Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor schrijven en onderzoek.

Pagina: 1
Acties:

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Hallo,

Momenteel bezit ik een acer aspire, spijt dat ik hem ooit gekocht heb, het toetsenbord is ruk en totaal niet fijn voor mijn vingers. Ik heb namelijk reuma, en de pijn schiet flink in mijn vingerkootjes van dit toetsenbord. Wat ik dus zoek en erg belangrijk vind is een laptop met een prettig toetsenbord. Eentje die goed aanvoelt, en die niet zo crappy als mijn acer aspire is.

Verder mag hij ook niet te langzaam zijn, want waar geschreven wordt, wordt ook onderzoek gedaan. Dus het internet wordt ook afgestruind naar belangrijke informatie bv hoe de kinderbescherming werkt etc, al deze informatie die wordt vergaard moet worden opgeslagen, dus plaats is ook redelijk belangrijk.

Beeldscherm moet ook prettig zijn, de batterij duur maakt mij minder uit, gezien ik niet veel reis maar vooral rustig thuis schrijf. En als ik ergens heen ga is er vast stroomt!

Mijn budget gaat tot 500 euro, iets erover mag natuurlijk ook. Maar goed ik heb wel graag veel bang voor mijn buck, zoals ze dat zeggen. Grote, gewicht, accuduur dat kan me allemaal geen barst schelen!

Zelf kom ik nogal vaak uit op een Lenovo thinkpad, maar deze kunnen duur zijn althans hun flagship is prijzig. Of de niet flagship laptops van hun ook goed zijn weet ik niet.

De Vaio heeft alleen een goed toetsenbord als je al wat duurder gaat zitten geen idee hoe duur dat dat is, ik ben een leek.

De Toshiba satelite series lijken me prima, maar ik las dat hun toetsenbord niet zo goed is....

Dus ik zit een beetje vast, je hebt natuurlijk ook nog hp etc. Maar ik heb er echt weinig verstand van.

[ Voor 21% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 14-06-2013 16:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor toetsenbord heb je er nu opzitten? Ik vind de chiclet keyboards die bijv MSI erop heeft zitten erg fijn tikken, maar ik kan natuurlijk niet oordelen hoe het is om daarop te werken als je reuma hebt.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Een apart toetsenbord voor je laptop is misschien ook een optie voor thuis, als je daar de plaats voor hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 14-06-2013 16:18 ]

LootBoxSurvivor

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:16:
Wat voor toetsenbord heb je er nu opzitten? Ik vind de chiclet keyboards die bijv MSI erop heeft zitten erg fijn tikken, maar ik kan natuurlijk niet oordelen hoe het is om daarop te werken als je reuma hebt.
http://www.notebookcheck....1425_i_228951_sz_1_05.jpg

Zoiets, chiclet keyboards heb ik nog nooit van gehoord wat ik nu heb zijn gewoon toetsen. Die een beetje naar boven zweven en als je erop drukt raken ze zo'n plastic zwart ding wat dan de toets invoert.
SmokingCrop schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:18:
Een apart toetsenbord voor je laptop is misschien ook een optie voor thuis, als je daar de plaats voor hebt?
Dat werkt niet erg fijn, en ik hou werk en prive liever gescheiden. Dus de laptop gaat echt alleen gebruikt worden voor schrijven en onderzoek doen, ik wil geen onzin erop geen skype niets.

[ Voor 25% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 14-06-2013 16:38 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:37:
Dat werkt niet erg fijn, en ik hou werk en prive liever gescheiden. Dus de laptop gaat echt alleen gebruikt worden voor schrijven en onderzoek doen, ik wil geen onzin erop geen skype niets.
Waarom zou een keyboard eraan betekenen dat je onzin op je notebook moet installeren?

Ik denk eerlijk gezegd dat een los (mechanisch) keyboard voor het typen een ideale oplossing zal zijn.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:41:
[...]

Waarom zou een keyboard eraan betekenen dat je onzin op je notebook moet installeren?

Ik denk eerlijk gezegd dat een los (mechanisch) keyboard voor het typen een ideale oplossing zal zijn.
Oh omdat de laptop die ik nu heb, er staat onzin op, of nouja onzin. Recreatief gedoe, skype, en allemaal andere programma's. Nu heb ik er ook aan gedacht een desktop te installeren puur voor het schrijven. Een desktop is degelijk maar ik kom er maar niet uit. Ik wil in ieder geval puur iets voor schrijven en onderzoek.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar wat heeft dat met een keyboard te maken?

LootBoxSurvivor

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:45:
Maar wat heeft dat met een keyboard te maken?
Dat ik dus niets heb om het keyboad op aan te sluiten dat blanco is. Overigens werkt een keyboard met een laptop helemaal niet fijn. Dan staat de laptop een meter van je af en zit je daar met een keyboard. Of je moet al een draadloos keyboard kopen maar daar heb ik het ook niet op. Zeker omdat ik vaak op de bank zit/lig met mijn laptop dat gaat hem niet worden met een keyboard.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:48:
[...]

Dat ik dus niets heb om het keyboad op aan te sluiten dat blanco is.
Maar dat is een kwestie van 't ding een keer leeggooien.

Maar als je geen los keyboard wilt, kijk dan eens naar een notebook met chiclet keys. Dat vind ik fijner tikken dan een standaard notebook keyboardje in elk geval.
Het beste notebookkeyboard dat ik heb gehad was een SteelSeries op een MSI GT780DX, maar ik ben bang dat zelfs de goedkoopste notebook uit die serie heel flink buiten je budget gaat. Maar heerlijk typen deed dat zeker.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:52:
[...]

Maar dat is een kwestie van 't ding een keer leeggooien.

Maar als je geen los keyboard wilt, kijk dan eens naar een notebook met chiclet keys. Dat vind ik fijner tikken dan een standaard notebook keyboardje in elk geval.
Het beste notebookkeyboard dat ik heb gehad was een SteelSeries op een MSI GT780DX, maar ik ben bang dat zelfs de goedkoopste notebook uit die serie heel flink buiten je budget gaat. Maar heerlijk typen deed dat zeker.
Hmm wel duidelijk dat ik dan voor een Chiclet laptop moet gaan. Bedankt in ieder geval. Overigens is leeg gooien geen optie, want dan ben ik ook weer andere recreatieve dingen kwijt die ik toch wil houden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nouja, ik zou zeggen probeer het eerst eens uit. Ik vind het lekker typen, maar ik kan me voorstellen dat iemand met reuma ook bij dit soort keyboards er nog last van heeft en dat er mogelijk nog een andere oplossing moet zijn.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:00:
Nouja, ik zou zeggen probeer het eerst eens uit. Ik vind het lekker typen, maar ik kan me voorstellen dat iemand met reuma ook bij dit soort keyboards er nog last van heeft en dat er mogelijk nog een andere oplossing moet zijn.
Mijn reuma is gematigd, niet een zwaar geval van reuma, alleen dit toetsenbord is totaal niet ergonomisch.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Het punt is dus, dat laptoptoetsenborden eigenlijk nooit ergonomisch zijn, hoe fijn ze ook typen. Daarvoor zul je ben ik bang een andere oplossing moeten zoeken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Liveshort schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:15:
Het punt is dus, dat laptoptoetsenborden eigenlijk nooit ergonomisch zijn, hoe fijn ze ook typen. Daarvoor zul je ben ik bang een andere oplossing moeten zoeken.
Een desktop zou het dus winnen? Ik heb wel in de winkel van die mini desktopts gezien erg klein zouden die niet voldoende zijn?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het puur is voor schrijven is dat meer dan zat. Punt is dat je wel een goed keyboard eraan kunt knopen dan. Hoe goed een notebook keyboard ook is, het kan nooit op tegen een goed los keyboard. Waar je die dan op aansluit maakt niet zoveel uit.

Maar dit is dus wel vrij persoonlijk. Wat jij prima vind om te werken vind ik misschien verscrhikkelijk en andersom.

LootBoxSurvivor

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:23:
Als het puur is voor schrijven is dat meer dan zat. Punt is dat je wel een goed keyboard eraan kunt knopen dan. Hoe goed een notebook keyboard ook is, het kan nooit op tegen een goed los keyboard. Waar je die dan op aansluit maakt niet zoveel uit.

Maar dit is dus wel vrij persoonlijk. Wat jij prima vind om te werken vind ik misschien verscrhikkelijk en andersom.
Ja dat is zo, het fijne van een laptop is natuurlijk dat je hem te pas en te onpas kan grijpen. Maar ik vind dat als je een los keyboard eraan flenst het begrip laptop ver weg is. Dan kan je ook achter een desktop zitten die klein is. Terwijl ik deze laptop kan mee nemen als de nood hoog is.

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Zelf moet ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben over mijn Surface RT met Type cover (deze krijg je bij de Microsoft Store er nu gratis bij). De touch cover was een ergonomische ramp, de type cover is wel erg klein, maar de toetsaanslag is precies en licht. Bovendien ligt het toetsenbord echt op de ondergrond, en hoef je niet ongemakkelijk met je polsen op de laptop te zitten. Let wel op dat je de surface ver genoeg van je af zet, anders zitten je polsen onder een verkeerde hoek op het toetsenbord.

Maar zoals al vaker gezegd, het is puur een kwestie van smaak. Misschien kan je het best langs een zaak gaan die de boel heeft liggen, en dan even testen.

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 00:21
Reuma en laptops zijn geen goede combi. Ik kan mij voorstellen dat je graag ligt te typen. Voor even zou dit denk ik wel heel goed kunnen. Maar als je echt lange stukken gaat schrijven zou ik toch echt voor een toetsenbord en muis gaan.

Ongeveer een jaar geleden had een kennis van mij ook het probleem dat die door reuma en carpaaltunnelsyndroom niet meer achter een laptop kon werken. Zij heeft in het verleden erg goede laptops gehad met hoge kwaliteit toetsenborden. Ben in het begin dan ook met haar opzoek geweest naar een laptop met een geschikt toetsenbord. Lichte aanslag en diepere aanslag. Zij vond namelijk dat het grootste probleem was dat de toetsen een te korte slag hebben.

Zij heeft dan ook na lang dubben besloten om toch maar een los toetsenbord en muis te kopen. Zij vond de Logitech Wave het prettigste werken, helaas is deze niet meer te koop.

Het is ook niet zo dat als je een los toetsenbord hebt dan ook altijd het toetsenbord moet gebruiken. Op de bank liggend onderzoek doen kan ook als het toetsenbord in de kast ligt. De meeste besturingssystemen kunnen goed met meer dan 1 aangesloten toetsenbord werken.

Een toetsenbord kun je er altijd later alsnog bijkopen.

Verwijderd

LootBoxSurvivor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:37:

http://www.notebookcheck....1425_i_228951_sz_1_05.jpg

Zoiets, chiclet keyboards heb ik nog nooit van gehoord wat ik nu heb zijn gewoon toetsen. Die een beetje naar boven zweven en als je erop drukt raken ze zo'n plastic zwart ding wat dan de toets invoert.
Die dingen zijn inderdaad rampzalig. Anandtech (naar mijn mening de beste reviewsite) vind dat zelfs de slechtste toetsenborden ooit gemaakt.

Als je een goed toetsenbord zoekt in deze prijsklasse, look no further: neem een budget lenovo. Als 2e-hands een optie is kan ik je ook de latitude reeks aanraden ( E6520 / E6530 ) aangezien die 2e hands veel goedkoper zijn dan thinkpads.
Pagina: 1