Meningen over failliete winkels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Het viel me al vaker op, en nu gebeurt het opnieuw:
nieuws: Computer-webwinkel Salland is failliet

In de comments verschijnen veel berichten van 'ervaringsdeskundigen'. Als een winkel of bedrijf failliet is gegaan, melden verschillende ontvreden klanten zich ineens.

Dit voegt in mijn ogen weinig toe: daar zijn de de shopreviews al voor. Niet zelden zie je de reputatie vlak voor de neergang van een bedrijf sowieso al kelderen. Als je een shopreview hebt ingevuld, heeft reageren met 'terecht dat de winkel failliet is: ik was niet tevreden' dan overbodig en als je dat niet hebt gedaan, heb je m.i. geen recht van spreken.

Ik vind het lastig om deze berichten goed te modden: ze voegen weinig toe, maar echt offtopic zijn ze ook niet. De grote hoeveelheid van 'ja ik vond het ook een stomme winkel'-berichten vind ik echter niet echt van toegevoegde waarde. Bij sommige berichten lees ik tussen de regels door een soort rancune die weinig toevoegt.

In een forumtopic zou een modbreak 'Ervaringen over winkels horen thuis in de shopreviews' op z'n plaats, maar voor de frontpage is dat wellicht een te zwaar middel. Ik weet ook niet echt wat hier wel aan gedaan zou moeten worden, maar ik wilde dit even kwijt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 20:10
zelf zou ik een verhaal over hoe iemand gedupeerd is door een fallicement meestal gewoon on-topic noemen, natuurlijk kan je het in shop reviews doen maar ik denk dat de ervaringen van de klanten hier toch wel een on-topic toevoeging kunnen vormen aan het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:02
De meningen vind ik nog zo irritant niet. Wat van mij wel geweerd mag worden is "stemming makerij" waarbij in sommige posts de oprichten/eigenaan/directie van een (web)winkel als oplichter wordt uitgemaakt wanneer deze heeft geprobeerd zijn zaak tot het einde toe draaiende te houden door bestellingen (met bijv ideal betalingen) aan te nemen tot vlak voor het faillisement.wat voor zover ik week zelfs wettelijk verplicht is om niet de kans te lopen persoonlijk aansprakelijk gesteld te worden.

Ik snap dat klanten die hierdoor gedupeerd worden dit zeer vervelend vinden, wat ook zeker waar is. Maar oplichting is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:52

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Net de topic bekeken. Naast wat tendentieuze reacties zie ik ook een heleboel ontstelde en neutrale reacties. Dus je beleving dat vooral negatief wordt gereageerd herken ik niet zo. Tja, wat kan je anders bij Tweakers verwachten bij een topic over een failliete webwinkel. Het enige referentiekader dat de gemiddelde Tweaker bij een webwinkel heeft is zijn relatie als klant bij die winkel. Als we er vanuit kunnen gaan dat de Tweakers gemeenschap een redelijke afspiegeling van de werkelijkheid geeft, dan leveren al die reacties bij elkaar opgeteld wel een beeld van hoe klanten over de winkel dachten. Zou je een topic met 350 reacties wat dat betreft geen representatieve steekproef mogen noemen? Alleen het hoge aantal reacties geeft hierbij trouwens ook aan dat het de Tweaker gemeenschap niet onbewogen laat dat Salland failliet is.

Een faillissement is altijd een wat gevoeliger onderwerp. Ik kan mij voorstellen dat tendentieuze reacties en "zie je wel" reacties wat meer storen. Toch hebben ze wel een directe relatie met zo'n faillissement, al heeft iedere reactie afzonderlijk geen directe oorzaak gevolg relatie met het faillissement. Laat ik het zo zeggen: offtopic/irrelevant vind ik meer wringen dan dat zo'n reactie dan toch maar een ontopic krijgt (let alsjeblieft op de formulering). Maar dit is mijn persoonlijke mening, en ik kan mezelf zeker geen mod-deskundige noemen.

De opluchting of frustratie van de mensen die net een transactie met Salland hebben gehad of hebben kan ik me levendig voorstellen. Toch bekruipt me ook regelmatig de vraag "en waarom vind jij dat dit stukje informatie belangwekkend genoeg is voor heel Nederland om te lezen?". Maar ja, privé domein en publiek domein gaan tegenwoordig naadloos in elkaar over, en blijkbaar is deze manier van reageren voor een hoop mensen heel vanzelfsprekend.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)