Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fout wanneer ik een nieuw domein maak in een bestaand forest

Pagina: 1
Acties:

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 22:56

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Topicstarter
Hey,
Ik zit met een probleem. Ik heb een bestaand ad domein. Zandweg28.nl. Ik heb hier gister een 2e domein aan toegevoegd in een andere tree. Dat ging prima totdat alles helemaal fout ging. Ik moest het 2e domein verwijderen van de eerste via dcpromo. Dat lukte niet dus heb ik het geprobeerd met het commando /force. Uiteindelijk domein verwijderd. Nu wil ik het domein weer toevoegen maar nu heb ik een foutmelding midden in het aanmaken. Wie o wie kan mij helpen?

Groeten,
Tim

https://skydrive.live.com...&authkey=!AJg8lKQg47TVqqc

[ Voor 9% gewijzigd door CrociStrike030 op 14-06-2013 17:13 ]

Morgen gratis bier!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De /force switch is niet zo netjes om te gebruiken. Je hebt goede kans dat er nu metadata is achtergebleven van je verwijderde domein en/of de verwijderde domain controller. Ik zou eens eerst een clean-up doen.

• CrociStrike030

CrociStrike030

Topicstarter
Metadata cleanup heb ik al 10 keer gedaan. En alles wat eromheen zit

Morgen gratis bier!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Timmm030 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:10:
Dat ging prima totdat alles helemaal fout ging.
  • En wat ging er fout?
  • Welke foutmelding verscheen?
  • Wat werkte wel/niet?
  • Wat stond er in de eventlogs?
Met deze info kan niemand bepalen wat er gebeurd is, en wat nu de oorzaak van je probleem is... Kortom, leg nu eens duidelijk uit wat er speelt, wat er gebeurd is en wat er in de diverse logs verschijnt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CrociStrike030

CrociStrike030

Topicstarter
Ik weet de fout niet precies. Niks werkte meer op de domaincontroller van het domein hondac50.nl Ook kon ik hem niet verwijderen via dcpromo. Alleen met de switch /force. Als jullie wat info willen kan ik die erbij zetten. Ik heb net een ander domein toegevoegd en dat werkte wel gewoon. Het is dus puur als ik het domein HondaC50.nl toevoeg aan mijn bestaande Zandweg28.nl domein. Welke logs wil je precies zien?

Morgen gratis bier!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Timmm030 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:43:
Welke logs wil je precies zien?
Eigenlijk wil ik deze logs niet zien... Ik wil graag dat je zelf de logs doorneemt en kijkt of je errors kunt vinden... ;)

Het enige wat we nu weten is dat je een dcpromo gedaan hebt op een omgeving waarvan bij ons de configuratie en instellingen compleet onbekend zijn. Daar ging "iets" mis mee en dat heb je met "de botte bijl methode" opgelost. Nu probeer je weer "iets" en gaat het weer fout...

Daar kunnen we niet zo heel veel mee natuurlijk. Begin eens met basic troubleshooten op die omgeving. Staan er uberhaubt errors in je eventlogs? Controleer je complete inrichting eens (bv. met DCDIAG of de AD replication status tool)...

Als dat allemaal goed blijkt te zijn, kun je DCPROMO eens starten. En controleer bij een failure gewoon de logfiles die aangemaakt worden.. http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc961809.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CrociStrike030

CrociStrike030

Topicstarter
Oke dank je wel. Ik ga er naar kijken. Als ik wat weet zal ik het posten

Morgen gratis bier!

Pagina: 1