Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• poof
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 18:45
Beste tweakers,

Het volgende: op mijn werkplek staat een PRTG probe welke verbinding maakt met de mainserver waar alle probes mee connecten. Nu wil ik graag dat de probe op mijn werkplek automatisch zoekt naar álle machines/apparatuur die aan ditzelfde netwerk hangen en deze in een overzicht toont. Ik probeer dit al langere tijd te vinden d.m.v. google en de handleiding van PRTG maar ik kan barweinig over de functie vinden. Iemand een idee of suggestie? :?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je eens duidelijk aangeven wat voor soort probe het is (welke software en dergelijke).

Ik ben overigens absoluut geen kenner van PRTG, maar ik kan me voorstellen dat tussen de versies ook nog wel wat featureverschil zit...

En wat probeer je exact te monitoren? Heb je al bestaande apparatuur die je nu al monitored, of nog helemaal geen? En probeer gewoon even zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat je nu zelf al geprobeerd hebt, en waar je tegenaan loopt.

Kortom, met iets meer info wordt het wat duidelijker voor de mede-tweakers.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:47
Je kan in prtg een auto Discovery doorvoeren, periodiek of eenmalig. Ook kan je dan aangeven in welk bereik je wil "scannen".
Prtg is een mooie tool, ik ben er iig content mee.

• poof
the_nowhereman schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:23:
Je kan in prtg een auto Discovery doorvoeren, periodiek of eenmalig. Ook kan je dan aangeven in welk bereik je wil "scannen".
Prtg is een mooie tool, ik ben er iig content mee.
The_nowhereman, hartelijk dank voor je nuttige antwoord. Ik ga met de auto discovery functie aan de slag!

• poof
Slotje? :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Slotjes doen we in principe niet aan als iets opgelost is ;) Het topic zakt vanzelf weg.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1