Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 15:03
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone. Ze heeft op dit moment een HTC One X, maar die vindt ze te groot. Daarbij komt dat het ding een keer gevallen is, en nu niet meer helemaal lekker werkt (scherm gaat soms niet aan als ze gebeld wordt). Wat in een nieuwe telefoon vooral belangrijk is, is de camera, die moet gewoon erg goed zijn. Het scherm mag niet groter zijn dan 4,3 inch. Ze is nu al drie jaar gewend aan Android met HTC Sense, om voor mezelf de functie van vraagbaak te besparen geniet die combinatie mijn voorkeur, zij zegt dat het haar niet zoveel uitmaakt.

Ondertussen heb ik een lijstje gemaakt met wat toestellen:

iPhone 4S
+ Goede camera
- relatief oud toestel, waarschijnlijk levert iOS7 al een performance hit op, later updates zullen het toestel alleen nog maar langzamer maken

iPhone 5
+ Goede camera
- duur

HTC One S
+ Bekende interface
- De camera is goed, maar voor iemand die de iPhone camera in gedachten heeft, haalt ie het net niet (zoals de HTC One X het voor mijn vriendin eigenlijk ook net niet is)

Samsung Galaxy S4 mini
Is op komst, maar ik weet nog niet precies wat de specs zijn. Misschien dat die wel helemaal voldoet?

Opmerkingen over dit lijstje zijn van harte welkom, aanvullingen ook. Zo heb ik vanwege mijn eigen onwetendheid nog geen enkel Windows Phone 8 toestel op. Overigens is een iPhone 5 duur, maar niet perse buiten budget. Als een duur toestel zonder twijfel de beste keus is, dan is dat qua budget haalbaar.

Wie biedt?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Hmm, grappig. Ik vind de camera van de One S/One X beter dan die van de iPhone 4s en ik heb ze alledrie gehad. Mijn keuze van deze toestellen zou de One S zijn, daar heb ik hele goede ervaringen mee.

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:20
Nokia PureView 808? "4 scherm en een uitstekende camera!

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik mis Sony toestellen in je lijstje (daar denk ik als eerste aan bij Camera en Android combi). De Xperia V is met 13 Mp camera, 4,3 inch scherm en waterdicht mogelijk iets van je gading?
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_v-4958.php

• swbr
ik.ben.iemand. schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:36:
Nokia PureView 808? "4 scherm en een uitstekende camera!
Ik snap de suggestie, maar de camera is ook weer niet het enige dat goed moet zijn. Als ik mijn vriendin Symbian adviseer dan ga ik gegarandeerd ruzie krijgen na twee weken ;)
swhnld schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:05:
Ik mis Sony toestellen in je lijstje (daar denk ik als eerste aan bij Camera en Android combi). De Xperia V is met 13 Mp camera, 4,3 inch scherm en waterdicht mogelijk iets van je gading?
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_v-4958.php
Dat is bewust. Sinds het rootkit debacle heb ik geen cent meer uitgegeven aan Sony spullen, en dat blijf ik zo lang mogelijk volhouden.

Gisterenavond heb ik het er nog eens een keer met haar erover gehad, en ik denk dat het toch de iPhone 5 gaat worden. Ze blijft er van overtuigd dat die de beste foto's maakt. Het is een vrouw, dus perceptie wint het vaak van de ratio. Daarbij komt dat een iPhone natuurlijk helemaal geen slechte telefoon is, dus eigenlijk voldoet die wel in alle opzichten aan de eisen. Als ik haar iets anders ga adviseren, dan staat ze daar vanaf het begin al sceptisch tegenover, dat ga je met de beste camera van de wereld niet 1-2-3 omdraaien. Vrouwen...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Pas wel op, mijn vrouw had haar iPhone 4S net een paar maanden toen het nieuwe model uitkwam, en toen was ze boos op mij dat ik haar niet had laten wachten er op...
Volgens mij wordt er nu een opvolger voor de 5 verwacht, dus neem dat mee...

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 17:36
Je zou kunnen wachten op de HTC One Mini (720p scherm!).
Die heeft natuurlijk ook HTC Sense en is een heel stuk goedkoper dan de iPhone 5, ook bij launch.
En het draait Android natuurlijk, maargoed het opensource/rooten verhaal gaat hier niet als voordeel op gok ik zo :P

• swbr
Het ziet er naar uit dat de HTC One mini dezelfde ultrapixel camera krijgt als de HTC One, dus die valt af. Opvolger van de iPhone heb ik meegenomen, maar de huidige telefoon is echt niet meer lekker, dus er moet snel een nieuwe komen.

Pagina: 1