Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte notebook voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 22:31
Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor het VWO, in september ga ik economie studeren. Nu heb ik van economie studenten gehoord dat het handig is om zelf een laptop te hebben, zij nemen deze elke dag mee. Aangezien ik zelf alleen een desktop heb moet er dus een laptop komen. Ik ga niet op kamers, dus zal elke dag 3 uur kwijt zijn aan reistijd (fietsen, sneltram en metro), daarom leek het mij handig om een compacte, lichte laptop te kopen. Ik heb nog wat eisen:
  • Compact formaat, maximaal 14' scherm (Of is 15' toch geschikter? Thuis zal ik waarschijnlijk op mijn desktop werken / kan een monitor aan de laptop hangen.)
  • Maximaal 2 kg (Ik heb eigenlijk geen idee of het te doen is om een laptop van 2 kg elke dag mee te sjouwen, misschien is een lager gewicht daarom wenselijk?)
  • Moet over een SSD beschikken (kan ik er ook zelf inzetten), ik heb er nu een in mijn desktop en kan nu niet meer zonder :X
  • Het liefst een lange accuduur (toch wel minimaal 3,5 uur?)
  • Gamen of video bewerken ga ik niet doen op deze laptop, alleen een beetje surfen en tekstverwerken in de collegezaal vermoed ik
  • Het budget bedraagt maximaal €1000,- , het liefst geef ik natuurlijk minder uit.
Nu had ik op de Sony site de Vaio Pro 13 gezien, wel nogal overkill voor een student, maar het leek me toch wel een mooie ultrabook (weegt 1,06 KG :) ). Toch twijfel ik over de stevigheid van deze ultrabook, hij is namelijk van koolstofvezel gemaakt.

Het liefst wil ik de laptop minimaal 4 jaar gebruiken (tijdens bachelor en master). Op zich lijkt me dit haalbaar als ik een highend model koop, alleen is het misschien handiger i.v.m. schade/diefstal om toch een budget model te kopen.

De aankoop heeft geen haast, ik kan wachten tot eind augustus (Neem aan dat er dan meer Haswell ultrabooks beschikbaar zijn, hoewel het natuurlijk ook niet gek is om een Ivy Bridge variant voor een lage prijs te kopen :) )

Kunnen jullie me een advies geven? Alvast bedankt!