Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 02:37
Hi Tweakers,

Ik loop dus nu al stage voor een paar maandjes en binnekort ben ik klaar. Ik zit nu nog in Scotland waar ik stage loop maar wordt uitbetaald door NL verstiging. Ik heb aan het einde 800u gemaakt. Mijn appartement heb ik tot eind juli en 29ste vertrek ik (op een maandag) Ik ben klaar met mijn uren op 5 Juli en zouden dan nog 3 weken willen werken. 2 weken hier van zijn van de 4 vaste medewerkers weg. Ik zou dan in die tijd werken en een collega (die met november is bevallen en dus al langer dan een half jaar niet heeft gewerkt. Zij komt die 2 weken versterken). Nou hebben ze mij 4.50 p.u.netto aangeboden. 40u/p/w/. Is dit interessant?

In Nederland voor dat ik weg ging was mijn eind loon ook 4.50 (Zaterdag baantje en extra dagen in vakantie gewerkt). Maar ik ging vlak voor de verhoging weg. Daar zou ik nu 5.25 gaan verdienen?

Zou ik anders om 5.50 vragen?

MvG,

Marlin de Jong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Hangt af van je leeftijd en wat het minimumloon is.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou hebben ze mij 4.50 p.u.netto aangeboden

Volgens mij werkt salaris altijd met bruto bedragen, wat je netto overhoudt is namelijk afhankelijk van verschillende factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Seraphin

Meep?

Je bent 18, minimumloon is ~3,90 per uur (bruto). Zonder verder informatie over het soort baan en waarom dit beter dan minimumloon zou moeten betalen, is 4,50 dus helemaal niet gek.

Ik snap een deel van de OP overigens niet, volgens mij staat er nogal wat irrelevante informatie in?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
Mijn punt is ik ben idd 18. Ik ben helemaal ingewerkt en ik doe klanten afhandelen boekingen ontvang quoten van alles omdat het een klein kantoor is en ze een tekort hebben waarschijnlijk aan personeel. En ik kan dus prima werken in die 2 weken. Ik denk alleen door helemaal ingewerkt zijn in een beroep wat je moet leren niet binne 1 dag kan doen. Je moet het systeem kennen en bepaalde vaardigheden hebben en het jargon een beetje kennen. En dan zeggen ze 4.50 minimum. Ik hoopte (ik verwacht te veel heb ik gemerkt tijdens mijn stage) 7.50 per uur. Zoals hier boven. Omdat ik kennis heb van het vak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewiind
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-02 16:50
Was dit een MBO of HBO stage? Wanneer het een HBO stage is zou je minimaal 8 EUR per uur kunnen vragen omdat je al vakkennis hebt, EN je al een half jaar hebt "gewerkt" voor het desbetreffende bedrijf.

Persoonlijke zou ik NOOIT vakwerk verichten voor het minimum jeugdloon. Zelfs een supermarkt verdient meer als je er enige ervaring (lees: een aantal jaar) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
rewiind schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:19:
Was dit een MBO of HBO stage? Wanneer het een HBO stage is zou je minimaal 8 EUR per uur kunnen vragen omdat je al vakkennis hebt, EN je al een half jaar hebt "gewerkt" voor het desbetreffende bedrijf.

Persoonlijke zou ik NOOIT vakwerk verichten voor het minimum jeugdloon. Zelfs een supermarkt verdient meer als je er enige ervaring (lees: een aantal jaar) hebt.
MBO, maar dat klopt. Supermarkt doe (in mijngeval) 10u per week? Ik doe nu 40u 800/10= 80/52weken zou omgerekend 1.5 jaren in de supermarkt zijn xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
Heb er 8.50 van kunnen maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:15
prima geregeld

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Van 4,50 naar 8.50? Dat is strak onderhandelen! Weet je zeker dat je in de juiste business zit? :P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ATS schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:47:
Van 4,50 naar 8.50? Dat is strak onderhandelen! Weet je zeker dat je in de juiste business zit? :P
8.50 Bruto, is dat niet ongeveer 4.50 netto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Zal ongeveer 5,50€ netto zijn.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Maar wat is het minimunloon in Schotland ? Want daar ligt het bedrijf waar je die 2 weken gaat werken toch?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

rewiind schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:19:

Je zou het ook kunnen bekijken als een mooie aanvulling op je CV: je laat zien dat je duidelijk interesse hebt in het vak en dat je gemotiveerd bent. (Genoeg stagiairs die niet verder gaan dan puur wat school vraagt)
Het bedrijf was zelfs zo tevreden dat ze je niet naar huis stuurden maar je nog een tijdje in dienst hielden.
En je krijgt daar nog een paar euro voor ook nog.. Al zijn het maar een paar weekjes, je CV zou hierdoor net dat beetje extra krijgen ten opzichte van studiegenoten.

Maar goed, de onderhandelingen zijn al afgelopen dus dat is een beetje mosterd na de maaltijd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1