iHDR 5050c
DVD speler met scart aansluiting

Nu was mijn bedoeling een onkyo HT-S4505 aan te schaffen zodat alles in een keer klaar was. De dvd speler zal dan op de tv aangesloten blijven en doormiddel van HDMI ARC zijn geluid terug geven.

Een andere oplossing zou zijn een losse receiver (Onkyo TX-SR313) met een losse subwoofer (Jamo Sub 210), geld voor de overige boxen zal er dan echter niet meer zijn, maar daar zou ik in het begin de oude boxen natuurlijk voor kunnen gebruiken. Zaken als spotify en internet heb ik niet nodig op een receiver, dat kan de tv prima en dan zijn de meeste receivers met een losse subwoofer toch vaak vrij duur en ik vraag mij af of ik dit verschil ga horen.

Het systeem wordt vooral gebruikt om films te kijken, echter zal er ook met regelmaat naar muziek worden geluisterd.

[ Voor 9% gewijzigd door kbru op 14-06-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hebben we het over een budget van 300 of 3000 euro? ;)
Onkyo maakt best leuk spul, maar afhankelijk van je totale budget kan een andere optie veel beter bij je passen.
Sowieso geldt: dit soort dingen nooit kopen zonder eerst te gaan luisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)